פוטין מציג: טילים שלא ניתנים ליירוט - סרוגים

פוטין מציג: טילים שלא ניתנים ליירוט

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשף גדוד של טילים על קוליים וגרעיניים, אשר לדברי בכירים ברוסיה "בלתי ניתנים ליירוט". לדבריו, רוסיה מתכננת לפרוס את מערכת הטילים בשנה הבאה

פוטין מציג: טילים שלא ניתנים ליירוט
  נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: שאטרסטוק)

רוסיה מאיימת: הנשיא ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי ארצו מתכננת לפרוס כבר בשנה הבאה את גדוד של טילים על-קוליים, המצוידים ביכולות גרעיניות. בחשיפת הטילים פוטין טען כי מדובר ב"סוג חדש של נשק אסטרטגי. הטילים בלתי ניתנים ליירוט".

pוטין אמר את הדברים אחרי שהגיע לבניין משרד הביטחון במוסקבה. שם הוא צפה בניסוי של אחד הטילים החדשים המכונה "אוונגרד". על פי הדיווחים ברוסיה, מערכת הטילים החדשה מהווה חלק מתכנית רחבה למערכות נשק שהוצג על ידי פוטין במרץ האחרון, והיא כוללת מערכות ניידות שניתן לפרוס בקלות במסגרת מאמצי הגנה מירי טילים.

"זו מתנה נהדרת לאומה לשנה החדשה", אמר פוטין לבכירי הצבא לאחר סיום ניסוי הטילים. "הניסוי, שהרגע נגמר, הסתיים בהצלחה מוחלטת. החל משנה הבאה הכוחות של רוסיה יקבלו את המערכת הבין-יבשתית האסטרטגית החדשה. רוסיה השיגה סוג חדש של נשק אסטרטגי, אשר חסין מפני יירוט על ידי כל מערכת טילים קיימת ועתידית של היריבים הפוטנציאליים שלנו".

ניסוי הטילים התבצע על רקע המתיחות בין רוסיה לארה"ב, שהגיעה לשיאה כשנשיא ארה"ב דונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכם הנשק הגרעיני לטווח בינוני שנחתם ב-1987 עם ברית המועצות. בתגובה הודיע הקרמלין שאם ארה"ב תפתח טילים חדשים, גם רוסיה תעשה זאת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טיפ טיפה יומרני
מרקוס | 26-12-2018 20:38
חסין מיירוט על ידי כל מערכת טילים קיימת ועתידית