חמ"ד של מסע עם לב לדעת בעקבות הרמח"ל - סרוגים

חמ"ד של מסע עם לב לדעת בעקבות הרמח"ל

איך מעבירים לתלמיד מסרים בדרך מעניינית ומגוונת? "לב לדעת" של החמ"ד ומכללת הרצוג ערכו השתלמות מיוחדת בתהליך למידה במרחב בעקבות דמותו של הרמח"ל וספרו מסילת ישרים

author-image
חמ"ד של מסע עם לב לדעת בעקבות הרמח"ל
  צילום: פייסבוק

מפגש למידה מיוחד בעקבות דמותו של הרב חיים משה לוצאטו תקיים אתמול (שלישי) על ידי "לב לדעת" של החמ"ד ומכללת הרצוג.

המורים הגיעו לקמפוס היכל שלמה של מכללת הרצוג והתנסו בלמידה דרך "מרחב למידה" שעסק בחיי הרמח"ל.

צילום: מכללת הרצוג

מטרת חווית הלמידה במרחב להתניע את הליך הלמידה אצל התלמיד בדרך מעניינת, קצבית, והפעלת כלל מרכיבי הנפש של התלמיד הפיזי.

יו"ר החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ בפתח המפגש

מפגש "פנים אל פנים" חיבר את המורים המשתלמים בהשתלמויות המקוונות של "לב לדעת" במרחב למידה שעסק בחיי הרמח"ל וסיקר את חייו: מהזמנים הקשים ועד הפסגות המיסטיות אליהם הגיע תוך כדי כתיבת ספרו "מסילת ישרים".

ההשתלמות תפסה את הלקחים, המוסר, והיתרונות בלמידת הרמח"ל עבור התלמיד והשתמשה בלימוד במרחב כדי להחדיר ולהטמיע רעיונות אלו.

למידה במרחב: "מפעילה את כל מרכיבי הנפש של התלמיד: פיזי, רגשי, דמיון ועוד". צילום: פייסבוק

סגנית  מנהל החמ"ד, אתי אורלב, כתבה על המפגש והיתרונות הכרוכים בו, ואמרה כי "הלמידה במרחב היא דינמית, עם דיאלוג, מאפשרת ומזמינה. תהליך הלמידה במרחב מפעיל את כל מרכיבי הנפש של התלמיד: פיזי, רגשי, דמיון ועוד. התלמיד לומד מתוך עניין, בקצב ובאופן המיטיבים עבורו. המורה משמש במרחב הלמידה כ'מאסטר' המתווך ידע לתלמידיו. המרחב בו לומדים משפיע ומזמן סגנון ואופי שונים ללימוד המתרחש בו".

אורלב הוסיפה ברכות לבאי המפגש: "התנסות זו של המורים תוביל ותקדם את השימוש במרחבי הלמידה בבתי הספר בשנים הקרובות. תודה למשתלמים שבחרו להכשיר את ליבותיהם להתבוננות המרחבית".

בסיום המפגש הודו לשותפים:  אלי אטיה –  מנהל תכנית לב לדעת המכללה האקדמית הרצוג, חביבה שפטר, ענת בזק, הרב יהודה טרופר –  מפמר תנ"ך, ציפי קלר, רחל צורן ועופר בן שימול.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו