תקפה ומחקה:הרבנית שילת בביקורת על הרב דרוקמן - סרוגים

תקפה ומחקה:הרבנית שילת בביקורת על הרב דרוקמן

בקבוצת וואטספ סגורה, הרבנית יהודית שילת - חברה בפורום תקנה, תקפה את הרב דרוקמן על פרשת הרב אלון: "איזו בושה הרב דרוקמן עומד לדבר ברשת ב' על המצב הביטחוני וחיזוק האידיאולוגיה"

author-image
תקפה ומחקה:הרבנית שילת בביקורת על הרב דרוקמן
  (צילום: יח"צ)

בהתכתבות פנימית בתוך קבוצת ווצאפ סגורה של הבית היהודי ביום שישי האחרון, הרבנית יהודית שילת- חברה בפורום תקנה, תקפה את הרב דרוקמן סביב פרשת הרב מוטי אלון. תקפה ומיהרה למחוק.

הטענה העיקרית שלה הייתה בשל ראיון שרצו לקיים עמו בענייני השעה בכאן ב'. הרבנית יצאה נגד זה שמראיינים אותו בנושאים השונים, כל זמן שלא התייחס לרב אלון.

"איזו בושה הרב דרוקמן עומד לדבר ברשת ב' על המצב הביטחוני וחיזוק האידיאולוגיה", כתבה הרבנית שילת ומיד קיבלה תגובות זועמות.

"הרב דרוקמן מדבר על עבריני מין ????????????????", שואל אותה חבר בקבוצה,

שילת: "הוא צריך לדבר עליהם. אבל זהו…שנותנים לו לשתוק עליהם".

מתוך קבוצת וואטספ סגורה של הבית היהודי

"הרבנית, חוששני שאיבדת את זה.." כותב מישהו

"אפשר לחלוק בחריפות על דברים חריפים. אך נדמה לי שכך לא ראוי לכתוב על אדם" מוסיף חבר אחר.

"בין אם אני מסכים עם דרכו של הרב דרוקמן בעניין הרב אלון ובין אם לא, להפוך אדם עם 65 שנות עשיה ציבורית למצורע בגלל החלטה מסוימת שלו בעניין מסוים מצריכה תגובה שכזאת ללא ספק, מבחינתי לפחות", כותב המגיב הראשון.

הרבנית שילת שאת דבריה החריפים יותר כאמור הספיקה למחוק, מנמקת מדוע מחקה: "חברים וחברות. מחקתי את ההודעה. לא מצטערת על אף מילה ממנה. עומדת מאחורי כל מילה מחקתי כי איני רוצה שהיא תצא החוצה . זה ייתפס כתגובה של פורום תקנה. וזו אינה תגובה של הפורום. מקווה שאיש לא הוציא את זה. ולא איבדתי כלום" כתבה שילת. והיא מוסיפה "מצורע? זה נפלא שהוא חולק כבוד לרבו ואינו מוחל למי שבעיניו לא מכבד אותו. צ' רק יסביר לי מה פירוש דברי חז"ל יש קונה עולמו בשעה אחת ויש מאבד עולמו בשעה אחת".

"תשאלי את הרב מוטי אלון", הגיב לה מישהו.

יהודית שילת: "לא. התכונתי רק לדון עקרונית בסוגיה הזו. אני ממש לא קובעת מהי שעה שאדם קונה בה עולמו ולא מהי שעה שאדם מאבד בה מעולמו. איני יודעת חשבונות כאלה. אבל גם אי אפשר להגיד אמירה גורפת על 65 שנות וכו'. בלי קשר לאישיות ספציפית".

יהודית פגועה מהרב דרוקמן

כן הגיב לה ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני מבקש למחות מחאה נמרצת! הרב דרוקמן הוא תלמיד חכם עצום, צדיק גדול ואיש ציבור אדיר שמוסר את הנפש על עם ישראל (לא ראיתי מאודי אדם שעובד כל כך הרבה שעות בגילו ונוסע כל היום ממקום למקום ומעולם כמעט לא אומר לא לבקשות בכל נושא). יהודי שמרגיש שעם ישראל על כתפיו במלא מובן המילה. אני מרגיש מגוחך שאיש קטן כמוני צריך בכלל לכתוב את זה.

גם אנשים הסדר גודל שלו טועים מידי פעם וזה בסדר גמור. מי שלא עושה לא טועה. יכול להיות שבעניין הרב אלון הוא טעה. כאמור, כואב ועצוב אבל לא מכהה בכי הוא זה את צדיקותו וזכויותיו ובוודאי שלא את מעלותיו וזכותו וחובתו להמשיך לעסוק בצרכי ציבור באמונה ולהתבטא בכל במה בכל נושא.

הרב דרוקמן יודע היום את האמת לגבי הרב אלון ובמקרה הנוכחי הוא מעורב עד מעל הראש, לוקח אחריות מלאה ומלווה את העניין ברמה אישית ויום יומית. הוא פועל לפי הבנתו (וגם כאן לא חייבים להסכים איתו וזה לגיטימי לחלוטין שיהיו דעות שונות לגבי אופן הטיפול הראוי). ליהודית יש מחלוקת איתו בעניין (וכמובן גם דעתה לגיטימית לחלוטין) אבל זה לא הופך אותו למי שלא לוקח אחריות ולא מטפל ובוודאי לא לאף אחד מהביטויים הקשים והחמורים שנכתבו ושחבל שיהודית עדיין עומדת מאחורי כל מילה שלה.

יהודית פגועה קשות מהרב דרוקמן בגלל הסיבוב הקודם של הפרשיה שלו והיחס של הרב דרוקמן לפורום תקנה. גם זה עוד איך שהוא בסדר אבל מצופה מאיש ציבור שפועל לשם שמים להבליג על עלבונו בוודאי מול אישיות בסדר גודל כמו הרב דרוקמן.אם פורום תקנה או מי מאנשיו יפעלו אל מול הרב דרוקמן ממניע נקמני או של עלבון הם יאבדו את עולמם (יש קונה… ויש מאבד…).

לא חכמה לדבר על אחדות ועל זה שבית שמאי ובית הלל לא נמנעו להתחתן… ואז כשיש מחלוקת ציבורית בתוכנו (גם אם בנושא רגיש, טעון, כואב וקשה כמו זה) מוציאים מחוץ לגדר את מי שחושב או מתנהל אחרת.

מחילה על החריפות היחסית אבל הדברים צריכים להיאמר (דווקא מתוך הערכה עצומה לפעולותיו של פורום תקנה והכרת חשיבות פעילותו).

שבת שלום ובשורות טובות".

הרבנית שילת מגיבה: "פששש….לא יודעת… משהו כאן לא פרופורציונאלי. החומרה היתרה שנוהגים כלפי דברים שאמרתי…מעניין כמה קרבנות של עבירות מין פגשתם בחיים שלכם. יתכן שזה היה מרכך קצת את הזעם הקדוש שלכם על חצופה שכמותי. מה ההתרגשות הזאת? איבדתם את זה.."

הרבנית שילת הגיבה לדברים: "ההתכתבות הזאת לא מיודעת לציבור הרחב, היא הייתה מיועדת רק לחברי הקבוצה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
46 תגובות - 34 דיונים מיין לפי
1
גם בנושא הזה סמוטריץ דוחף את האף שלו???
עמיחי | 16-12-2018 19:23
בכל נושא הוא דוחף את האף שלו?
מתוך מה אתה מגיב? מתוך קנאה?/שנאה??
לעמיחי | 17-12-2018 13:55
צודק חכ סמוטריץ בתגובתו לגב' שילת ש ת מ י ד מחפשת את הרע !!
ישר כוח עצום לסמוטריץ איש תורה ואמונה
ק5ט | 17-12-2018 13:11
אני מסופק שמא אותה רבנית היא שייכת לרבניות בית הלל ודומיהם. בכל אופן אני מכבד אותה, אבל עליה לחזור בה מהסיגנון העז והתקיף, כאילו היא האמא של הגהצ הרב דרוקמן שליטא.
טוב שיש לנו מישהו שיודע לומר את דעתו בנערכיים
עמיחי | 16-12-2018 21:02
הלוואי שירבו חברי כנסת כמו בצלאל
2
היא אשת ציבור-ברגע שפתחה פה על רב.. היה אמור
שירה | 16-12-2018 19:25
להיות ברור לה שזה ייצא החוצה. מן הראוי שתתנצל בפומבי על דבריה הקשים נגד רב ואיש חינוך שעשה הרבה יותר ממנה, למד יותר ממנה ובצדקתו.. לא מגיב לה.
3
יצאה בצורה מקולקלת נגד בן אדם היא אשמה!
גג | 16-12-2018 19:56
או שהרב אלון עשה את הדברים ולא שילם על מעשיו, או שלא עשה והרסו לו את שמו הטוב. אשמת מי זה לכאן או לכאן? אשמת הרבנית שילת! היא פיקששה, יצאה למסע צלב שבין אם היה מוצדק או לא לא נדע, כי היא ניהלה את הדברים בצורה הגרועה ביותר, ועכשיו היא מאשימה אחרים?? רבצן יקרה, את נזק! לא עזרת לאף אחד, גם לא לנפגעי מין להם את כל כך חוששת (כביכול)!
על מה אתה מדבר?
גג | 17-12-2018 9:18
לכ אדם מגיע משפט אמת. או שהיא הרסה שם טוב של בנאדם, או שהיא מנעה ממנה ממנו לקבל את מה שמגיע לו. עבדה בצורה טרוריסטית, לא דאגה לעדויות שיעברו בערוצים אמינים, כפתה על אנשי הועדה לקבל את האמירות שלה בלי הוכחות, ובסוף הוא נענש על חיבוק??? היא גרמה לנפגעים להפסיק להתלונן להרבה זמן. מה זה הפורום הזה שהקימה? מי הפך אותה לשופט? היא מחליטה איך להעניש? חוץ מזה שברור היתה לה אג'נדה פוליטית! רק באסה לה שיחד עם הקריירה שלו היא קברה גם את עצמה.
אתה היית עושה את זה מושלם
אני | 16-12-2018 23:17
אתה נשמע כמו אחד שהיה מנהל את זה מושלם. בצניעות אין קץ ובנחישות שודאי הייתה חושפת את האמת..... שאתה כמו אחרים לא מסוגל להביט למציאות בעיניים ומוכן ללכת בחושך ולדרוך על אנשים פגועים, ובלבד שנגן על סוטים ונגן על המצדיקים אותם. אין לך בעיה לבזות את מי שיזמה הניעה דחפה והקימה פורום שבלעדיו הילדים שלנו היו ממשיכים להיות מלוטפים ומחובקים על ידי אנשים שרק נתנו להם הזדמנות לחזור בתשובה. תתבייש שבמקום להגיד תודה על מהפך תודעתי ציבורי אתה נזהר בכבוד סוטים ומשפיל ישרים וחפצים בטוב.
4
אין לכם בושה?
דוד | 16-12-2018 20:41
אתר בזיוני. שום כלי תקשורת דתי שמכבד את עצמו לא מסוגל לרדת לרמה הזו של צהיבות. גועל נפש
5
צודקת, ואסור היה לה למחוק
לא לפחד כלל | 16-12-2018 20:47
הרב דרוקמן צריך לגזור על עצמו שתיקה. לפני כן ראוי שיתנצל בפני קורבנותיו של מוטי אלון ויבקש מהם סליחה ומחילה על מה שהוא עצמו הביא עליהם.
6
היא הגורם המרכזי בחוסר האמון של הציבור כלפיי
אהרון | 16-12-2018 20:50
הפורום. סדרת המהלכים שלה שהיו ממקום לא ראוי הובילו את חוסר האמון . גם הרב אלון ראוי ליחס קצת שונה מהיחס של שילת . הוא עשה מעשים חמורים מאידך ויכול להיות שצריך לתת את הדין אבל הוא עשה גם המון דברים עצומים במסירות נפש גדולה מאד . להפוך אותו למפלצת זוהי הסתכלות מעוותת בכל מקרה גם אם פשע.
אבל הוא לא לקח אחריות! זו הנקודה!
מרקוס | 17-12-2018 21:46
!
7
הרב דרוקמן טעה והטעה ולצערינו זה קרה פעמיים
אני | 16-12-2018 21:15
אין חולק על גדולתו של הרב דרוקמן ותרומתו לעם ישראל. אבל במקרה הזה הוא לא פגע ברבנית שילת או בפורום תקנה. בער רב אני אומרת בוודאות שבגללו נפגעו עוד ועוד בחורים בגופם ובנפשם עי מוטי אלון, כי בגלל תמיכתו של הרב דרוקמן המשיכו לבאאליו ולהפגע, ומה מה שבמיוחד מצער זה שהוא עשה את אותו דבר עם הרב קופולוביץ בזמנו. האם לא היה ראוי שלפני שהוא תומך בו ישוחח עם הרבנים ליכטנשטין זצל ואריאל? תמהני
בהחלט יש חולק
למה אין ? | 16-12-2018 22:23
פולטיקאי קטן ותגרן במפדל שהפך לרב קטן המגן על המקורבים כמיטב המסורת המפדלניקת.
8
יישר כוח לבצלאל סמרוטריץ'. כתב מדוייק ונכון
להרגע | 16-12-2018 21:26
וכפי שיהודית שילת עצמה כתבה היא כנראה רואה את כל העולם דרך נקודת מבט צרה מאוד של פגיעות מיניות. כל אדם שעוסק במשהו גם אם זה מלאכת קודש, עשוי לאבד פרופורציות
הרב דרוקמן לא פגע באף אחד
להרגע | 17-12-2018 8:27
אי אפשר להפוך את הנושא לעלבונות אישיים של חברי פורום תקנה.
ירד ערכו בעיני
אני | 16-12-2018 23:04
אין שום סיבה לצאת להגנת אף אדם גדול ככל שיהיה אם פגע במישהו אחר. הפוגע צריך קודם כל לבקש סליחה מהנפגע. מצער שסמוטריץ רץ להגיד שהציבור הדתי לאומי התבגר ושבוע אחר כך מזכיר לנן שהוא נשאר תינוק
9
סוטה
יוסי | 16-12-2018 21:44
אין לרב דרוקמן זכות לדבר על שום נושא עד שיוקייע את ההומו הזה מין מוטי אלון גועל
אני כותב מאהבה
אוהב ישראל | 17-12-2018 8:03
רבויתי, עם כל הכאב חייבים לאמר את האמת, הבעיה בה הידיעה של המיזרחי (שבאופן אישי אני אוהב ומוקיר ויש לי בן שערק לשורותיכם ועושה לי המון נחת) זה הזלזול בחכמים, כמובן בלי להכליל, אבל בכללי יש אצלכם פחות הבנה שגדול בתורה הוא ממשיכו של משה רבינו בדור ואבוי למי שמלין עליו, אפילו אומר לל על ימין שהוא שמאל!! לא מכיר את הרבנית שילת, אני מניח שהיא אישה רבת זכויות, ודווקא ממקום ה כדאי לה, ולכולנו להפנים, עקיצתם עקיצת שועל!! דש לכל הקוראין המיזרוחניקעס היקרים, שלי כחרדי יש הקבה מה ללמוד מכם בכמה וכמה נושאים.
10
איפה הרבנית מכלה פיוטרקובסקי כשצריכים אותה?
שי | 16-12-2018 21:54
גם לה, מן הסתם, יש איזה רב או שניים להתגולל עליהם
11
סרוג מעיז לדבר בחוצפה נגד רבנים
אבי | 16-12-2018 22:00
ברור חינוך קלוקל
12
היא לא נבחרה באף גוף דמוקראטי
ג'סי | 16-12-2018 22:01
סתם מינוי של אפי איתם שגנב קולות
13
היא לא נבחרה באף גוף דמוקראטי
ג'סי | 16-12-2018 22:01
סתם מינוי של אפי איתם שלקח קולות לליכוד
14
היא לא נבחרה באף גוף דמוקראטי
ג'סי | 16-12-2018 22:01
סתם מינוי של אפי איתם שלקח קולות לליכוד
15
היא ביקשה שתפרסמו?
עבירה על החוק? | 16-12-2018 22:22
חוק צנעת הפרט? האזנת סתר? הגיון בריא? ועוד לא התחלנו עם ההלכה. עזבו , תכתבו על חצבת בניקרגואה - עדיף.
16
למה להוסיף שמן לכל הסלט?
עזבו בחייאת | 16-12-2018 22:25
מיותר מאד
17
מספיק עם זה. מה נהיינו הולכי רכיל?
זהירות | 16-12-2018 22:38
מספיק עם זה. מה נהיינו הולכי רכיל?
18
המגננות האלה... לא נשמעות טוב על הרקע
שולמית | 16-12-2018 23:00
למה כשגדולים טועים אסור לדרוש מהם חרטה? איך שהוא בהקשר של הרב אלון - ההגנה עליו אז הוכיחה את עצמה כטעות ועכשיו ההגנה על הרב דרוקמן לא בהכרח מוכיחה אחרת. גם גדול כמו הרב דרוקמן עם כך מעלותיו (גם לרב אלון היה רקורד עשיר וטוב) יכול לטעות וראוי לדרוש שיתנצל על טעותו. ולא לעבור הלאה כי הוא גדול. בגלל תמיכתו ברב אלון נפגעו אנשים נוספים. וכן גם פורום תקנה נפגע, אבל זו לא סיבה שבגללה ראוי לדרוש את סליחתו. הציבור ראוי שיקבל את התנצלותו של הרב דרוקמן. זה רק יוסיף כבוד לציונות הדתית גדוליה ורבניה.
19
מישהו יכול להביא סימוכין להיותו של הרב דרוקמן
שלמה | 16-12-2018 23:36
תח עצום? אני *לא* אומר שהוא לא, אני שואל. ( אפרופו הערצת רבנים עיוורת)
אני יכול להביא לך
תלמיד | 17-12-2018 9:21
אתה מוזמן להגיע לישיבת אור עציון ולשמוע הקלטות שלו או לפתוח את הספרים שלו, או להיכנס ממש לשיעור שלו. נכון הוא עוסק בעיקר באמונה, אבל אין זה אומר שהוא אינו תח. כבודו מתבקש להפסיק להיות עצלן, ואם יש לך תהייות על קנקו של הרב, אתה מוזמן ללמוד ולהסתכל בקנקן. נ.ב. לא ייאמן איזה דור של עצלנים ובטלנים, מדברים על מישהו לפני שלמדו משהו ממשנתו.
20
אז למה אתם לא עושים כרצונה ומפיצים את דבריה ל
אבי | 17-12-2018 0:18
היא ביקשה לא לפרסם את זה
21
הרב דרוקמן אדם קדוש וגאון!
אני | 17-12-2018 0:19
יש לו פקחות שלא קיימת להרבה תלמידי חכמים אחרים. בסיבוב הקודם של מוטי אלון הרב דרוקמן ניסה בכוונה לקרב אותו אליו כדי שיישמר קרוב ויוכל להיות בסביבה מפוקחת ומוזהרת, אבל לצערנו הנשים של פורום תקלה לחצו על חברי הפורום להרחיק אותו והם גזרו עליו גלות שאנו רואים את תוצאותיה. לא לחינם לימדו אותנו חכמים ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים.
22
מישהו פה למד כללי שמירת הלשון?
אלי | 17-12-2018 8:29
אוי לאותה בושה שאוחז אותנו כציבור, האם מישהו יכול להסביר איך כל הדיונים מתנהלים לפי כללי שמירת הלשון? לצערי כל הצדדים כאן שוכחים את דיני שמירת הלשון.
היא הרסה למישהו את המוניטין
גג | 17-12-2018 9:22
צריכה לשאת בתוצאות! ואם הוא באמת אשם, בגללה הוא לא נענש בזמן. היא צריכה ללמוד לשתוק - גם מי שחוטא בסתר נפרעים ממנו בגלוי
23
התגובות לתגובת הרבנית שילת
אורנה | 17-12-2018 8:34
אינני שייכת למחנה שלכם,נהפוך הוא, אך בחריפות התגובות של פורום תקנה ושל הרבנית שילת אני 100 אחוז מאחריהם!! צודקת הרבנית: מי שלא פגש, שמע או טיפל בנפגעי תקיפות מיניות לא יכול להבין עד הסוף את חומרתן ולכן חייבים להגיב בכל החריפות!! יישר כוח לרבנית בפרט ולפורום תקנה בכלל! אשרי המחנה שלכם שקם לו גוף מוסרי כזה ששם לו למטרה להפסיק את טיאטוא העוולות מתחת לשטיח! אל לכם לסתום את פיותיהם ולשמור את פעילותם רק בתוך המחנה שלכם! להיפך: פרסמו אותם ופעילותם אולי ילמדו מכך גם גופים חברתיים אחרים וילכו בדרכם!! בברכת יישר כוח!
24
כגודל המשבר - גודל החרטה ובקשת המחילה
משה אהרון עו"ד | 17-12-2018 8:56
בסד. יש דברים שאישיות דגולה עושה שמצדיקים לעצור את רצף הזמן . להציב פרשת דרכים בדרכו. לקום ולומר בפומביי טעיתי יכול שאף הוספתי ופגעתי בגישתי בעוד קורבנות מבקש מאלה מחילה. לגזור על עצמו שתיקה של שלושה חודשים. ואחרי זה הכל מאחוריו . ישוב להיות אישיות דגולה כמקודם
25
אם יש לך משהו לומר. הדרך היא לפנות ישירות
דוד | 17-12-2018 9:34
הוואטספ הוא לא המקום.
26
ומי הגן על הסוטה בנתיב מאיר?
צבועים | 17-12-2018 9:45
כבוד הרבנים חשוב יותר מהנערים שנפגעים והמשפחות? מי ידע והשתיק את הנעשה בנתיב מאיר?
27
תדברו כאשר יפגעו בילדים שלכם
עד אז תשתקו | 17-12-2018 9:46
נראה אותכם מה תעשו כאשר יפגעו בילדים שלכם
28
מפרסם הכתבה הזו עבר על הרבה איזורים דאורייתא
יהודי | 17-12-2018 11:44
ואיבד את עולמו בשעה אחת
29
שילת רוצה להיות השופטת וגם התליינית -
עומר | 17-12-2018 11:54
כך זה מרגיש. חשפת, הזהרת - בזה תמה מעורבותך בעניין.
30
שילת כבר אז רדפה אחר אלון בצורה קשה
נאוה | 17-12-2018 14:12
ועוד רצתה להיבחר לגוף :הבית היהודי, במזל בנט לא הסכים לצרף אותה רק בסוף הרשימה. אשה רעה שרצה לטמבלויזיה לספר על אלון עוד במוצש ולהכפישו אז. כעת ידוע שהאדם חולה מאד - אבל אז היא לא הרפתה מלהכפיש ! וכעת נדבקת לרב דרוקמן - שלא בטוח שמגיעה לסוליתו .
31
מישהו כאן התחלק על כל הראש
נחי | 17-12-2018 15:48
הרב דרוקמן אחראי ישירות למעשיו של חולה המין העבריין המתועב מוטי אלון, ידיו שפכו את הדם הזה ועיניו ראו! איך אפשר להכחיש בכלל?? הנטייה של הציבור שלכם להגן על רבנים בכל מחיר, יהיו מעוותים אלימים וחולים ככל שיהיו היא מעוררת חלחלה, והרב דרוקמן גרוע ממוטי אלון, הוא הגן עליו וסייע בידו לפגוע שוב. בושה לכם, לרבנים שלכם, ולציבור שלכם.
32
החיפוי והגיבוי שנותן הרב דרוקמן למוטי אלון
ירחמיאל | 18-12-2018 11:49
החיפוי והגיבוי שנותן הרב דרוקמן למוטי אלון הם המאפשרים לאלון להמשיך כמנהגו מדבר תורה ותוקף מינית. החיפוי והגיבוי שנותן הרב דרוקמן למוטי אלון הם פגיעה ישירה בנפגעים מינית והתרת המשך הפגיעות של אלון. הרב דרוקמן, אם סוף סוף ירד לך האסימון, צא לרשות הרבים תמוך ועודד את הנפגעים בהם אלון פגע. השתיקה והשימוש בצדיקות כהסבר לחיפוי הם אכן כתם נורא עליך. אין כאן כלל הפחתה מגדלות התורה והעשייה שלך אך כל זה אינו מצדיק את חוסר התגובה. הטיפול אסור לו להישאר בלחישות באוזן מוטי אלון עבריין המין. יש כאן נפגעים ונפגעים עתידיים אתה צריך לפנות אליהם בקול ברור ולגבות ולתמוך בהם.
33
למה לפרסם כל דבר?
ידידיה | 18-12-2018 14:47
גם אם זה חוצפה למה לפרסם דברים בניגוד לרצונה?
34
ראיה שאישה לא כשרה לדון
.. | 19-12-2018 18:23
...