אלקין: הליכוד ישמור על תקציבי הציונות הדתית - סרוגים

אלקין: הליכוד ישמור על תקציבי הציונות הדתית

השר זאב אלקין, נציג הציונות הדתית בליכוד, נאבק על תקציבי המגזר הסרוג ועם חלום להסדרת התקציב החינוך הדתי: "הורים משלמים הון תועפות. הגיע הזמן לסדר את זה"

author-image

הפריימריז בליכוד בעיצומם, ורגע לפני הבחירות שוחחנו עם השר זאב אלקין על מקומה של הציונות הדתית בליכוד, והיותם של חברי כנסת סרוגים נציגים של המגזר הדתי לאומי.

לאחר שמועות ודיווחים על אפשרויות של שריון הבית היהודי בתנועת הליכוד, ואיחודים בין מפלגות הימין, אומר השר אלקין: "אני נציג של הציונות הדתית בכל הכנסות שהייתי" והוא נשאר נאמן לתקציבים של הציונות הדתית לאחר שהליכוד לקח על עצמו, בפעם הראשונה, לאחר התעקשות שלו את כל תקציבי הבסיס של הציונות הדתית: מישיבות הסדר ואולפנות, ועד גרעינים תורניים.

אלקין מדגיש את החשיבות שהתקציב של החינוך הציוני דתי יהיה מוסדר ולא תלוי בפוליטיקה, ויש לו גם ביקורת על נציג אחר של המגזר, שר החינוך לשעבר: "נפתלי בנט התנתק מהבית היהודי ולא לקח אחריות וגם לא מתכוון לטפל בתקציבים של הציונות הדתית".

אתה נציג הציונות הדתית בכנסת?

"אני נציג של הציונות הדתית בכל הכנסות שהייתי. ואני יכול לספר לך שלאחר הבחירות הקודמות, שהתיישבנו למשא ומתן קואליציוני עם הבית היהודי, ואני ייצגתי את הליכוד, דנו בשאלה מה לעשות עם כל המפעל החינוכי של הציונות הדתית שכולל בתוכו 200 מיליון ש"ח, ועם צרכי ההתיישבות זה יכול להגיע למאות מיליוני שקלים: מישיבות ואולפנות, ישיבות הסדר, גרעינים תורניים, שירות לאומי, מרכזים לזהות יהודית – נושאים שהם לב ליבה של הציונות היהודית".

"במהלך המשא ומתן הקואליציוני, הבית היהודי אמרו לנו שהם רק 8 מנדטים ואין להם מספיק כסף קואליציוני להחזיק את כל תקציבי הציונות הדתית. בעקבות כך אני הובלתי מהלך שכל תקציבי הבסיס של הציונות הדתית בשנתיים הראשונות ירשמו על השם הקואליציוני של הליכוד. זו פעם ראשונה שהליכוד עושה את זה, כי 50% מהציונות הדתית בבחירות האחרונות הצביעו לנו והרגשנו אחראים למגזר הדתי כמו הבית היהודי".

"שכנעתי את ראש הממשלה למהלך הזה. ואת יכולה לבדוק את ההסכם הקואליציוני עם הבית היהודי שהוספנו 3 סעיפים שכולם מתחילים ב: 'היות ותנועת הליכוד רואה חשיבות ב…' ושם הוספנו את הצרכים הבסיסיים ביותר בציונות הדתית והתקצוב לכך".

"איך שלא נסובב את זה, כל התקציבים של הציונות הדתית יעברו שוב אליי או לליכוד, וברגע שנפתלי בנט התנתק מהבית היהודי הוא לא לקח על עצמו אחריות ולא מתכוון לטפל בכך וזה יחזור לפתחנו, הליכוד, ואנחנו נדאג לכך".

התקציב הציוני דתי לא צריך להיות תלוי בפוליטיקה

השר אלקין רואה חשיבות במפעל הציונות הדתית, ולכן לדבריו חשוב שיהיו אנשי ציונות דתית בליכוד ושהם יהיו מספיק חזקים: "יש קרב בליכוד, לאן דרכה של התנועה, בין הליכודניקים החדשים שלא כל כך אוהבים אותנו, ואני מקווה שנהיה מספיק חזקים בליכוד. הציונות הדתית מצביעה לליכוד ולכן הליכוד צריך לדאוג למגזר לא פחות מאחרים".

לדבריו, אחת המשימות שלקח על עצמו הוא קיבוע תקציב החינוך הדתי שיהיה מוסדר אחת ולתמיד: "יש לי חלום, כבר בהסכם הקואליציוני של הממשלה הזו התעקשתי על הסעיף שמשרד החינוך ינסה לסדר את התקציבים האלו אחת ולתמיד שלא יהיו תלויים בפוליטיקה".

"החינוך הציוני הדתי מספיק חשוב כדי להיות בבסיס התקציב. אני מקווה שראשי הציונות, הרנבים וראשי המוסדות ידרשו מהפוליטיקאים מכל המפלגות לקחת את המשימה: שהחינוך הציוני הדתי לא יהיה תלוי בפוליטיקה ושיהיה מוסדר תקציבית. הורים משלמים הון תועפות בחינוך, במיוחד התיכוני, ואני כאבא לילדים יודע מה זה וכל אחד חווה את זה, הגיע הזמן לסדר את זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה הכתבת לא ביררה איתו עוד נושאים החשובים ..
רפול | 05-02-2019 15:32
לציונות הדתית למשל איפה היה הליכוד כשרצו לסגור את הפנימיה באור עציון.איפה הם היו כשצריך לבחור רבני ערים ודיינים(בעיקר דיינים ספרדיים)מהציונות הדתית.איפה הוא היה עם חילולי השבת של המגזר הציבוריועווד כהנה וכהנה.אז שלא יתיימר להיות נציג הציונות הדתי בממשלה.מספיק שיתעסק עם כל הפיגורות שמיצגים את הליכוד בכנסת