ללא איחוד עם מרצ: מפלגת העבודה תרוץ לבד - סרוגים

ללא איחוד עם מרצ: מפלגת העבודה תרוץ לבד

יו"ר העבודה אבי גבאי הודיע סופית לח"כ תמר זנדברג כי החליט שלא להסכים לאיחוד המוצע בין העבודה ומרצ. לטענתו, מאחר שמהלך כזה מחליש את גוש השמאל: "נרוץ בנפרד ונסייע אחד לשני על מנת להביא לחילוף השלטון"

ללא איחוד עם מרצ: מפלגת העבודה תרוץ לבד
  (צילומים: פלאש 90)

אין איחוד בשמאל: יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שוחח לפני זמן קצר (חמישי) עם יו"ר מרצ תמר זדנברג, והודיע לה באופן רשמי וסופי כי הוא מסרב להצעת האיחוד בין מפלגת העבודה ומרצ.

"לאחר בחינה מעמיקה שערכנו היום במפלגת העבודה, ראינו כי בחיבור בין העבודה למרצ השלם קטן מסך חלקיו. שילוב של שתי התנועות לא מגדיל את כוחנו אלא להיפך, מחליש את הגוש" אמר גבאי לזנדברג. "בבדיקת עומק שנעשתה לאורך היום, גם במרצ וגם בעבודה, עלה כי מרצ עוברת בוודאות את אחוז החסימה, ונציגיה יכנסו לכנסת הבאה באופן ודאי. נרוץ בנפרד ונסייע אחד לשני על מנת להביא לחילופי שלטון".

עם זאת, גבאי כן הציע לזנדברג ליצור הסכם עודפים בין מפלגות העבודה ומרצ, זאת על מנת לוודא שהקולות של מחנה השמאל לא ילכו לאיבוד.

זנדברג אמרה בתגובה כי "יש לנו הזדמנות היסטורית לבנות מפלגת שמאל גדולה מול ממשלת ליכוד כהניסטים. לצערנו, גבאי טען כי הוא לא רואה את ההזדמנות הגדולה, וכן כי ישנו קושי פרוצדורלי במפלגת העבודה".

כזכור, בעקבות האיחוד של גנץ ולפיד, זנדברג קראה לעבודה להתאחד עם מרצ וליצור גוש חוסם של מפלגות השמאל אל מול האיחוד במרכז. "לאור האיחוד במרכז זה הזמן", הסבירה זנדברג. "מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מידי".

במפלגת העבודה כינסו דיון של חברי הסיעה, בסופה אמרו כי "הוחלט על בחינת כל האפשרויות, על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה". עוד דווח כי יו"ר העבודה אבי גבאי ביקש מח"כ איציק שמולי לבדוק מול מפלגת מרצ אפשרות לבלוק טכני.

דבריה של זנדברג זכו לתמיכה מיו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ, שהביעה את נכונותה למהלך. "נוכח הסיטואציה הפוליטית החדשה שנוצרה, יש לבחון ביסודיות ובמהירות אפשרות יצירת בלוק משותף עם מרצ לצורך ההתמודדות" אמרה. "סרבנות אוטומטית לכך תירשם לנו לדיראון עולם אם המצב החדש יביא חלילה למחיקת מרצ ולקריסת העבודה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מחיקת מרצ תהיה מבורכת
בעז"ה | 21-02-2019 18:11
גיס חמישי הביתה.