לפני הועדה: נתניהו נפגש בחשאי עם שר החוץ מעומאן - סרוגים

לפני הועדה: נתניהו נפגש בחשאי עם שר החוץ מעומאן

שר החוץ העומאני יוסוף בן עלאווי הגיע לבית המלון בפולין שבו שוהה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם נערכה פגישה סודית בחדרו. השר אמר לנתניהו כי "זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים"

author-image
לפני הועדה: נתניהו נפגש בחשאי עם שר החוץ מעומאן
  (צילום: עמוס בן גרשום\לע"ם)

ביקור סודי בפולין: שר החוץ העומאני יוסוף בן עלאווי הגיע היום (רביעי) לבית המלון "אינטרקונטיננטל" בוורשה, שבו שוהה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת השתתפותו בוועידה בנושא המתיחות במזרח התיכון. השניים קיימו פגישה חשאית בחדרו.

בפתח הפגישה נתניהו הודה לבן עלאווי והתייחס לביקורו הסודי שערך בעומאן באוקטובר האחרון. "ההחלטה האמיצה של הסולטן קאבוס להזמין אותי לבקר בעומאן מביאה לשינוי בעולם" טען. "היא סוללת את הדרך לרבים אחרים לעשות את מה שאתה אמרת – לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד. רבים הולכים בעקבותיכם, גם כאלה שנמצאים כאן היום בוועידה"

"אני מודה לכם על המדיניות החיובית הזאת, שפניה לעתיד ושעשויה להוביל לשלום ולשגשוג עבור כולם" הוסיף. "אני מודה לך בשם אזרחי ישראל, ואני מרשה לעצמי לומר שגם בשם רבים במזרח התיכון".

שר החוץ של עומאן אמר בתגובה כי "זהו חזון חדש וחשוב לעתיד. האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר. זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים".

בן-עלוואי נפגש עם נתניהו באחרונה לפחות פעמיים, זאת לאחר שביקר בישראל וברשות הפלסטינית בחודשים פברואר ואוקטובר בשנה שעברה, ואף ביקר במסגד אל אקצה. כמו כן, באוקטובר האחרון ראש הממשלה ערך ביקור סודי בעומאן ונפגש עם השליט הסולטן קאבוס בן סעיד.

כזכור, אמש נתניהו המריא לפולין כדי להשתתף בוועידת ורשה לשלום וביטחון במזרח התיכון, אותה ארגנו במשותף ארצות הברית ופולין. במהלך הביקור נתניהו ייפגש עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, עמם הוא צפוי לשוחח על ההתנהלות מול האיום האיראני וקידום השלום במזרח התיכון. מוורשה נתניהו ימשיך למוסקבה, שם ייפגש בשבוע הבא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
קשרים בטחונים ואינטרסים משינאת המן
דוד | 15-02-2019 14:11
אין לנו קשרים עם עומאן וכנראה שלעולם לא יהיו לפחות לא באופן רשמי אבל טוב שמנהיגינו הנערץ ביבי יודע לתמרן בין אינטרסים של מדיניות עוינות לנו. איזה מנהיג היה עושה את זה במקום ביבי?