ניסיונות פשרה: הח"כים בבית היהודי נועדים עם הרב דרוקמן - סרוגים

ניסיונות פשרה: הח"כים בבית היהודי נועדים עם הרב דרוקמן

במטרה להגיע לפתרון סביב מינוי יו"ר המפלגה והרשימה לכנסת וברקע בחירת סמוטריץ' ליו"ר האיחוד הלאומי, נועדים הח"כים ומנכ"ל המפלגה של הבית היהודי עם הרב דרוקמן. גורם נוסף שנמצא בפגישה: הרב אלי סדן

ניסיונות פשרה: הח"כים בבית היהודי נועדים עם הרב דרוקמן
  הבית היהודי האיחוד לאומי אצל הרב דרוקמן לפני שלושה שבועות

פרסום ראשון. 18 יום מאז הגיעו בדחיפות לביתו במוצאי השבת, נועדים היום (רביעי) שוב חברי הכנסת של הבית היהודי מוטי יוגב, ניסן סלומינסקי, והרב אלי בן דהן יחד עם מנכ"ל המפלגה ניר אורבך בביתו של הרב חיים דרוקמן, בניסיון להגיע לפתרון סביב מינוי יו"ר המפלגה החדש והרשימה לכנסת.

אורח נוסף שלוקח חלק במאמצים להגיע לפשרה הוא הרב אלי סדן שמעורב גם הוא בהליכים האחרונים של המפלגה, זאת לאחר עימותים פומביים בין חברי הכנסת.

בעוד אורבך קרא אתמול לחברי מרכז מהפלגה ללכת למועצה ציבורית, "בעת הזו יש לאפשר לוועדה הציבורית להחליט באופן מלא על המועמד שיעמוד בראש הרשימה", יוגב מבקש קיום פריימריז, אך לאור ההתנגדות הציע חמש אפשרויות אחרות לבחירת יו"ר המפלגה והרשימה לכנסת.

וגב מבקש כבר בכינוס המרכז הקרוב, לבחור ליו"ר זמני כחוק, בהצבעה גלויה, מבין החברים שיציעו את שמם. מי שיזכה במספר התומכים הגבוה ביותר, ייבחר כיו"ר זמני למפלגה לאחר מכן, מרכז המפלגה יבחר את יו"ר המפלגה הקבוע, בבחירות חשאיות, מתוך לפחות שלוש אפשרויות שלמועמדים שתביא בפניו ועדת האיתור, שהצבתם בראש, עשויה לחולל שינוי אלקטורלי משמעותי.

הרקע לפגישה הוא בין היתר ניצחונו ביום שלישי האחרון של חה"כ בצלאל סמוטריץ' ליו"ר האיחוד הלאומי ודרישתו להוביל את שתי המפלגות ברשימה משותפת.

בתוך כך, ועידת מרכז הבית היהודי שנדחתה מאתמול עקב מזג האוויר תתקיים מחר, יום חמישי בשעה 17:30 באודיטוריום ביד בנימין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בסוף האחוד הלאומי ירוצו לבד וישאירו אבק
אריק | 16-01-2019 13:23
והבית היהודי ימשיך לחפש את הצופציק של הקומקום של הבוחרים שברחו לאיחוד הלאומי או לימין החדש
האחריות:ב"י+יחד+תקומה+עוצמה(++?)
לעבור%.אחכ אפשר2+1++ | 16-01-2019 17:21
הכנסת בוחרת ממשלה ואת ראשה. לרבות קווי יסוד שהם המתווה למדיניות. אז האחריות מחייבת לא לאבד קולות . לבחון 3-5 תנועות בעלות זיקה קרובה. עם כח אמיתי מוכח. ה4 הנל שווים=לדעתי דו-סיפרתי. אפשר לחבור.לעבור את % החסימה. ואחכ להתפצל. ו/או דווקא לשתף פעולה בקביעת קווי היסוד. זו גם הזדמנות מצויינת לאחדות בין מרכיבי אוכלוסןיות. ההצלחה.
2
לכולם מגיע ייצוג בכנסת ישראל!
בנימין פרידלר | 16-01-2019 13:34
לפי עניות דעתי הימין החדש יקבל יותר מנדטים מאשר כל החיבורים האחרים של הציונות הדתית... ראוי ביותר שאלה התומכים בימין הידן יוותרו על האגו שלהם וביחד כולם יתאחדו רק עם אלה אשר מצהירים קבל עם ועדה על היותה של מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו!!! חלילה וחס שפוליטיקאי חרדי יהיה לו חלק ברשימה ציונית לכנסת ישראל!!!
מה זה משנה צמיחת או לא צמיחת
ה | 16-01-2019 14:39
המדינה היא עובדה והחרדים משתתפים בה הויכוחים על ציוני או לא כבר לא רלונטיים