הצביעו: מה הייתה ההצהרה הגדולה של השבוע? - סרוגים

הצביעו: מה הייתה ההצהרה הגדולה של השבוע?

השבוע האחרון היה מלא בהצהרות של בכירים במערכת הפוליטיות. חלקן היו דרמטיות יותר, בעוד שאחרים הבטיחו להיות דרמטיות- אך הסתיימו באכזבה. מה הייתה ההצהרה הגדולה של השבוע? היכנסו והצביעו בסקר סרוגים

הצביעו: מה הייתה ההצהרה הגדולה של השבוע?

אין ספק שהטרנד הגדול של השבוע היה הצהרות. אמנם התופעה החלה עם הודעת ההתפטרות של שר הביטחון אביגדור ליברמן, אך השבוע ההצהרות יצאו מכלל שליטה- כשכמעט כל בכיר במערכת הפוליטית רצה להביא הצהרה משלו.

בראש ובראשונה נמנה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע ביום שני האחרון כי ימסור "הצהרה דרמטית"- שבה נחשף כי הוא ביקש עימות עם עדי המדינה הרי ארו, שלמה פילבר וניר חפץ- אך נתקל בסירוב.  "אני חושף בפניכם כעת שבמהלך החקירות נגדי דרשתי עימות עם עדי המדינה כדי להטיח בהם את האמת. דרשתי עימות פעם אחת וסורבתי. בפעם השנייה גם סורבתי" אמר. "מדוע סירבו לי, ממה יש להם לפחד? מה יש להם להסתיר? ולכן הערב אני דורש שוב להתעמת איתם. מצידי שזה יהיה בשידור חי. אני יודע את האמת, ואני רוצה שגם הציבור ידע את האמת".

יום לאחר מכן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד סיפק הצהרה משלו בו הגיב לדבריו של נתניהו– תוך כדי עקיצה בטענה ש"זו לא 'הצהרה דרמטית'. האמת". בנאום הפתיחה של מערכת הבחירות בכנס פתיחת הקמפיין מתח ביקורת חריפה על נתניהו: "אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא היתה הודעה דרמטית, זו היתה הודעה היסטרית, נתניהו קורס תחת הלחץ".

נתניהו היה שותף גם בהצהרה נוספת של השר יואב גלנט, שהודיע רשמית על הצטרפות לליכוד. בדבריו גלנט אמר כי הוא "גאה להצטרף לשורות תנועת הליכוד, זוהי זכות עבורי להיות חלק ממשפחת הליכוד. מעולם לא נרתעתי מקשיים או אתגרים- פעלתי עם אחי הלוחמים יום אחר יום והגענו למקומות מסוכנים, תעוזה, נחישות, והתמדה הן נדרשות".

שר האוצר משה כחלון הצטרף לטרנד כשהכחיש את הדיווחים על גרעון ענק בתקציב המדינה והבהיר כי משרד האוצר עמד ביעד הגירעון לשנת 2018. לדבריו, "המשק הישראלי הוא משק חזק, אבל חשוב מזה, החברה הישראלית חזקה יותר היום מלפני ארבע שנים. יש כוחות חזקים מאוד שרוצים לעצור את המהפכה שאנחנו מובילים בכל תחומי החיים. הגיע הזמן שכולם יפנימו: אין סתירה בין מדיניות חברתית שבמרכזה האדם, צרכיו ותקוותיו, לבין כלכלה איתנה וחזקה שמייצרת מכפיל כוח לחוסן הלאומי".

טרנד ההצהרות גם הגיע לארה"ב, כשהנשיא דונלד טראמפ נשא נאום מיוחד בעקבות השבתת הממשל שפרצה סביב המחלוקות בנוגע לנושא ההגירה בגבול בין ארה"ב ומקסיקו. לדבריו, "יש משבר הומניטרי וביטחוני הולך וגדל בגבולנו הדרומי. הקמת החומה הגבול מהווה חלק קריטי באבטחת המדינה, ונדרשת כדי לעצור את ההגירה הבלתי חוקית". עוד קרא לדמוקרטים לחזור לבית הלבן כדי להיפגש איתו ולדון בנושא ובכך להביא לסיום ההשבתה והעברת תקציב המדינה לשנה הקרובה.

והיו גם הצהרות מאכזבות יותר: ביום ראשון ראש עיריית שדרות אלון דוידי הכריז על הצהרה מיוחדת שימסור בעמוד הפייסבוק שלו וגרם לציפיות רבות בזירה הפוליטית- כשרבים העריכו כי הוא יצטרף לפוליטיקה הארצית. בפועל דודי אכזב כשבמקום לספק הצהרה פוליטית, הוא רק הכריז על הקמת שיפוץ ושדרוג המרכז המסחרי בשדרות.

גם מחוץ לפוליטיקה נרשמו הצהרות, בראשם ההודעה על חשיפת הלוגו של האירוויזיון בתל אביב. בהודעה נאמר כי "הלוגו שנבחר הוא סמל קינטי מוזהב, שנוצר מאיחוד של שלושה משולשים, המשתקפים אחד על השני והזוהרים יחד כגוף אחד, במטרה להבליט את העוצמה שבאיחוד ובהרמוניה, החיוניים יחד כדי להגשים את החלומות שלנו. הלוגו יוצר צורה המדמה כוכב, המתכתב עם סמלים ישראליים אחרים, כמו מגן דוד".

לאחר שבוע מלא בהצהרות, עדיין נשאלת השאלה אילו הצהרות באמת היו "דרמטיות", ואילו מהן לא עמדו בציפיות. מה לדעתכם הייתה ההצהרה הגדולה של השבוע?

היכנסו עכשיו והצביעו בסקר סרוגים:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הצהרה הגדולה היא הצהרה שלא נאמרה:" אני פורש"
רק שטיות הם כותבים | 10-01-2019 12:35
פוסטה
2
נעמה תמיר
התמים | 10-01-2019 12:49
באמת לא צודק. כל הזמן שומעים רק את ביבי, מאחר ורשויות החוק לא מנהלות את החקירה והמשפט בתקשורת אלא בבית המשפט ואילו ביבי מנהל משפט בתקשורת ולא בבית משפט. אל דאגה, בחקירה עצמה - ביבי זומן לחקירה מספר פעמים ומסר את גירסתו. אם יוגש אישום ויהיה משפט - ביבי יחזור וישמיע את גירסתו בפני בית המשפט. ההצהרה של ביבי בתקשורת הייתה ספין פוליטי ולא חקירה. חבל שהציבור מוטעה על ידי ביבי .
3
נאום לפיד הכי מוצלח
שלום | 10-01-2019 15:42
כל דבריו אמת: ביבי לא יכול להיות ראש ממשלה! (אבל גם לפיד לא)
4
ההצהרה הכי גדולה היא
שלום | 10-01-2019 16:51
של עומר אדם הגדול לא מוכר את הערכים שלי תמורת שום סכום
5
ההצהרה של עומר אדם
ליאת דוידוביץ | 10-01-2019 20:13
הדבר הכי חשוב לעם היהודי הוא שמירת שבת. יותר מששמרו ישראל את השבת, השבת שמרה עליהם. לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה. כל הכבוד לעומר אדם.