ישראל מגנה את תקיפת הרב: "דם יהודי אינו הפקר" - סרוגים

ישראל מגנה את תקיפת הרב: "דם יהודי אינו הפקר"

בכירי ההנהגה בישראל הביעו זעזוע מהמתקפה האנטישמית בארגנטינה, בה הרב הראשי של המדינה נפצע קשות. ח"כ גדעון סער: "ארוע אנטישמי חמור במיוחד". יאיר לפיד: "דם יהודי לא יהיה הפקר"

ישראל מגנה את תקיפת הרב: "דם יהודי אינו הפקר"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

בכירי המערכת הפוליטית בישראל גינו הבוקר (שלישי) את המתקפה האנטשימית הקשה שהתרחשה במהלך הלילה בארגנטינה, במסגרתה הרב הראשי של המדינה גבריאל דוידוביץ' הותקף בביתו ונפצע קשות.

"אני שולח מירושלים איחולי החלמה מלאים לרב הקהילה בארגנטינה ורעייתו, שהוכו באכזריות על ידי פורעים אנטישמיים בביתם" אמר יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג. "הזבל האנושי שמקדם אנטישמיות בכל העולם חייב להיבלם, וזה ייעשה רק במאמץ משותף כלל עולמי, שהסוכנות היהודית, ממשלת ישראל, ארגונים יהודיים וממשלות בכל העולם ישתפו פעולה באחת מהתקופות החמורות והקשות ביותר של השנים האחרונות בכל מה שנוגע לאנטישמיות בעולם".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ציין כי הוא "מזועזע מתקיפתו של הרב הראשי בארגנטינה. בשבוע שעבר נפגשתי עם שגרירי מדינות אמריקה הלטינית, וביקשתי מהם להעביר מסר- ישראל, מדינת היהודים, לא תשקוט אל מול מתקפות אנטישמיות וחובתן של הממשלות המקומיות לעקור אותן מן השורש״.

בנט: "דם יהודי אינו הפקר, הגיע הזמן לפעולה"

שר התפוצות נפתלי בנט קרא לציבור להתפלל להחלמתו של הרב, אך לדבריו "תפילות אינן מספקות. מנהיגי העולם צריכים לנקוט עמדה ברורה. דם יהודי אינו הפקר. הגיע הזמן לפעולה. מנהיגי העולם באירופה, בדרום אמריקה ובמקומות אחרים לא עושים מספיק כדי ללמוד את לקחי העבר. שלא כמו בעבר, היום יש לנו את ישראל, ביתו של העם היהודי כולו, וכל יהודי בעולם צריך לדעת שיש לו פה בית"

"גם יהודים שרוצים לחיות בארגנטינה, בצרפת, באנגליה, בארה"ב או בכל מקום אחר ברחבי העולם, אנחנו כאן גם בשבילם" הוסיף. "אנחנו נעמוד נגד האנטישמיות. אני קורא לממשלת ארגנטינה לנקוט עמדה ברורה מאוד, במילים ובמעשים. הפושעים שעשו זאת חייבים להימצא ולהיעמד לדין".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, הוסיף כי "תקיפת הרב דוידוביץ' מזעזעת את הלב ואמורה להדליק נורות אזהרה אדומות לכולנו על הסכנה הגדולה שבאנטישמיות העולמית. מדינת ישראל צריכה לפעול יחד עם ידידותיה בעולם שלא יישנו מקרים כאלו. שולח מכאן איחולי החלמה לרב דוידוביץ' ולאשתו – רפואה קרובה לבוא!".

"התגברות האנטישמיות מטרידה מאד"

"תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ׳ ואשתו מזעזעת, ומחזירה אותנו שוב למציאות עגומה של אנטישמיות מחרידה שלא מפסיקה להתפשט ברחבי העולם. זו המלחמה האמיתית שלנו" ציין יו"ר הקואליציה דוד אמסלם. גם חברו לליכוד גדעון סער התייחס לאירוע הקשה, ואמר כי הוא "מאחל החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה. תקיפת הרב דוידוביץ׳ ורעייתו בביתם היא אירוע אנטישמי חמור במיוחד. אני מקווה שהרשויות בארגנטינה יאתרו ויענישו במהירות את הפושעים".

הרב הראשי של ארגנטינה (צילום: מתוך טוויטר)

"הרב הראשי של ארגנטינה הותקף ככל הנראה על רקע אנטישמי. מצבו קשה" כתב בטוויטר יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון. "אני שולח מכאן ברכת החלמה מהירה. התגברות מעשי האנטישמיות ברחבי עולם מטרידה מאוד". כמו כן, השרה גילה גמליאל אמרה כי התקיפה "היא פשע שנאה ותוצאה של אנטישמיות שמרימה את ראשה ברחבי העולם. מתפללים לשלומו של הרב דוידוביץ' ולהחלמתו המהירה. יהדות ארגנטינה – מדינת ישראל לצדכם".

"מדינת ישראל תיאבק באנטישמיות"

ח"כים רבים הבהירו בהודעותיהם כי ישראל תמשיך לפעול נגד גל האירועים האלימים שהופנו לאחרונה כלפי יהודים בעולם. "האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה ובארה״ב, והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקורבן הפעם- הרב הראשי של המדינה גבריאל דוידוביץ׳, שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה" אמר יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי. "אדרוש הבוקר מממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי המדינה". גם יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ציין כי "פגיעה בכל יהודי בעולם היא פגיעה בעם היהודי. חלפו הימים שדם יהודי היה הפקר. לעם היהודי יש היום בית יהודי גדול וחזק בארץ ישראל".

גם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הזכיר כי "כאשר גל אנטישמיות שוטף את העולם, יהודי התפוצות צריכים לזכור כי הבית הלאומי היחיד ליהודים הוא מדינת ישראל", וכן ח"כ יאיר לפיד ציין כי "מדינת ישראל תיאבק באנטישמיות בכל מקום ובכל זמן. דם יהודי לא יהיה הפקר". יו"ר מפלגת "כחול לבן" ציין גם כן את ההתחייבות הישראלית: "החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ'. אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם, בנחישות. דם יהודי אינו הפקר".

שותפו למפלגה, הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, חיזק את דבריו של גנץ: "ליבנו ותפילותינו עם הרב הראשי של ארגנטינה ורעייתו שהותקפו בפראות על ידי פורעים אנטישמיים בביתם. אנו שולחים מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה ומחזקים את הקהילה היהודית החשובה בארגנטינה, צריך להיאבק בנחישות באנטישמיות ההולכת ומרימה את ראשה המסוכן והמכוער ברחבי תבל בתקיפות, ולדרוש ממנהיגי העולם לפעול למיגורה בדיבור ובמעשה. אחדות ישראל תוך חיזוק מדינת ישראל היא המענה לביטחונו של העם היהודי".

גם באופוזיציה: "האנטישמיות בלתי נסבלת"

גם באופוזיציה הביעו זעזוע מהאירוע. יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר כי "האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ', וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, בארגנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו".

הח"כ עמיר פרץ הוסיף כי הוא "מזועזע מהתקיפה ומאחל להם החלמה מהירה". לדבריו, "אין זה משנה מה הרקע. הרמת הראש של האנטישמיות בארגנטינה ובעולם היא בלתי נסבלת. על הממשלה לדרוש מהרשויות בארגנטינה לפעול במהירות ובנחרצות. עלינו לעשות הכל להבטיח את שלומם של יהודים בכל מקום בעולם".

ח"כ סתיו שפיר אמרה בתגובתה כי "מזעזע לשמוע על התקיפה המחרידה שעברו הרב דוידוביץ' ואשתו בארגנטינה. האנטישמיות מגלה פעם אחר פעם את פרצופה המחליא, ואנחנו מוכרחים להילחם בה בכל מקום, עד שתיעלם מהעולם. מאחלת לרב דוידוביץ' שיקום מהיר ובריאות"

יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות, ציינה כי "גל האנטישמיות שוטף את העולם החופשי והיהודים בתפוצות כבר אינם בטוחים מחוץ לגבולות ישראל. אנחנו בקרן לידידות מזועזעים מההתקפה האכזרית על רבה הראשי של ארגנטינה ומאחלים לו החלמה מהירה. אנו עומדים בקשר עם הקהילה היהודית בארגנטינה ומסייעים לעולים מהמדינה הזו וממשיכים לעמוד לרשותם גם כעת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ׳
yehuda | 26-02-2019 9:09
בסד להוציא שגריר ארגנטינה מישראל !
2
מאז קום המדינה יש צרות ליהודי העולם
סופיה | 26-02-2019 9:13
ההאנטי שמיות החדשה היא אנטי ציונית ונגד המדינה המצב ילך ויחמיר אם לא שיהדות העולם תנתק מהמדינה כמו שרוצים הרבה תושבי המדינה להפריד את היהדות מהמדינה מדינת כל אזרחיה
3
חבר, בשביל זה צריך את כהנא!
אבי | 26-02-2019 9:36
איפה האגרוף הקמוץ? איפה הליגה?
4
האם ישראל מהווה דוגמא. לשמירה על דם יהודי?
ירושלמי | 26-02-2019 10:53
דם יהודי שלצערנו הרב מופקר בארץ . מה נאמר בגויים? כמובן שאין פה שום התרה. אבל העוול של ראשית הצמיחת פה בישראל זועק לשמיים.