הרב לוינשטיין:  "המיעוט כופה על הרוב את דעתו" - סרוגים

הרב לוינשטיין:  "המיעוט כופה על הרוב את דעתו"

בסרטון חדש שמתפרסם היום אומר הרב לוינשטיין "אנו נמצאים בעיצומו של מאבק בין שתי תפיסות עולם הנאבקות על דמותה של המדינה, תנועת 'חזון' מטרתה להחזיר את האופי היהודי למדינת היהודים"

הרב לוינשטיין:  "המיעוט כופה על הרוב את דעתו"

ראש המכינה הקדם צבאית ביישוב עלי, הרב יגאל לוינשטיין, מביע את תמיכתו במיזם חזון שהחל לפעול בתקופה האחרונה.

"במדינת ישראל מתרחש מאבק תרבותי אדיר בין שתי תפיסות עולם הנאבקות על זהותה של המדינה", אומר הרב לוינשטיין בסרטון שפורסם. "כרגע המצב הוא שהמיעוט, שמאמין במדינת כל אזרחיה, כופה על הרוב את דעתו  ע"י בג"ץ, שזכויות הפרט מבטלות כל הזמן את זכויות העם וזכויות הלאום. המאבק שאנחנו נמצאים בתוכו הוא מאבק אדיר על כל העתיד של העם היהודי.

הכנסת, שמבטאת את הרוב היהודי במדינת ישראל, צריכה לדאוג שתחזור הריבונות לעם היהודי בארץ הזו, ולא לאפשר לבג"ץ להמשיך לבטל בשם זכויות הפרט את זכויות הרוב, ערכיו, תכניו וייעודו".

בהמשך הסרטון אומר הרב כי גם בהמשך צפוי מאבק על התוכן היהודי של המדינה. "כאן נכנסת תנועה חשובה מאוד – תנועת חזון. זו תנועה כלל ישראלית שרוצה להניף את הדגל של מדינה בעלת אופי יהודי. מה שהיה מוכר בעבר לכולם כסטטוס קוו – השבת, הכשרות והנישואין ע"פ תורת ישראל, כל אלו הולכים ונרמסים. אנחנו רוצים להניף דגל ולקרוא בקול גדול – להחזיר את הזהות היהודית והיהדות למדינת היהודים. להחזיר את הריבונות לעם היהודי".

בסיום הסרטון אומר הרב: "בשביל זה חזרנו לארץ הזו, 3,300 שנה מאז שיצאנו ממצרים וקיבלנו את התורה. זה עתידנו, זה ייעדונו, זה החזון המשותף של כולנו – כל היהודים בארץ ובעולם, על זה אנחנו צריכים להיאבק, במלוא המרץ והחיוניות ומתוך אהבת ישראל".

מיזם חזון הוקם בתקופה האחרונה לקראת הבחירות על מנת להציב סדר יום יהודי במדינה. בימים האחרונים החלו במיזם לקרוא לציבור להצטרף ולתמוך בפעילות שלהם. לדברי מארגני המיזם, אנשים רבים כבר פנו אליהם וביקשו מהם להצטרף ולקחת חלק בפעילות, והם מצפים שמספר הפניות רק יעלה ויגדל בימים הקרובים בעקבות החשיפה של הציבור אל המיזם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
אכן כן
התמים | 17-02-2019 15:53
מיעוט כופה דעתו על הרוב. רוב אזרחי המדינה חילונים - אבל המיעוט מכריח אותם להתחתן ולהתגרש ברבנות, להפריד בין נשים לגברים במרחב הציבורי במקומות רבים, לממן בעלי תפקידים במערכות דתיות, לתת הנחות לדתיים בגיוס/ אי גיוס לצבא, להימנע מתחבורה ציבורית בשבת, להימנע מפתיחת אתרים ציבוריים וחנויות בשבת, ועוד כהנה וכהנה דברים שבמדינות נורמליות הם מובנים מאליהם . מי שכופה על הרוב זה המיעוט הדתי. גם בעניינים פוליטיים , קיצוני הימין - רובם חובשי כיפות - כופים את מדיניותם על הרוב. החל מהפעולה של הרב לוינגר ששכר מלון מערבי בחברון כביכול רק לפסח - וכך החלה ההתנחלות בחברון וקרית ארבע, דרך גוש אמונים שעלה לאלון מורה ללא אישור, תוך גלגול עיניים לשמיים, וכלה בהתנחלויות הפרטיזניות שקמות גם בעת הזו חדשות לבקרים כאילו אין מדינה, ובכל פינוי שלהן קמה צעקת הקוזק המתנחל הנגזל על פינוי יהודים ( שמלכתחילה התיישבו ללא אישור ובניגוד לחוק , כדי לכפות מדיניות מסויימת על המדינה ). אז מי כופה על מי ? ומה דמות תהיה לאותה מדינה שחוזה בדמיונו הרב לוינשטיין ? הבחורילות ילכו בחיגב ובורקה וילדו ילד כל שנה, הערבים יהיו משוללי זכויות אזרח, החילונים יהיו חוטבי העצים ושואבי המים של הדתיים : אלה ילמדו ויעסקו במקצועות נורמליים ואלה ישבו בישיבות וישמשו אייתולות. ממש מדינה לתפארת. רוצה מדינת מופת יהודית ? צא לנו מהעורק. תן לכל אדם לחיות על פי דרכו. תן לנו מערכת חוק ומשפט שיוויונית. אל תכפה על מדינה לנהוג על פי נורמות דתיות - ראה את הפיגור בו מצויות שכנותינו שהדת בהן היא חוק מדינה. ובא לציון גואל.
2
כל מילה בסלע ישר כח לרב לוינשטיין!
אחד | 17-02-2019 15:54
!
3
הרב לוינשטיין
א .יעקבי | 17-02-2019 16:13
הרב
4
השם זה לא V19 הימני כתשובה ל-V15 השמאלני
שיודע לשאול | 17-02-2019 18:28
השם זה לא V19 הימני כתשובה ל-V15 השמאלני מהבחירות הקודמות
5
תרוץ לכנסת בעוצמה לישראל!
רוץ יגאל רוץ | 17-02-2019 18:55
חסר להם מטורלל למקום הרביעי.
6
סייג לחכמה שתיקה
ארנון יעקובי | 17-02-2019 19:31
הרב לוינשטיין , הגיגך היו לזרא למרבית הציבור הדתי -לאומי ; אנא שמור אותם לעצמך או לתלמידך התמימים ! רבנים מסוגך גורמים לזילות דת ישראל ולהתרחקות גדלה והולכת של יהודים רבים ובמיוחד צעירים , מהמימסד הדתי וגם לצערנו מטקסים יהודיים . לשמחתנו , פעילותם המבורכת של רבני צוהר מצליחה לעת עתה , לקרב רחוקים ולמנוע מפולת גדולה יותר. לאחרונה שמענו די והותר את רבני עלי - אתם רק גורמים נזק כבד ! בנותינו ונכדותנו תמשכנה לתרום ככל יכולתן הרבה , בצניעות ובמסירות במסגרת השרות הלאומי ואף בשרות הצבאי !
7
יישר כח! אכן דבר דיבור על אופניו
יניב פרלגוט | 17-02-2019 19:36
לגרי לווינשטיין בחינה מובהקת של עדינו העצני ועל כן יש להזהר בכל בדל של ביקורת, היכול לנבוע אך ורק מחוסר לימוד והבנה, ולכבד לחלוטין את דבריו. אין ספק כי תנועת חזון מייצגת את כלל האומה, להוציא אלו שעדיין אינם מבינים את השעה והדור, ועל כן טועים ומטעים. ראויה התנועה להנהגתו של הגרי , וראוי הגרי להנהיג את התנועה.
8
רק אותי הוא מפחיד?
רועי | 18-02-2019 12:42
מזכיר דמויות של כמרים פסיכופטיים מסרטי אימה
לא לפחד כלל
והעיקר והעיקר | 18-02-2019 20:12
כלב נובח לא נושך
9
תגובה לתנועת חזון
אלדד | 18-02-2019 20:46
אני יהודי מכבד מאד את עקרונות המסורת היהודית אבל באותה מידה מכבד עוד חלקי חכמה מוסר וידע עולמי ואוהב את המדינה ולצערי הרב שמי לוינשטיין לא אצטרף לתנועה הזו, איזה חזון?? ריב ומדון צרות אופקים פחדנות גלותית כמו של יהודי בפולין. תמשיכו להפסיד בכל המלחמות מהקטנות ועד הגדולות וזה טוב כי אולי משהו יגרום לכם ולך להתפכח