ארדואן: "הנסיגה של ארה"ב מסוריה- צעד נכון" - סרוגים

ארדואן: "הנסיגה של ארה"ב מסוריה- צעד נכון"

נשיא טורקיה טען במאמר דעה ב"ניו יורק טיימס" כי הנסיגה המתוכננת של ארה"ב מסוריה היא צעד נכון. לדבריו, "טורקיה היא המדינה היחידה שיכולה לפעול בשיתוף פעולה גם עם ארה"ב וגם עם רוסיה"

author-image
ארדואן: "הנסיגה של ארה"ב מסוריה- צעד נכון"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, פרסם הלילה (שלישי) טור דעה בעיתון ה"ניו יורק טיימס" בו הביע תמיכה בהחלטה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להוציא את כוחות הצבא האמריקני מסוריה. עוד התחייב להמשיך לפעול נגד ארגוני הטרור במדינה.

"הנשיא טראמפ צדק כשהחליט להוציא את הכוחות מסוריה. עם זאת, על ארה"ב לעשות זאת בתכנון נכון עם בעלות בריתה כדי לוודא שהאינטרסים שלה יישמרו, וכן כדי לשמור על האינטרסים של הקהילה הבינלאומית והעם בסוריה". טען ארדואן. עוד אמר כי "טורקיה היא היחידה שיכולה לעבוד בשיתוף פעולה גם עם רוסיה וגם עם ארה"ב".

בדבריו גם התחייב לפעול נגד דאעש, כפי שסוכם עם ארה"ב: "אנו מחויבים להביס את דאע"ש ולחסל את הטרור בסוריה. נצליח להביס את הטרור וטורקיה תבטיח את ביטחונה של הקהילה הבינלאומית שאנו סומכים עליה כי תהיה לצדנו".

עוד קרא לשאר מדינות ערב ובנות בריתה של טורקיה לשתף פעולה איתה במאבק בסוריה. לדבריו, "דאעש הוא האויב של כל המוסלמים ברחבי העולם. מבחינתנו היא כבר חוסלה, אנו מודאגים מאוד מכך שכוחות אחרים עשויים להשתמש בשרידי הארגון כתירוץ להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה. אחרי שנוודא שדאעש חוסלה סופית, הצעד הראשון שנעשה יהיה להקים גוף סורי יציב שידאג לאזרחים הסורי ויביא לחוק וסדר במדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו