פסילת נציגי עוצמה יהודית: גנץ ולפיד הצטרפו לעתירה - סרוגים

פסילת נציגי עוצמה יהודית: גנץ ולפיד הצטרפו לעתירה

מפלגות השמאל התאחדו למהלך שעלול לפסול את עוצמה יהודית מלרוץ לכנסת. שני הנציגים שצורפו מסיעת כחול לבן השלימו את מספר החתימות הנדרש בשביל לקיים את הדיון

פסילת נציגי עוצמה יהודית: גנץ ולפיד הצטרפו לעתירה
  (צילום: נעם רבקין פנטון/ פלאש90)

מפלגת כחול לבן של בני גנץ ויאיר לפיד, הצטרפה לבקשת מרצ, ובכך השיגו את כמות החתימות הדרושה לדיון על פסילת נציגי עוצמה יהודית מלרוץ לכנסת.

כבר הבוקר הודיעו נציגי מפלגת העבודה בועדת הבחירות המרכזית כי יתמכו בפסילת נציגי רשימת עוצמה יהודית בדיון שייערך בועדה. "אנחנו שמחים שגם כחול לבן הצטרפו למהלך להוקעת הגזענים מהכנסת", נמסר מהמפלגה.

אתמול הגישה סיעת מרצ פנייה לועדת הבחירות בבקשה לדון בפסילת חברי עוצמת יהודית. על מנת לדון בבקשה יש להשיג חתימות של כ12 חברים בוועדת הבחירות. נכון לרגע זה חתמו על הבקשה כ- 10 חברים (מרצ+העבודה+הרשימה המשותפת) היום כאמור נוספו עוד שניים מסיעת יש עתיד במפלגת כחול לבן.

אתמול פנתה מפלגת מרצ פנתה לחברי וועדת הבחירות בכדי להצטרף לבקשת המפלגה לפסילת רשימת 'עוצמה יהודית' לכנסת.

בעתירה נכתב בין השאר: "המשיבים אף פעלו כדי ללבות את היצרים בזירות שונות. כך לאחר פיגועי טרור, עת ניצלו באופן ציני את רגשות הפגיעה כדי להסית לפגיעה באוכלוסייה הערבית ולקרוא קריאות עידוד לכך, עת ניצלו את מעמדם במגרשי הכדורגל ובזירות אחרות כדי לקרוא לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית, הן בניסיונות החוזרים ונשנים "להחיות" את דמותו ומשנתו של הרב כהנא, שתנועתו הוכרזה כארגון טרור, והן באמירות לפיהן אמנם ניתן לסגור את המבנים והמוסדות של תנועת כך, אך לא ניתן לשבור את רוחה".

עוד נכתב בעתירה: "בעשותם כל אלה, פעלו המשיבים באופן שיש בו כדי להסית הציבור לגזענות בזויה ופסולה. לאור כל המתואר, מבוקש בזאת מוועדת הבחירות הנכבדה לקבוע כי המשיבים מנועים מלהתמודד בבחירות לכנסת העשרים ואחת, עד שיתחייבו לסור מדרכם ולנהוג בהתאם להוראות הדין ועקרונות היסוד של מדינת ישראל".

ממפלגת 'עוצמה יהודית' נמסר לסרוגים: "עתירת מר"צ ומכתבה של ח"כ סתיו שפיר מביכים וניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שניסחו את העתירה ואת המכתב. לבקש לפסול את ד"ר בן ארי בגלל ביקורת על בג"צ או לפסול את עו"ד בן גביר בגלל שייצג בתיק דומא ואמר שאסור להגדיר את התיק כתיק של טרור זה עלבון לעולם המשפט וניכר שמרצ והעבודה במצוקת מנדטים ולכן מנסים לעסוק בגימיקים במקום במהות".

"שוב מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות ומתחסדות וכפי הנראה בעיני מרצ לגיטימי לבקר את את אבו מאזן מעודד הטרור אך לא לגיטמי שבכנסת ישבו אוהבי ישראל הפועלים למען מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בשורות טובות
כבוד למיגזר | 26-02-2019 18:34
צריך להלחם מלחמת חורמה בגזענים מבית. מי שמתלונן כי גם המפלגות הערביות קיצוניות בעצם אומר שבן גביר וזועבי הם אותו הדבר, ורק מחזק את הטענות נגדם
דע להבדיל
בלוף | 26-02-2019 22:21
עלייך לדעת להבדיל בין השוואה לבין קל וחומר
2
לפסול את מרצ העבודה והרשימה המשותפת
לפסול את מרצ העבודה | 26-02-2019 18:43
אנחנו אזרחים שפויים מציעים לפסול את מרצ העבודה והרשימה המשותפת שהן מפלגות גזעניות, אנטי - יהודיות ופרו- טרור.
3
השמאל הופך את עצמו לבדיחה
יוסי מעוצמה | 26-02-2019 19:21
אין כאן אף הגיון בדבר , מפלגות השמאל חוששים מד''ר מיכאל בן ארי ומעו''ד איתמר בן גביר אשר עשויים להכנס לכנסת ובעקבות זאת פנו לוועדת הבחירות , בעומק לבם יודעים השמאלנים כי עוצמה יהודית אינה שווה ערך למפלגות הערביות שהן אכן גזעניות ומסוכנות למדינת ישראל וארץ ישראל , מקווה שוועדת הבחירות תתעלם מהעניין בפסיקה חד משמעית .
4
כאשר יענו את 'עוצמה' כן ירבה במנדטים
עידו 2 | 26-02-2019 20:59
המקובלים: הבית היהודי = הפתעת הבחירות מניין מנדטים בטוחים ויותר
5
הקולות של עוצמה ילכו לישי ולבית היהודי
לא נורא | 26-02-2019 21:17
העיקר שלא יתבזבזו
6
רק עוצמה
יוסי מעוצמה | 26-02-2019 22:22
עוצמה יהודית תיהי בכנסת על אפם וחמתם של השמאלנים
7
זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה
פינחס | 27-02-2019 9:08
בסד יש אנשים שרוצים לפסול את עוצמה יהודית אבל מוכנים לשבת עם מפלגות ערביות או במילים אחרות אנשים ששונאים יהודים בגלל שהם יהודים ומוכנים לשתף פעולה עם ערבים שונאי ישראל. אם הייתי סגן רמטכל או סתם שמאלן קיצוני הייתי אומר מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80-70 שנה