בעקבות תקלה: עיכוב במסע החללית הישראלית לירח - סרוגים

בעקבות תקלה: עיכוב במסע החללית הישראלית לירח

התמרון השני של החללית הישראלית "בראשית" הייתה אמורה להתבצע במהלך הלילה, אך נדחה למועד לא ידוע. הסיבה: תקלה במחשב שהובילה לאתחול לא מתוכנן

בעקבות תקלה: עיכוב במסע החללית הישראלית לירח
  שיגור החללית בשבוע שעבר (צילום: SpaceX)

תקלה בדרך לירח: התמרון השני של החללית הישראלית "בראשית", שהייתה אמורה להתבצע הלילה (שלישי) נדחתה למועד לא ידוע, זאת בעקבות תקלה במחשב החללית שהובילה לאתחול לא מתוכנן.

התמרון הראשון במסלול החללית התבצע בהצלחה בתחילת השבוע, ובעקבותיו היה אמור להתבצע תמרון נוסף בקרבת כדור הארץ- במטרה להגדיל את המסלול האליפטי של החללית. עם זאת, במהלך קדם התמרון מחשב החללית ביצע אתחול לא רצוני- שהביא לביטול אוטומטי של התמרון.

הצוותים ההנדסיים של SpaceIL והתעשייה האווירית הודיעו כי הם מנתחים את הנתונים ולומדים את התופעה. "בשלב זה מערכות החללית פועלות היטב, למעט הבעיה הידועה בעוקבי הכוכבים" אמרו. "למרכז הבקרה יש קשר עם החללית כמתוכנן והיא ממשיכה במסלולה הקודם עד לתמרון הבא, על מועדו נעדכן בהמשך".

במסגרת התמרון שתוכנן, מערכת הבקרה הייתה אמורה להפעיל את מנועי החללית למשך כחמש דקות, במטרה להגדיל את המסלול של החללית. בשלב הזה החללית נעה במסלולים אליפטיים סביב כדור הארץ, כשאחרי כל תמרון המסלול גדל- עד שהחללית תילכד בכוח המשיכה של הירח כשבוע לפני הנחיתה. בשלב הזה לא ידוע מתי ינסו לבצע את התמרון שוב, וכן לא ידוע האם התקלה תשפיע על המשך מסעה של החללית- שאמורה לנחות על הירח ב-11 באפריל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו