"היינו בהלם": ממשל ארה"ב מגבש תכנית תקיפה באיראן - סרוגים

"היינו בהלם": ממשל ארה"ב מגבש תכנית תקיפה באיראן

עיתון "וול סטריט ג'ורנל" חשף כי היועץ האמריקני לביטחון לאומי ביקש מהפנטגון להכין תכנית לתקיפה באיראן, זאת לאחר שכוחות איראנים תקפו את שגרירות ארה"ב בעיראק. בכירים בבית הלבן: "היינו בהלם מהפנייה"

"היינו בהלם": ממשל ארה"ב מגבש תכנית תקיפה באיראן
  היועץ האמריקני ג'ון בולטון (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

הלם בארה"ב: עיתון "וול סטריט ג'ורנל" חשף היום (ראשון) כי ג'ון בולטון, היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ביקש מהפנטגון לגבש תכנית צבאית הבוחנת תקיפה באיראן.

על פי הדיווח, בולטון הגיש את הבקשה לפנטגון בספטמבר האחרון, זאת בתגובה לאירוע שהתרחש ביולי שבו מיליציות איראניות ירו פצצות מרגמה לעבר לעבר שגרירות ארה"ב בעיראק השכנה. המרגמות אמנם נחתו במגרש נטוש סמוך, ולא נגרם נזק למבנה השגרירות- אך עדיין מדובר במתקפה הראשונה שבוצעה זה שנים רבות באזור בבגדד שבו נמצאים בניין הפרלמנט, הממשלה ושגרירויות המדינות הזרות.

במסגרת הבקשה, בולטון ביקש לכנס צוות שיוכל לגבש מספר אפשרויות צבאיות למתקפה על איראן, לצד אפשרויות תקיפה בעיראק ובסוריה. "עלינו לספק מספר אופציות תגובה לאיומים מהן יוכל הנשיא לבחור" נטען מהפנטגון בתגובה לדיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". "הממשל בוחן מספר רב של תגובות, במטרה לשמור על ביטחונם של עובדי הממשל ועל האינטרסים של ארה"ב. עם זאת, בשלב הזה לא ברור האם הנשיא דונלד טראמפ מודע לבקשה של בולטון או לאפשרויות שהוצגו בפניו.

נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: שאטרסטוק)

גורמים רשמיים בממשל האמריקני אמרו לעיתון כי הבקשה יצרה חשש כבד וזעזוע בקרב אנשי הפנטגון ומחלקת המדינה. "היינו בהלם מהפנייה" אמר גורם בכיר לשעבר בממשל. "אנשים היו בשוק. מדהים היה לראות עד כמה הם יהירים בכל הנוגע לתקיפה צבאית".

כזכור, בעקבות המתקפה האיראנית על השגרירות בעיראק, הנשיא טראמפ הבהיר כי ארה"ב תגיב לכל מתקפה נגדה מצד איראן. "לנשיא האיראני רוחאני: לעולם לא תאיים עוד על ארה"ב- או שתסבול כמו שאיש עוד לא סבל, כשיהיו תוצאות שכמותן רק מעטים בהיסטוריה סבלו עד כה" איים טראמפ בטוויטר. "אנחנו כבר לא מדינה שתסבול את האמירות ההזויות שלך הקוראות לאלימות ולמוות. תהיה זהיר!".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו