יו"ר לשכת עו"ד צפוי להודיע על נבצרות - סרוגים

יו"ר לשכת עו"ד צפוי להודיע על נבצרות

על רקע הפרשה המשפטית סביב לשכת עורכי הדין, ובעקבות התפטרותם אתמול של המשנה לראש הלשכה ושני סגניו, יו"ר הלשכה אפי נווה הודיע על נבצרות

author-image
יו"ר לשכת עו"ד צפוי להודיע על נבצרות
  יו"ר לשכת עורכי הדין. צילום: Miriam Alster/FLASH90

על רקע הפרשה המשפטית החמורה בחשד לטובת הנאה במינוי שופטים, מדווח כי יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה הודיע היום (רביעי) על נבצרות מתפקידו וזאת על רקע הפרשה המשפטית שמתנהלת בלשכת עורכי הדין.

יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד חוה מרצקי, זימנה ישיבת מועצה מיוחדת ליום ראשון הקרוב.

לפי סעיף 8א'-ב' בחוק לשכת עורכי הדין תשכ"א-1961 אם נבצר מראש הלשכה זמנית למלא את תפקידו, ישמש ממלא מקומו כראש הלשכה במקומו. אם ראש הלשכה התפטר או נבצר בדרך קבע, לפי סעיף 8ב'-א' אם ראש הלשכה כיהן יותר משלוש שנים – כפי המקרה של נווה – תבחר המועצה הארצית ראש לשכה במקומו בבחירות שוות, אישיות וחשאיות.

לפי דיווח של גור מגידו ב-הארץ' סוכם בלשכת עורכי הדין כי ממלא מקומו הוא עו"ד אורי קינן וימונה ליו"ר הלשכה במקומו עד לבחירות לראשות הלשכה שייערכו ביוני. בהנחה שנווה יתפטר.

כזכור, לאחר חרושת שמועות, הותר הבוקר לפרסום כי בפרשה שמטלטלת את עולם המשפט מתנהלת חקירה בלהב 443 בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים.

במשטרה הותר הבוקר (רביעי) לפרסום כי בפרשה שמטלטלת את עולם המשפט מתנהלת חקירה בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים.

בעקבות הסערה בשבועות האחרונים בלשכת עורכי הדין, והסתבכויותיו של ראש הלשכה עו"ד אפי נווה, התפטרו אתנול שלושה בכירים בלשכת עורכי הדין: "כעוצמת הנסיקה – עוצמת ההתרסקות".

המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושניים מסגניו: עו"ד משה טייב, מעיין אמודאי ושחר אורגד – הודיעו לפנע שעה קלה כי אינם יכולים להמשיך לכהן בתפקידיהם בעקבות המצב שנוצר לאחרונה.

בכירים במערכת המשפט יוזמנו להעיד במשטרה

לפי הדיווחים, שרת המשפטים איילת שקד שלא קשורה לפרשה שמטלטלת את מערכת המשפט תוזמן להעיד במשטרה, כמו בכירים נוספים במערכת המשפט.

יש להניח שרוב חברי הוועדה לבחירת שופטים, ואף נשיאת העליון אסתר חיות יצטרכו בקרוב למסור עדות פתוחה במשטרה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פסל עצמו מלעסוק ב"פרשה החדשה" שמטלטלת את מערכת המשפט משיקולים ענייניים ומקצועיים, שבעיקרן קשר חברי הדוק עם החשוד המרכזי.

בפרשה, שפרטיה עדיין אסורים לפרסום בחר מנדלבליט שלא לטפל זאת בהתאם לקריטריונים מחמירים שהחיל על עצמו.

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים, מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לינסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי – שלא קודם. יש להניח שרוב חברי הוועדה לבחירת שופטים, ואף נשיאת העליון אסתר חיות יצטרכו בקרוב למסור עדות פתוחה במשטרה.

מוקדם יותר הבוקר התייצבו חוקרים במשטרה באופן חריג בביתו של עורך דין וגורם מרכזי במערכת המשפט שפרטיה אסורים בפרסום וחקרו אותו באזהרה. בנוסף,  עד כה זומנו והגיעו לחקירה שתי חשודות נוספות – אחת מהן שופטת שלום ואחת מהן עורכת דין – וכן זומנו עדים, נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב.

החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה. כל יתר פרטי הפרשה עודם אסורים בפרסום בהתאם לצו איסור הפרסום שהוארך אתמול בחודש נוסף.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו