ישראל צריכה לדאוג? איראן וסוריה חתמו על הסכם שיתוף פעולה

ישראל צריכה לדאוג? איראן וסוריה חתמו על הסכם שיתוף פעולה

נציגי ממשלות איראן וסוריה חתמו על הרחבת שיתוף הפעולה בשורת תחומים כלכליים, אשר לטענת הנשיא אסד "יחזקו את ההתנגדות למלחמה המנוהלת נגדנו". האם ישראל צריכה לחשוש מהגדלת ההתבססות האיראנית במדינה?

ישראל צריכה לדאוג? שיתוף פעולה חדש בין איראן וסוריה
  (צילומים: שאטרסטוק)

האם ישראל צריכה לחשוש? נציגי ממשלות איראן וסוריה חתמו הערב (שלישי) על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות בשורת תחומים כלכליים, הכולל בין השאר תכנית פעולה כלכלית לסייע בשיקום המדינה לאחר סיום מלחמת האזרחים בסוריה.

על פי הדיווחים בתקשורת הסורית, 11 ההסכמים ומזכר ההבנות שנחתמו אתמול בין נציגי המשטר הסורי למשלחת איראנית עוסקים בתחומי הכלכלה, התרבות, החינוך, התשתיות, ההשקעה והדיור. בין השאר נקבע כי איראן אמורה להקים תחנת כוח בלטקיה בשווי של יותר מ-400 מיליון דולר, כשצינור גז מהעיר בניאס עדי יתדלק את האזור.

לטענת נשיא המדינה בשאר אסד, ההסכמים נועדו לחזק את סוריה ובעלי בריתה באיראן במאבק נגד מדינות המערב- בראשן ישראל שהבהירה כי תמשיך להתנגד לפעילות האיראנית במדינה. "ההסכמים האלו יעזרו לחזק את את ההתנגדות של איראן וסוריה למלחמה הכלכלית המנוהלת נגדנו על ידי כמה מדינות מערביות" אמר. "עלינו לפעול כדי לוודא שהמדינות הללו לא יצליחו להחליש אותנו".

כזכור, באוגוסט האחרון שרי ההגנה של איראן וסוריה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות, אשר לטענתם נועד לעזור בשיקום הצבא הסורי בעקבות מלחמת האזרחים הקשה. ההודעה התקבלה בדאגה בישראל, אשר דורשת מאיראן להסיג את כוחותיה מסוריה- ומאז כוחות צה"ל תקפו מאות מטרות בשנים האחרונות- כולל סדרה של התקפות שכוונו נגד יעדים איראניים במהלך החודש האחרון.

אש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר פעמים רבות כי ישראל לא תאפשר לאיראן להישאר בסוריה, ובישראל לוחצים כעת על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפעול להרחקת הכוחות האיראנים מהגבול. ההתנגדות לפעילות האיראנית בסוריה הובילה למתיחות רבה בין ישראל והקרמלין, כשבשבוע שעבר פוטין דרש מישראל להפסיק באופן מיידי את התקיפות במדינה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו