בישראל נותרו מאוכזבים: "ציפינו מאוסטרליה ליותר" - סרוגים

בישראל נותרו מאוכזבים: "ציפינו מאוסטרליה ליותר"

בישראל הגיבו באכזבה להחלטה של ממשלת אוסטרליה חלהכיר רק במערב ירושלים כבירת ישראל ולא להעביר את השגרירות. לדברי גורמים בממשלה הישראלית, "זה צעד בכיוון הנכון, אבל ציפינו ליותר"

author-image
בישראל נותרו מאוכזבים: "ציפינו מאוסטרליה ליותר"
  נותרו מאוכזבים. משרד החוץ (צילום: גיל יוחנן)

אכזבה בישראל: גורמים מדיניים בכירים בישראלי הביעו הערב (מוצ"ש) את אכזבתם מהודעתו של ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון על הכרה במערב ירושלים כבירת ישראל.

"אנו מאוכזבים מכך שממשלת אוסטרליה החליטה להכיר רק במערב ירושלים בירת ישראל ומכך שאוסטרליה לא הסירה תמיכתה מהסכם הגרעין עם איראן" אמרו הגורמים לחדשות עשר. "ראש הממשלה האוסטרלי סקוט מוריסון הלך רק חצי מהדרך. זה צעד בכיוון הנכון, אבל ציפינו ליותר".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בתגובה להכרזה כי "תמוהה בעיניי הכרתה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל. אמרנו ונמשיך לעמוד על כך- ירושלים השלמה היא בירתנו לנצח, לא רק חלק ממנה״.

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון הביע גם כן את אכזבתו כשנמנע להתייחס במפורש להכרה בירושלים, אך כן ציין כי "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את המשרד הבטחוני-כלכלי בירושלים כצעד בכיוון הנכון. ישראל מברכת את ממשלת אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה התקיפה בעד ישראל באו"ם ונגד האנטשימיות".

כזכור, מוקדם יותר היום ראש הממשלה האוסטרלי הודיע כי ארצו מכירה באופן רשמי במערב ירושלים כעיר הבירה של ישראל. "אוסטרליה כעת מכירה במערב ירושלים, שהיא מקום מושבה של הכנסת ומוסדות ממשלתיים רבים, כבירתה של ישראל" אמר מוריסון בהודעתו ממשרד הממשלה בקנברה. "זכותה של כל מדינה לקבוע את עיר הבירה שלה. נעביר את השגרירות למערב ירושלים כשהדבר יהיה מעשי".

עם זאת, ראש הממשלה האוסטרלי הוסיף וציין כי הוא רואה את מזרח ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית העתידית. עוד הבהיר כי השגרירות האוסטרלית לא תעבור לבירה עד אשר יושג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. בשלב הנוכחי ייפתח משרד בירושלים שיעסוק בביטחון ובמסחר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גם אני מאוכזב
בהחלט | 15-12-2018 18:37
ציפיתי לביטחון, הרחבת ההתישבות וירידת מחירים. קבלתי פיגועים, הקפאה ועליית מחירים.
2
הכרת אוסטרליה בירושלים כבירת ישראל
אריאל | 15-12-2018 19:00
אכ למה ירדן גינו את זה הרי לפי חלוקת האום מערב ירושלים שייך בכל מקרה לישראל? ותגובת בחריין על דברי הליגה הערבית מובנים
3
..
.. | 15-12-2018 21:45
אני בכלל לא מאוכזב....ממש לא איכפת לי מה האוסטרלים, מי הם בכלל, הבעיה שנ=לנו הוא מבפנים ! הבגץ הוא הרבה יותר אנטי יהודי מאוסטרליה, צהל מובל על ידי חבורת שמאלנים שדם יהודי זול בעיניהם, והממשלה הימנית הוא הרבה יותר שמאל ממשלת שמאלניות שהיה פה לפני הרבה שנים, אז הבעיה שלנו הוא היהודים הבוגדים ! לא האוסטרלים, ה' יעזור לנו מהיהודים הרשעים,