"מגן צפוני": מועצת האו"ם תדון במנהרות של חיזבאללה - סרוגים

"מגן צפוני": מועצת האו"ם תדון במנהרות של חיזבאללה

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בשבוע הבא כדי לדון בחשיפהישראלית של מנהרות הטרור של חיזבאללה- זאת לבקשת ישראל וארה"ב. במקביל, השגריר דנון מקדם הצעה שתגדיר את חיזבאללה כארגון טרור

author-image
"מגן צפוני": מועצת האו"ם תדון במנהרות של חיזבאללה
  מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)

מבצע "מגן צפוני" מגיע לאו"ם: בעקבות בקשה של השגרירות הישראלית, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום רביעי הבא לדיון בנושא החשיפה של מנהרות הטרור של חיזבאללה שנבנו מלבנון לישראל.

במהלך הישיבה, המועצה תדון בשאלה האם המנהרות של חיזבאללה מהוות הפרה של החלטות המועצה- בראשם החלטה 1701 שהתקבלה בשנת 2006 לאחר סיום מלחמת לבנון השנייה. ההחלטה הטילה הגבלות על ההתחמשות של ארגון הטרור ופעילותה בדרום לבנון, כאשר בישראל טוענים כי חפירת המנהרות מפרה את ההחלטה הזו.

"ישראל תחשוף את התחבולות של חיזבאללה ואת עצימת העיניים של ממשלת לבנון, שתחת אחריותה נבנתה עיר תחתית של מנהרות טרור" אמר שגריר ישראל באו"ם דני דנון על הדיון. "יש להפעיל נגד חיזבאללה אמצעים שישתקו אותו ויפגעו במנגנון הטרור שלו".

במקביל, ישראל וארה"ב החליטו לקדם הצעת החלטה במוצעה, שמטרתה להגדיר רשמית את חיזבאללה- על כל חלקי הארגון- כארגון טרור. במידה וההצעה תעבור, מועצת הביטחון של האו"ם תוכל להטיל סנקציות אישיות על כל מי שיעבוד או יעשה עסקים עם הארגון הלבנוני. כיום הזרוע הצבאית של חיזבאללה כבר מוגדרת כארגון טרור על ידי מדינות רבות, ביניהן ארה"ב והאיחוד האירופי, אך שאר חלקי הארגון אינם מוגדרים רשמית כארגון טרור.

הדיון באו"ם מגיע בהמשך לפנייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדרישה לגנות את חיזבאללה על הפרת הריבונות הישראלית. "זהו חלק נוסף מהתוקפנות של איראן באזור" אמר נתניהו. "אני רואה בחומרה רבה את ההפרה הבוטה של הריבונות הישראלית שבוצעה על ידי חיזבאללה במסגרת חפירת מנהרות הטרור, אשר מהווה הפרת של החלטת מועצת הביטחון. על הקהילה הבינלאומית להצטרף לדרישה להפעלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה".

בשבוע שעבר לבנון הודיעה כי היא תגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל, זאת בין השאר בעקבות הפעולות של צה"ל בגבול. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון, התלונה שתוגש תעסוק ב"הפרות החודשיות החוזרות ונשנות של ישראל בלבנון". לטענתם, מספר ההפרות עומד על יותר מ-150 בכל חודש. עם זאת, בלבנון סירבו לפרט מהם "ההפרות" הללו וכיצד ישראל פעלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו