רוסיה ללבנון: "עליכם לטפל במנהרות של חיזבאללה" - סרוגים

רוסיה ללבנון: "עליכם לטפל במנהרות של חיזבאללה"

ממשלת רוסיה הודיעה ללבנון כי על הממשלה לטפל בנושא מנהרות הטרור של חיזבאללה, המהוות הפרה של הריבונות הישראלית. לדבריה, "אסור להתעסק עם החלטות האו"ם"

רוסיה ללבנון: "עליכם לטפל במנהרות של חיזבאללה"
  העבודות בגבול לבנון (צילום: יעקב לדרמן\פלאש 90)

רוסיה תומכת במבצע "מגן צפוני": העיתון הלבנוני "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (שני) כי רוסיה העבירה מסר לממשלת לבנון ודרשה ממנה לטפל בנושא מנהרות הטרור של חיזבאללה בגבול בין לבנון וישראל.

(צילום: דובר צה"ל)

על פי הדיווח, הדרישה הרוסית הועברה בעקבות הפגישה הביטחונית שהתקיימה לפני מספר שבועות בין ישראל לרוסיה, במהלכה מוסקבה למידע מפורט על המנהרות שהתגלו. בהודעתה רוסיה הבהירה כי "אסור לשחק בהחלטה 1701 של האו"ם", הקשורה לסיכומים הביטחוניים בין ישראל ללבנון שהושגו בתום מלחמת לבנון השנייה. עוד דווח כי רוסיה דרשה מלבנון לשמור על כללי העימות באזור על פי החלטת האו"ם ולהטיל על צבאה את הטיפול במנהרות והסרת סיבות המתיחות- ללא קשר לשאלה אם חhזבאללה הוא האחראי הבלעדי על החפירות/

כזכור, אמש צה"ל הודיע על מציאת מנהרה רביעית של חיזבאללה שחצתה מלבנון לישראל. המנהרה מולכדה על ידי כוחות הביטחון ואינה מהווה איום על יישובים ישראליים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא במהלך ישיבת הממשלה, ואמר כי "המבצע שלנו מתקדם כפי המתוכנן וימשיך עד שישיג את כל יעדיו". מדובר צה"ל נמסר כי האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון, וכי מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל.

נשיא לבנון מישל עאון טען כי לבנון מחוייבת להחלטות מועצת האו"ם, והרגיע כי גם בלבנון לא מעוניינים בהסלמה. "ללבנון אין שום כוונות התקפיות, ולכן אני לא רואה כל כנה לשקט בגבול עם ישראל" טען. עוד אמר כי שוחח עם בכירים בארה"ב על המדיניות של ישראל, וטען כי "ארצות הברית העבירה לנו מסר מישראל, לפיה אין לה שום כוונות התקפיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו