מחקר קבע: זה המכשיר עם מצלמת הסלפי הטובה ביותר - סרוגים

מחקר קבע: זה המכשיר עם מצלמת הסלפי הטובה ביותר

אתר הצילום DxOMark בחן את מצלמות הסלפי בסמארטפונים המובילים בשוק, ופרסם דירוג של המכשירים עם המצלמות הטובות ביותר. האם הסמארטפון שלכם יכול לספק את הסלפי המושלם?

author-image
מחקר קבע: זה המכשיר עם מצלמת הסלפי הטובה ביותר
  (צילום: שאטרסטוק)

מצלמות הסמארטפון הפכו בשנים האחרונות למרכיב חשוב במיוחד בכל טלפון שנמכר לציבור- אך בזמן שרבים מתמקדים במצלמה הרגילה בגב המכשיר, גם המצלמה הקדמית- המכונה "מצלמת הסלפי"- חשובה לא פחות לחובבי הצילום העצמי.

כעת המצלמות הללו עומדות למבחן: אתר הצילום המקצועי DxOMark בחן לראשונה את מצלמות הסלפי של 12 סמארטפונים פופולאריים, ודירג את המכשירים על פי איכות המצלמות הללו. במסגרת הבחינה החוקרים צילמו מעל 1,500 תמונות ושעתיים של סרטונים בכל מכשיר, כשהתמונות נועדו לבחון מגוון מצבים שונים, החל מסלפי עם אדם אחד לעומת צילומים של מספר אנשים ביחד, ועד צילומים בשעות היום או בשעות הלילה. בתום הצילומים כל מכשיר זכה לדירוג בין 0 ל-100.

בדירוג הסופי נרשם תיקו במקום הראשון בין מכשיר הפיקסל 3 של גוגל והגלקסי נוט 9 של סמסונג, כשכל אחד מהם זכה ל-92 נקודות. למרות הציון הסופי הזהה, החוקרים הדגישו שלכל אחד מהמכשירים יש יתרונות וחסרונות: הפיקסל זכה לדירוג גבוה יותר בתחום הצילומים הרגילים, בעוד שהנוט 9 היה מוצלח יותר בצילומי וידאו. כמו כן, התמונות במכשיר של סמסונג היו צבעוניות יותר- אך בתמונות מהמכשיר של גוגל היה יותר דיוק בפרטים.

הזוכה בדירוג הסלפי. הגלקסי נוט 9 של סמסונג (צילום: שאטרסטוק)

במקום השלישי דורג מכשיר ה-Mi Mix 3 של שיאומי, שמכיל מצלמת סלפי ייחודית המוחבאת מאחורי המסך וניתנת להחלקה מעלה בעת הפעלתה. סמארטפון הדגל של החברה הסינית הפופולארית זכתה ל-84 נקודות, והצטיינה בעיקר בחידוד הפרטים ברקע התמונה.

מכשיר האייפון XS מקס הגיע למקום הרביעי עם 82 נקודות, כשבמחקר נטען כי הסמארטפון מוצלח מאד בתנאי תאורה טובים- אך נופל מול המתחרים כשמנסים לצלם תמונה בלילה או במקומות חשוכים. למרות זאת, באפל יכולים להתנחם בכך שהאייפון עקף בנקודה אחת את המתחרה הגדולה- הגלקסי S9 פלוס של סמסונג שדורג במקום החמישי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו