לראשונה בבריטניה: חברות פרלמנט בהריון יוכלו להצביע מהבית

לראשונה בבריטניה: חברות פרלמנט בהריון יוכלו להצביע מהבית

הצעת חוק חדשה בבריטניה תאפשר לחברות פרלמנט שנמצאות בהריון להשתתף בהצבעות לחוקים מהבית- מבלי להגיע לבניין הפרלמנט כפי שנדרשו לעשות עד כה. מגישת ההצעה: "שינוי שהיה צריך לעבור כבר מזמן"

author-image
לראשונה: חברות פרלמנט בהריון יוכלו להצביע מהבית
  הפרלמנט בלונדון (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה: הצעת חוק חדשה שהוגשה בבריטניה תאפשר לחברות הפרלמנט הבריטי שנמצאות בהריון להשתתף בהצבעות לחוקים מהבית- כך דווח היום (שלישי) בעיתון ה"אינדיפנדנט".

ההצעה החדשה הוגשה על ידי חברת הפרלמנט אנדריאה לידסום לאחר שחברתה למפלגת הלייבור טוליפ סידיק, שנמצאת כעת בחודש התשיעי להריון, הגיעה בשבוע שעבר לפרלמנט כדי להשתתף בהצבעה על הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי– זאת למרות המלצות רופאיה שלא לצאת מהבית עד אחרי הלידה. סידיק הסבירה כי היא הסכימה להתקזז בהצבעה עם חבר ממפלגת השמרנים, אך החליטה להגיע להצבעה בכל זאת כי לא סמכה על כך שהוא יכבד את ההסכם.

"בשנה האחרונה נרשמו קריאות רבות בפרלמנט לנקוט בצעדים שימנעו מהמפלגות להתנהל כמו מועדון לגברים מהמאה ה-18" אמרה לידסום בעת הגשת ההצעה. "עלינו לוודא שכל אם טרייה תוכל להיות עם הילד שלה ללא הפסקה. זה דבר חיוני לבריאות הפיזית והנפשית של ההורים והילדים".

"חברי הפרלמנט צריכים להתבייש מכך שטוליפ סידיק נאלצה לבחור בין סיכון אפשרי של בריאות העובר שלה, לבין האפשרות שקולה יישמע בנוגע ל אחד הנושאים הגדולים ביותר של התקופה האחרונה" הוסיפה וציינה. "אין שום סיבה שמישהו צריך למצוא את עצמו במצב כזה".

הצעת החוק צפוייה לעלות להצבעה בפרלמנט ביום שני הקרוב. במידה וההצעה תעבור, בשלב הראשון ההצבעות מהבית יתאפשרו לתקופת ניסיון של שנה, כשלאחר מכן תיבחן הארכה של החוק והגדרת דרכי ההצבעה החלופיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו