אחרי סיכום התנאים, נתניהו מאושר: "גילו אחריות" - סרוגים

אחרי סיכום התנאים, נתניהו מאושר: "גילו אחריות"

בתום פגישה שקיים היום ראש הממשלה עם הרב רפי פרץ, סוכמו התנאים על ההסכם שיתבצע לאיחוד בימין. נתניהו הביע את שמחתו על ההסכם: "הנציגים גילו אחריות כלפי ארץ ישראל, קולות הימין לא ילכו לאיבוד"

אחרי סיכום התנאים, נתניהו מאושר: "גילו אחריות"
  (צילומים: פלאש 90)

בתום הפגישה שהתקיימה היום (רביעי) בין יו״ר הליכוד בנימין נתניהו לבין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, במסגרתה סוכמו התנאים אם וכאשר יאושר הסכם הבלוק-הטכני במרכז הבית היהודי הערב, ראש הממשלה הביע את הערכתו לבית היהודי על הוצאת האיחוד לפועל.

"הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי" אמר נתניהו. "אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד״.

"לא ניתן למטיפים משמאל להכתיר את עצמם כמנהיגי המדינה" הוסיף הרב פרץ. "בסוף התהליך כולם יראו שצדקנו. אקבל החלטה במהלך היום, ואבקש את אישור מרכז המפלגה להסכם. הציונות הדתית תהיה שותפה בכירה בהנהגת המדינה ובממשלה הבאה".

כפי שנחשף מוקדם יותר בסרוגים, עיקר הסיכום בין הליכוד והבית היהודי מתבסס על חוק נורווגי מורחב בהסכמים הקואליציוניים. ראש הממשלה נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג ״הבית היהודי – האיחוד הלאומי״, כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת. עוד התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו, כך שגם פרץ וגם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' יהיו שרים בממשלה.

במקביל, שני המנהיגים סיכמו כי במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו זו את זו, אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין. הערב יתכנסו שתי המפלגות, הבית היהודי בנחלים והאיחוד הלאומי בפתח תקווה במטרה להביא לחברי המרכז את ההסכמים לאישור, כך שיוכלו להגיש מחר את הרשימה הסופית בכנסת.

מוקדם יותר בסרוגים פרסמנו על התנגדויות בתוך המגזר לאיחוד עם עוצמה יהודית, וכן על יוזמה של עשרות חברי מרכז הבית היהודי להתנגד הערב להצעת האיחוד. נזכיר כי דרוש רוב של 60% נגד המהלך כדי שהוא לא יעבור.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
גילו אחריות
התמים | 20-02-2019 17:17
והכניסו צלם להיכל. מפלגה משוקצת תקבל לגיטימציה. כדי לשמור על כסאו נתניהו מוכר את המדינה למשיחיסטים מטורללים. אלה יכתיבו לנו את אורחות חיינו ? אלה יהיו שרים וסגני שרים ? אלה ינהלו את מדיניות החוץ והבטחון , חינוך ושיכון, איכות הסביבה והמשפטים ? אירן וסעודיה ייראו לידינו כגן עדן. הצילו !!!!!
במילה אחת התשובה :כן
מאיר | 20-02-2019 18:50
אתה מעדיף את אחמד טיבי ועודה על פני אחים שלך יהודים.תתביש לך.
2
התקווה
ברבירו | 20-02-2019 17:58
מקווה שנישאר משהוא לעם.
3
ללא אלי ישי לאיחוד אין משמעות !
מיכאל | 20-02-2019 18:19
יש להציע לאלי שי לפחות את מקום 6 של סטרוק ואבטחה לשר בממשלה, וסטרוק תיהיה בשיריון 28 של הליכוד. רבים עדיים לא יצביעו לאיחוד ללא צירופו של אלי ישי, להגברת מחנה תורני וימין מובהק.
4
האמת לראשונה שזכור לי
מצביע עוצמה | 20-02-2019 19:15
שנתניהו הפתיע אותי לטובה, בדרך כלל הוא גובה מחיר מאחרים, הפעם הוא משלם משהו ממש מוזר