גנץ בועידת מינכן: "מול איראן אין ימין ואין שמאל" - סרוגים

גנץ בועידת מינכן: "מול איראן אין ימין ואין שמאל"

"במשמרת שלי איראן לא תגיע לנשק גרעיני", הצהיר יו"ר חוסן לישראל בועידת מינכן. על נתניהו: "עומד לצד ראש הממשלה ובטוח שגם הוא יעמוד לצידי בנושא זה כשאבחר בתקווה לראשות הממשלה"

author-image
גנץ בועידת מינכן:  "מול איראן אין ימין ואין שמאל"
  גנץ במינכן (קרדיט: צילום מסך)

יו"ר חוסן לישראל-תל"ם, בני גנץ, הגיע היום לנאום (ראשון) בוועידת מינכן לביטחון, ואמר כי בנושא האיראני אין ימין ואין שמאל: "מול כל איום עם ישראל מניח את ההבדלים והמחלוקות ומתאחד להגן על קיומו".

על נתניהו אמר: "נתניהו הוא יריב פוליטי שיש לי אי הסכמות איתו על נושאים רבים, אבל שנינו בנים מסורים של אותה האומה. וכשביטחון ישראל תחת איום אין הבדל ביננו. בנושא הקריטי הזה אין ימין ואין שמאל. אין קואליציה ואין אופזיציה כשזה מגיע להגנה על מדינת ישראל. אני עומד כתף אל כתף עם ראש הממשלה במלחמתו נגד איראן ואני בטוח שגם הוא ינהג כך כשאני אשרת בתקווה כראש הממשלה של מדינת ישראל".

בתגובה, התייחס נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לנאום של גנץ במינכן, אך מבלי להזכיר את שמו: "הובלתי את ההתנגדות מול איראן, הציבור יודע להבחין בין מנהיגות אמתית לחקיינות".

בתוך כך, עיתונאים ישראלים במשלחת של גנץ דיווחו כי גנץ לא נואם על הבימה המרכזית של הכנס, אלא בחדר צדדי בועידה. כך שרק עיתונאים נמצאים בקהל והוא אף לא נמצע בלוח הזמנים המלא של הועידה.

גנץ המשיך ופנה למנהיגי העולם ואמר כי שר החוץ האיראני זריף "אל תיתנו לו לרמות אתכם עם השקרים שלו", מנסה להוליך אותם שולל, "המשטר האיראני דורש את השמדת העם היהודי, תולה הומוסקסואלים, מייסר נשים ומענה מיעוטים. זהו משטר המערער את היציבות במזרח התיכון ומהווה סכנה קיומית לסדר העולמי. הזכיר את תפקידו בדימוס, "כרמטכ"ל לשעבר, אני יכול לספר לכם מעדות ראשונה מה באמת קורה באיראן"

בביקורת מרומזת על נתניהו הוסיף גנץ: "במשמרת שלי לא יהיה הסכם מינכן צ'ימברלייני, לא תהיה מדיניות פייסנית ואיראן לא תאיים על ישראל על ידי השתלטות על סוריה, לבנון או רצועת עזה. במשמרת שלי איראן לא תשיג נשק גרעיני", שלח מסר לנשיא רוחאני ולהנהגת העם האיראני.

בנושא הטרור העולמי, אמר גנץ כי: "יש להתחייב למאבק בלתי פוסק בטרור ולעקור את תשתיותיו מהשורש. חיזבאללה הינו הארגון המסוכן ביותר בעולם משום שיש לו יכולות אסטרטגיות כמו של מדינה הכולל אמצעים טכנולוגיים ואוויריים. לכן, על מדינות אירופה המעוניינות בשלום, להכיר בחיזבאללה כארגון טרור ולפעול כנגדו".

בנוגע למצב בסוריה אמר גנץ, כי "מדובר באחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר שהעולם היה עד לו מאז מלחמת העולם השנייה. גנץ פנה למנהיגי המדינות הערביות המתונות וקרא להם להחיות את התקווה ולהפוך את ישראל לחלק מהפתרון בכדי להבטיח עתיד אחר וטוב יותר לילדינו- הגיע הזמן שצאצאי אברהם יפעלו יחד, בשיתוף פעולה אזרחי וכלכלי".

בהמשך לכך, הבטיח גנץ כי לאחר הבחירות יפעל לקידום יוזמות לשיתוף פעולה אזורי שיביאו לשגשוג וליציבות במזרח התיכון. גנץ סיכם את נאומו ואמר: "תחת מנהיגותי ישראל תמיד תושיט ידה למי שמבקש שלום, וביד השנייה תמשיך לאחוז במגן הדוד קרוב לליבנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הגיבור גנץ !! חחחחח מנסה להיות הכפיל של ביבי!
עידו 2 | 17-02-2019 12:59
מסכן. ''גנץ'' פירושו ''ברווז''. זוכרים את נאום הברווזים של ביבי היקר?
לאורח עקום-אם נמנה הישגי ביבי נצטרך לטון נייר
עידו 2 | 17-02-2019 16:01
כל העולם רץ אחרי ביבי. תלמד אותנו איך הצלחת.
כמו ביבי? רק יותר ישר ואכפתי לאזרחי ישראל
אזרח ישר | 17-02-2019 14:23
ראש ממשלת ישראל צריך להיבחן במעשים ולא בדיבורים. בינתיים ממשלות הליכוד לא הביאו הישגים משמעותיים לציבור.
2
חחחחח
בס"ד | 17-02-2019 13:05
חחחחח מנסים לדחוף את גנץ חחחח
3
לגנץ כדאי להיות שר בכיר בממשלת נתניהו.
כי חשוב ניסיון. | 17-02-2019 15:50
ולא כדאי לו להיות בעמדות שמאל.
4
מינכן
י.ב.ל | 17-02-2019 20:34
מעניין לברר איך הגיע מועמד ,כן מועמד,לכנס זה? ישנם עוד כמה מועמדים שלא נקראו לנאום. מעניין מה דעתו של הבן של תומי זל על ההזמנה הזו. גם אבי ג. יכול היה להגיע לכנס,למה לא???אף תמר ז. יכולה היתה לנאום לא פחות טוב מב.ג. מי לוקח על עצמו לבדוק את השתלשלות העניינים הללו . אגב,מה תגובתו של הבן של תומי זל.
5
מינכן
יוסי ב.ל. | 17-02-2019 20:42
ניראה כי הבחור לבש את החליפה,לפני שצד את הדב. נו....