אליפות ישראל בטניס נפתחת היום בירושלים - סרוגים

אליפות ישראל בטניס נפתחת היום בירושלים

עם הרכב חסר, יעלו השחקנים הבכירים להתמודדות על אליפות הארץ. דודי סלע, עידן לשם וישי עוליאל ייעדרו. יו"ר איגוד הטניס, ד"ר יוני רום: "קורא לקהל הדתי לשחק טניס"

אליפות ישראל בטניס נפתחת היום בירושלים
  הזכייה ב-2017. צילום מסך פייסבוק

אליפות ישראל בטניס נפתחת היום (ראשון) לראשונה מזה 30 שנה בירושלים, אבל בהרכב חסר בולט של הטניסאים הבכירים בישראל.

אלוף חמש השנים האחרונות, דודי סלע, הטניסאי הבכיר של ישראל בעולם, עדיין גורר פציעה מסוף העונה שעברה ויחזור למגרשים רק בינואר 2019. מספר 2 – נסיך הטניס עידן לשם, שרק השנה נכנס למוקדמות אליפות אוסטרליה הפתוחה, ייעדר מהמגרשים כמה חודשים לאחר משבר שלא הגיע לפתרון עם צה"ל.

גם הכוכב העולה, ישי עוליאל, ייעדר מהמשחקים עקב התחלתו בשירות צבאי והליך טירונות.

מי שכן יוביל את הגברים בטניס הוא פיינליסט אליפות ישראל שנה שעברה, איגור סמילסנקי, יחד עם אור הראל ששב ארצה לאחר שנים ארוכות מארה"ב, ודניאל צוקרמן שמשחק בימינו בקולג' בארה"ב.

בטניס הנשי תיעדר הטניסאית הבכירה יוליה גלושקו שעדיין פצועה בברך, מאז הפגיעה בסיבוב הראשון של אליפות ארה"ב הפתוחה. זו ההיעדרות השלישית ברציפות של גלושקו באליפות ישראל.

המובילות לגביע האליפות הן אלופת השנה שעברה ולדה קשיבורבה  ודניז חזניוק, אלופת ישראל לפני שנתיים ומי שעוררה סערה בעקבות משחקה ביום כיפור.

מודעת אליפות ישראל בטניס. דווקא סלע וגלושקו שבתמונה ייעדרו. צילום: יחצ

אחרי 30 שנה בירושלים

אליפות הארץ בטניס תתקיים השבוע בין התאריכים 16-21.18 במרכז הטניס בירושלים, כאשר משחקי הגמר ייערכו ביום שישי (21.12) בין השעות 10:00-14:00. בין משחקי הגמר יתקיימו משחקי ראווה ויחולקו פרסים בין הצופים שיגיעו לצפות במשחקי הגמר.

יו"ר איגוד הטניס, ד"ר יוני ירום,אומר לסרוגים כי מעבר האליפות לירושלים מזה 30 שנה יש בכך כדי לרענן ולגוון את קהל הצופים ולהביא את הטניס לקדמת הספורט בישראל. אם עד היום לא מצאנו טניסאים דתיים בכירים, זו הזדמנות גם לקהל דתי להצטרף לחגיגת הטניס "קורא לקהל הדתי לשחק טניס".

לפני כמעט חודש פורסם באתר ווינט כי הצבא "מעורר בעיות" לטניסאי מספר 2 עידן לשם, עד כדי כך שלשם התבטא בחריפות "פרישה מטניס היא אפשרית" לאחר שבחצי השנה האחרונה הצבא לא אישר לו לצאת לתחרויות ועקב כך הוא הדרדר בדירוג. הצבא דחה את בקשת לשם לקיצור ימי הדחיית שירות שהצטברו לכמעט שנה שלמה בטענה כי זו כמות גדולה מדי והם לא מוכנים לבטל כמות כזאת.

איגוד הטניס פנו לשרת הספורט מירי רגב וראש אכ"א כדי לנסות לאשר לו קיצור שירות של 80 יום, אולם עדיין המשמעות היא שעד אפריל 2019 לשם לא יוכל להתחרות בחו"ל והוא כבר פספס 6 תחרויות בינלאומיות ובעקבות כך הדרדר בדירוג עד למקום ה-381 בעולם.

יו"ר איגור הטניס, ד"ר רום, התייחס לעניין לשם ואומר כי הכדור נמצא אצל הצבא והם ניסו לעזור ככל יכלתם דרך משרד הספורט, אולם הוא אופטימי: "עידן לחוץ מהמשמעות של הדברים, אבל הוא עדיין בגיל צעיר, בן 21, והקריירה שלו לא תיפגע בגלל 4 חודשים שאז יחזור לשחק כרגיל".

מצב הטניס העכשווי, לדעת ד"ר רום, הוא לא אידאלי, והשחקנים הנוכחיים לא מגיעים עדיין לרמה הגבוהה שהייתה בעבר, לשם כך החלה תכנית מערכתית ומקיפה לחיזוק הטניס בגילאים צעירים ותקציב רב הושקע בכך.

כדי להתקדם בטניס בישראל עדיין עולה כסף רב, לפי יו"ר איגוד הטניס עולה כ-40-60 אלף ש"ח לשנה לפתח שחקן, ואכן מי שמגיע ממעמד אמיד זה עוזר לו. אבל איגוד הטניס ומשרד הספורט דואגים למעטפת נאה עד כמה שניתן. גם תחרויות ופרסים הן חלק מהמרקם שזו שחקנים יכולים להרוויח כסף מעבר לתקציב חודשי.

כך גם אפליקציית Itennis שפותחה כדי לאגד את כל השחקנים הרשומים באיגוד, ומטרתה לאחד בין הצרכים על ידי תשלום סמלי ומשכך לפתח את ענף את ענף הטניס.

תקציב הטניס השנתי אגב הוא 10.5 מיליון ש"ח בשנה.

גמר פיינל ליגת העל

בין לבין גם יתקיימו היום משחקי גמר פיינל 4 בליגת העל לטניס לנשים וגברים, החל מהשעה 12:30 במרכז הטניס בירושלים.

בנשים: רעננה –  עם מאיה טחן ושחר בירן, יפגשו את בת ים  – עם שלי ברזניאק ושיר עזרן. בגברים: רמלה –  עם איגור סמילנסקי, נועם אוקון ונועם בר יפגשו את לוד – עם עידן לשם, דניאל צוקרמן, אור רם הראל ושחר אלבז.

חצאי הגמר התקיימו ביום שישיו: עירוני לוד ברדוגו ניצחה 0:2 את לוד 2. שחר אלבז גבר על גיא דגן 4:6 0:6, אור רם הראל ניצח את גלעד תמר 6:3 5:7 2:6. מרכז הטניס עצמה מלה גברו על הפועל טבעון 1:2, נועם אוקון גבר על יואב בן צבי 0:6 3:6, אלון אליה גבר על איגור סמילנסקי 4:6 6:1 3:6 ובמשחק הזוגות המכריע גברו רמלה עם בר ואוקון על בן צבי ואליה 1:6 5:7.

בנשים רעננה גברה 0:2 על אס"א תל אביב: מאיה טחן ניצחה את שביט קמחי 6:7 0:6, שחר בירן ניצחה את אדוה דבח 2:6 3:6. רעננה תפגוש בגמר את מ.ט בת ים שהעפילה אוטומטית לגמר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו