במפלגת העבודה מכחישים: "אין כוונה לעבור למרצ" - סרוגים

במפלגת העבודה מכחישים: "אין כוונה לעבור למרצ"

לאחר שדווח כי מספר ח"כים מהעבודה בודקים אופציה חבירה לסיעת מרצ, במפלגה הכחישו את הטענות. ח"כ איתן כבל: "הפרסום פשוט איננו נכון ולא היה נכון מעולם". נחמן שי: "אני לא מתפצל, נמשיך ביחד"

במפלגת העבודה מכחישים: "אין כוונה לעבור למרצ"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

הכחשה בעבודה: לאחר שדווח היום (רביעי) כי מספר חברי כנסת ממפלגת העבודה בוחנים אפשרות של פילוג המפלגה וחבירה לסיעת מרצ, בכירי המפלגה הכחישו את הטענות.

"הפרסום פשוט איננו נכון ולא היה נכון מעולם" אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל. "לא הייתה כוונה ואין לי כוונה לעבור למרצ וזאת מבלי להמעיט מכבודה של מרצ. הכל להד"ם".

ח"כ נחמן שי אמר: "לכל מי ששאל: אני לא מתפצל. לאזרחי מדינת ישראל ניתנת הזדמנות לבחור ממשלה אחרת ורה"מ שאני מקווה שהוא יהיה אבי גבאי, כדי שנוכל להעניק סוף סוף לתושבי מדינת ישראל ואזרחיה דרך אחרת. אנו נמשיך, ביחד, להילחם למען החלפת הממשלה הזאת".

גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין הכחישה את הדיווחים. "יש רגעים מורכבים בחיים הפוליטיים, אך מי שמקשיב לי בכל שנותיי במפלגה ובכנסת יודע מה רבה אהבתי למפלגה- גם כשעמדותיה לעיתים נדמות עמדות של מפלגה אחרת, לפחות בעיני ואף בעיני חלק מחברי" טען. "לא אחת הואשמתי על דעותיי שהן יותר ימינה, אבל אלה הן בעיני עמדות המפלגה, ואני אוהבת ומכבדת את אלה שדעותיהם שונות משלי. לי אין מה לעשות במרצ".

כזכור, מוקדם יותר דווח כי מספר חברי כנסת בעבודה התכנסו לבחינת פילוג וחבירה למרצ, אך לא נודע האם יושג הרוב הדרוש. בין הח"כים האמורים: יוסי יונה שמוביל את המהלך, איילת נחמיאס ורבין, איתן כבל, מיקי רוזנטל ונחמן שי.

אמש קראה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני: "כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך – זה יהיה המבחן", בתגובה תקפו מקורבי אבי גבאי שזעמו על הדברים, ואמרו כי היא הראשונה שצריכה לשים את האגו בצד.

לאחר שהחוק לפיזור הכנסת יעבור, כל ח"כ יכול להתפצל ולרוץ היכן שירצה, אך אם אותם ח"כים רוצים לקחת איתם יחד את מימון המפלגות הם צריכים למצוא שמונה שיתפצלו יחד ממפלגת האם. אותם שמונה יכולים אחר כך, להתפצל שוב, ולשמור על אותו מימון- כך שאם יש ח"כים נוספים במחנה הציוני שרוצים ללכת ללפיד או לכחלון, הם יכולים לחברו ולפרוש יחד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מפלגה מיואשת
אבו נאצר | 27-12-2018 7:35
ברור, זזים באי נוחות בכסאותיהם, שהרי ידוע להם שכסאם מתנדנד וספק רב אם ייבחרו לכנסת במקום ריאלי.
2
בהלה בביצת הצפונבונים.
יחיאל | 16-01-2019 19:56
החכים מתרוצצים כמו מקקים מסוממים בבקבוק. רובם יצטרכו להגיד קדיש לקרירה הפוליטית שלהם. וגם במרץ שלא תקבל יותר משישה מנדטים לא יקצו להם מקומות ריאליים. זה סופה של מפלגת אוסלו.