נאום גנץ: הפאניקה בליכוד- הסכנה הגדולה היא לבנט - סרוגים

נאום גנץ: הפאניקה בליכוד- הסכנה הגדולה היא לבנט

נאום גנץ אמש (שלישי) עורר מתרדמתה את המערכת הפוליטית שעד עכשיו נראה שהלכה סחור סחור מסביב לסוגיות ולזהות המפלגות. הגם ששמענו נאומים נחרצים יותר, גנץ דיבר על נושאי ליבה

author-image
נאום גנץ: הפאניקה בליכוד- הסכנה הגדולה היא לבנט
  (Photo by David Cohen/Flash90)

כמות התגובות שהליכוד מוציאים בזו אחר זו בסמוך ולאחר נאום גנץ מעידה על פאניקה שאוחזת במפלגה. שלא לומר התגובות המתחרות בחריפותן של השרים וחברי הכנסת של הליכוד שתוקפים את גנץ כאילו היה שיירת נשק בסוריה (מילולית כמובן, שלא תהיה אי הבנה).

לפחות לגבי התגובות של כל אנשי הליכוד, אפשר לייחס זאת גם לפריימריז המתרגשים עלינו. אבל זה נראה כלחץ אטומי שהצליח לעורר גנץ ממרבצו בנאום אחד מדויק אך רוחבי והמון פירוטכניקה מסביב.

ולא רק הליכוד בלחץ. בוודאי הימין כולו שנדרך לקרב על השלטון, שעד ליל אמש היה נראה שמונח בכיסו ולפתע הצליחו לערער את תחושת הזחיחות שאפיינה אותו.

האמת היא שמי שצריך הכי להילחץ מגנץ הוא נפתלי בנט, אם עד עכשיו הבחירות נראו כאילו נתניהו כבר הוכתר, עכשיו זהו קרב על התיקים בממשלה, בא גנץ והציב זאת כמחנה מול מחנה, חרף הסיסמה השחוקה והמולחנת אין ימין ואין שמאל.

נתניהו יכול בנקל לעשות קמפיין גוועלד ולהוציא את הקשית שנשמרת אצלו ביום פקודה כדי לשתות את המנדטים של בנט.

הבעיה אולי אצל נתניהו שהוא התחיל בכל הכוח אתמול, ולא בטוח שאפשר, כמו הציטוט האלמותי ממבצע סבתא- להתחיל הכי חזק ואז להגביר. ואולי גם זאב זאב אפשר לקרוא רק פעם אחת.

בכלל, למפלגת הימין החדש יש אתגר לא פשוט, היא יכולה לסחוב מנדטים הן מהבית היהודי והן מהליכוד, אולי אפילו מלפיד, אבל זה דו כיווני, אם נתניהו ישלח ערבים באוטובוסים, ויחבר אותם עם מנלדבליט השמאל והסורים על הגדרות בנט יינזק מאוד מצד אחד. מצד שני אם הבית היהודי יזעקו גוועלד על תקציבי הישיבות ועולם התורה הציוני דתי, עם סמוטרי'ץ או מי שלא יהיה, הוא בבעיה מצד שני.

מי שעוד בבעיה הם כמובן לפיד וגבאי שגנץ ניצב אתמול כאלטרנטיבה החדשה של המרכז שמאל שכל פעם מתארגן בקונסטלציה אחרת לשוב ולהיאבק על השלטון.

גנץ בהחלט טלטל את הספינה הפוליטית ועורר פאניקה רבתי. וקצת עשה סדר בבחירות המשונות הללו שהלכו לכל הכיוונים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אין פניקה יש מערכת בחירות
יעל | 30-01-2019 15:26
אנשי התקשורת מנסים להשפיע, אבל לא יעזור להם. אין פניקה זאת מערכת בחירות נורמלית. גם לבנט אין מה לחשוש הוא יצליח להתרומם.
S.O.S חברה! המדינה עוברת לשמאל איפה אתם?
עידו | 31-01-2019 20:59
אתם לא חשים ברעידת האדמה. השמאל עורך כאן תרגיל חזק שעבד עליו במשך שנים ? הרי כל המערכת משומנת היטב נגד ביבי. מערכת המשפט כולה נגד ביבי. כל כלי התקשורת בלי יוצא מן הכלל רומסים את ביבי כל יום במשך 28 שעות. כל יום הם גונבים 4 שעות מיום שלמחרת. הציבור בימין שט לו על הטיטאניק. ראו הזהרתם !!!
גנץ
רמבו | 30-01-2019 16:32
הם מפחדים העם רוצה שינוי וכנראה זה מגיע בגדול.
הפאניקה היא אצל השמאל. גנץ גנב להם את הבכורה
עידו | 30-01-2019 16:13
בליכוד דווקא ששים ושמחים. מבינים כי גנץ יחסל את גבאי ושותפיו. יחסל את ציפקה שפיצר לבני. יחסל את זה עם הבלורית המשומנת האוכל בשר סוסים. ואם הוא יקבל 5 או שש מנדטים הוא הברנש גנץ יזחל - כמה שהוא גבוה - על 4 לביבי. אז יש פאניקה בליכוד? אה? אה?
2
בחירות
ראובן הלר | 30-01-2019 15:26
גנץ בדרך הנכונה.צריך עוד צירופים.
3
גנץ
שרה | 30-01-2019 15:33
גנץ שווה לפיד אין לו מתי יש רק נוסחאות ועם נוסחאות לא ניתן לנצח
גנץ
רמבו | 30-01-2019 16:35
אנחנו רואים מי עושה סיסמאות אתם מפחדים
4
אמר יותר שמאמר ביבי ב 4 שנים
חיים וייס | 30-01-2019 15:52
מה ביבי רוצה ולאן הוא מוביל? חוץ מאשר להשאר בשילטון, לאן הוא מכוון? מעשהו שמע אותו מתבטא בנושאי ליבה שלא קשורים בחקירות?
נתניהו נואם מדי שבוע
נו באמת | 31-01-2019 12:59
חשוב מזה, את עמדותיו רואים באופן שבו מובלת המדינה בכל התחומים. וקודם כל - הפריחה הכלכלית במדדים אובייקטיביים.
5
גנץ
רמבו | 30-01-2019 16:31
מי זה נפתלי בנט עסקן המחפש מושב וחבל שהוא מתלכלך בצורה זאת כדי לקבל מושב ולדעתי תהיה הפתעה בבחירות אלה לטובה . שינוי שרוב העם רוצה בלי עסקנות ופילוג אלה משהו אמיתי.וגנץ יביא את זה איש מלח הארץ ישר שהעם בראש דאגתו וכן המדינה.
6
בנט-בושה שלא מייצג את הציבור הדתי,וגנץ שמאלני
לא אכפת לי | 30-01-2019 17:25
לא אכפת לי
7
בנט בלחץ מגנץ,כי הוא הולך להתרסק
מאיר | 30-01-2019 20:51
וביבי ישתה לו את המנדטים.ואיילת נמחקה אחרי פרשת אפי נוה,וברגע שיפרסמו את ההיתכתבויות בין איילת לאפי ה' ישמור
8
גנץ
דודו | 30-01-2019 22:03
מה לעשות.לפי כל הנתונים ביבי גמר. צריך למנוע ממנו נסיעות לחו״ל אין לו שום סמכות לטייל בעולם כל זמן שהוא חשוד בשוחד לכאורה.
9
אל תדאגו לבנט.הוא ישיג כסא בממשלה בלי קשר
חיליק | 31-01-2019 11:35
למי שינצח.לכל היותר יצטרך לעשות קומבינה מורכבת יותר.
10
הציבור חכם הוא לא מאפשר לתקשורת להתערב בבחירו
יעל | 31-01-2019 14:26
אנשי התקשורת מנסים להשפיע על הבחירות באמצעות הפחדה, האדרה והעצמה של מתמודדים שוליים וכו' אך הציבור חכם יותר ולא יאפשר התערבות זרה בבחירות.
11
בימין החדש אין צורך
שפרירית | 31-01-2019 15:39
מה שנדרש במשרד המשפטים הוא לפחות: שינוי עמוק בפרקליטות תחילה יש להוציא את כל אותם בוגרי קרן וקסלר והקרן לישראל חדשה. ---- שקד לא שינתה את כוח האדם.------.עוכרות ישראל מזיקות פיקוח מיטבי על כל סוגי התביעה. שקד הבריחה את גרסטל שניסתה בכנות לשנות במשך חודשים ארוכים התחננה לסמכויות ועמדה מול לחצים של אנשי פרקליטות פושעים. בסופו של דבר לאחר שגרסטל עזבה ניתן התפקיד למי שמתפקד בו חלקית לצד היותו שופט. היא גרמה להפחתת סמכויותיו של המפקח על התביעה.------- החלטות משפטיות בלתי חוקיות. את זאת במדינה מתוקנת יש לבטל ואף יש מקום להעמיד שופטים עבריינים אלו לדין. במקום זאת שקד ברחה ממהצבעה על חוק ההתגברות. יש צורך להעמיד פיקוח משפיע על שופטים שהמען לתלונות ציבור על השופטים לא יהיה שופט בגמלאות אלא נציג ציבור שיבחן מנוקדת ראות של הנפגעים. כיום הנציב מקבל משכורת עתק בתמורה לכיסוי על שופטים והגנה על סורחים. השופטים הנלונים הם הנשאלים והקובעים את המסקנות אודותיהם.------------- יש לשנות לחלוטין את שיטת בחירת השופטים כך שרק נבחרי ציבור יבחרו שופטים. ----- שקד לא שינתה מאומה. שקד מתגאה ומבליטה ששינתה את כוח האדם בשפיטה והביאה הרבה שופטים לא אקטיביסטים. האקטיביזם בא בעיקר לידי ביטוי בבית המשפט העליון בישיבתו כבגץ! וקורה שם? מינתה רק שופט אחד ויחיד לא אקטיביסט למרות שהיו לה הזדמנויות למנות עוד הרבה יותר. הקשר כזה המאפשר לשר למנות על פי השקפותיו הוא עניין לשנים רבות או דורות. שקד כמבן בזבזה הזדמנויות אלה.------------------ הפרדה בין היעוץ המשפטי לבין התביעה. ---------- שקד לא הפרידה. היא בכל הזדמנות חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה כולל בפיקוח על הפרקליטות. למרות חוק מעולה שהוצע על ידי חבר הכנסת אמיר אוחנה היא הביאה חוק אחר לפיו היועץ ימונה על ידי ועדת איתור המורכבת מפקידי המדינה והמינוי יהיה לפחות לשבע שנים. כך שקד עדתה את ההפך היא אף חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי והא עכשיו רודן חזק ביותר. על הממשלה לבחור בעצמה את היועץ. שקד עקרה נסיון לשוב לכך ---שקד סרסה את הנסיון לחוקק חוק זה.--------------- שקד המשיכה לסרס את יכולת תפקוד הממשלה בכך ששנתה סעיפים מהותיים בחוק יסוד הממשלה. היא צמצמה את סמכויות ראש הממשלה והשרים על ידי ביטול סעיף 37(ב) המסמיך אותם להתקין בעניינים מוסכמים. זאת אף בשעת חרום כפי שמסמיך סעיף 41(א'). בכך מאבד חוק יסוד הממשלה את שריונו ומעמדו כחוק יסוד. היא ביטלה גם את סעיף 44(א') לחוק יסוד זה. זהו סעיף האומר כי אין לשנות חוק זה אלא על ידי רוב חברי הכנסת בקריאה ראשונה שניה ושלישית. בכך ביטלה לחלוטין אתשריון החוק כחוק יסוד. בכך המשיכה לסרס את הממשלה ואות הכנסת.------------ פעילותה זו של שקד איננה מקרית או שורה של טעויות גם לא נכון שלא הספיקה יותר, היא הספיקה והספיקה לקלקל. אלו הם הנושאים המהותיים ביותר בכל הזדמנות שהיתה לה לערוך שינוי מהותי לטובה היא לא עשתה ואף חיבלה וסרסה ואף התעלתה שינתה לרעה חוקים שאינם נוגעים לתחום המשפטי אלא ליכולת תפקוד הממשלה.--------------------- בנוסף לכל אלו עמדה לחוקק נגד בקורת על שופטים על ידי העם במרשתת. אלא שהפעם ראש הממשלה התערב ומנע זאת. דבר אחד שקד כן עשתה: יחסי ציבור וראיונות ללא גבול מסע בחירות. שקד לא ראוי לראותך שוב במשרד המשפטים או בכל משרד אחר.