כל מה שכדאי לדעת לפני שפותחים עסק - סרוגים

כל מה שכדאי לדעת לפני שפותחים עסק

מתכננים לפתוח עסק חדש? משימות רבות עומדות לפניכם על מנת שהעסק יהיה מוצלח ויתחיל למשוך לקוחות. כמות העסקים הנפתחים בישראל עומדת על ממוצע של כחמישים אלף עסקים כאשר בשנת 2016 נפתחו מעל חמישים וחמישה אלף עסקים ובשנת 2017 מעל ארבעים וששה אלף עסקים. לעומתם נסגרו מעל ארבעים אלף עסקים. מהם הדברים שכדאי לדעת לפני שפותחים עסק

כל מה שכדאי לדעת לפני שפותחים עסק
  מתוך האתר: pexels.com

התוכנית העסקית: הבסיס לעסק שלכם

לפני שמתחילים את העסק מומלץ לבצע תכנית עסקית הכוללת את המוצרים והשירותים שתעניקו ללקוחותיכם, את עלות המוצרים וחומרי הגלם להם תזדקקו, בחינה של הספקים השונים ותחרויות בענף. לאחר מכן תוכלו לבנות תכנית פיננסית הכוללת את אפשרויות המימון של העסק (אם באמצעות הלוואה חוץ בנקאית או באמצעות חסכונות שבניתם לאורך השנים). חשוב לקחת בחשבון את העובדה כי מרבית העסקים אינם רווחיים בשנה הראשונה.

איתור המקום בו יפעל העסק

האם אתם זקוקים למשרד או למפעל? התחלת העסק תלויה במידה רבה במיקום בו תחליטו לפעול. זכרו שעבור חלק מהעסקים, כמו מסעדות, תחום האופנה או מספרות למשל – פתיחת העסק במיקום מרכזי תאפשר לחסוך חלק ניכר מעלויות הפרסום. לאחר שבחרתם את המקום הנכון השקיעו בתכנון שילוט מתאים על מנת שניתן יהיה להגיע לעסק.

בניית הצוות המלווה לעסק

כבר בתחילת הקמת העסק כדי לבנות את הצוות שילווה אתכם. רואה החשבון ומנהל החשבונות, חשב השכר (אם יש לעסק עובדים) ואף העו"ד שידאג לפתור סוגיות רבות בתחום המשפטי העסקי. מלווה ומאמן עסקי המסייעים לכם לגלות האם מדובר בחלום שניתן להגשים מבחינה כלכלית או בתוכנית עסקית שיכולה לשנות את התחום שלכם מקצה לקצה. אם בניתם את הצוות הנכון, אתם עושים את הצעד הראשון לבניית עסק בצורה הנכונה.

חיוב לקוחות

תנאי התשלום בארץ אינם קלים. עסקים המתבססים על כמות גדולה של עסקאות בסכום גבוה תלויים ביכולת התשלום של לקוחות אלה. חשוב לאפשר ללקוחות לשלם באשראי ובמזומן ואם ניתן לאפשר תשלום גם בצ'קים. כיום חברות האשראי מעניקות תנאים טובים גם לעסקים בתחילת דרכם ומאפשרות לקבל את הכספים במהירות כאשר הלקוחות יכולים להיות מחויבים רק בחודש הבא או בתשלומים לאורך השנה. הכינו מראש מכונת סליקה ומערכת המאפשרת להוציא חשבוניות.

הוצאת חשבוניות ללקוחות

עד לשנים האחרונות חברות בינוניות בלבד היו משתמשות בתוכנה להוצאת חשבוניות. היום, גם עסקים קטנים יכולים לעמוד בעלות של תוכנה המאפשרת הוצאה של חשבונית/חשבונית מס קבלה והזמנות עבודה. תוכנות אלה חוסכות זמן בהנפקת החשבונית ומאפשרות להוציא דו"חות בזמן אמת על מנת שתוכלו לעקוב אחר המתרחש מבחינה פיננסית בעסק. בנוסף, בסוף כל חודש כאשר אתם בוחנים את המאזן תוכלו להכין דו"ח מסודר.

תשלומי מע"מ

חברות המגיעות למחזור פעילות העולה על 99,000 שקלים אינן יכולות לעבוד כעוסק פטור ונדרשות להוסיף מע"מ לעסקאות. תשלום המע"מ יכול להתבצע מדי חודש או בכל חודשיים. תוכנות הנהלת החשבונות מסייעות גם כאן בחישוב ההוצאה למע"מ. מעבר לתשלומי המע"מ הקבועים אתם יכולים להזדכות על המע"מ ששילמתם כאשר אתם מגישים את כל הקבלות שהן הוצאות מוכרות לעסק.

נוסף על כך, תדרשו להגיש בכל שנה דו"ח הכולל את ההוצאות וההכנסות של העסק בדו"ח שנתי שיקבע את שיעור המס שתצטרכו לשלם למס הכנסה. כדאי לדעת שניתן לשלם מראש סכום זה בצורת "מקדמות מס הכנסה" וליהנות מתשלומי ריבית על הסכומים העודפים ששילמתם למס.

גיוס העובדים

שלד החברה הוא צוות העובדים שלכם. נסו לגלות אילו תפקידים אתם יכולים לבצע בעסק ואילו תפקידים עדיף לתת לאדם אחר לבצע. חלק מהעסקים יעדיפו להעסיק מחלקה של מכירות במקום לבצע את פעולות השיווק על ידי הצוות הניהולי, אחרים יגייסו דווקא את האנשים הטכניים ויבנו מחלקה טכנית חזקה. כדאי גם למצוא פקיד/ה איכותי לקבלת הקהל ולבחון אילו עוד עובדים יהיו חלק בלתי נפרד מהקבוצה שתתחיל את העסק. תוכלו להתחיל עם צוות מצומצם בהתחלה ולהתרחב בעתיד. במידת הצורך מומלץ להסתייע גם בחברות השמה על מנת למצוא את אנשי המקצוע הוותיקים הבקיאים בתחום העסקי שלכם.

כעת אתם מוכנים להתחיל. התחילו לפרסם את העסק בהתאם לתקציב והמתינו לשיחות הטלפון הראשונות מלקוחות פוטנציאליים. בעוד מספר שנים תזכרו את החודשים הללו כלידתו של העסק החדש אותו הרמתם בשתי ידיכם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו