ארה"ב פתחה בחקירה נגד חברת "טבע" הישראלית - סרוגים

ארה"ב פתחה בחקירה נגד חברת "טבע" הישראלית

הרשויות בארה"ב מנהלות חקירה נגד 16 חברות תרופות בחשד שביצעו ביניהן תיאום מחירים העובר על החוק במדינה ופעלו בשיתוף פעולה. בין החברות הנחקרות היא חברת טבע הישראלית

author-image
ארה"ב פתחה בחקירה נגד חברת "טבע" הישראלית
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

העיתון "וושינגטון פוסט" פירסם הבוקר (שני) כי הרשויות ב-47 מתוך 50 המדינות בארה"ב מנהלות חקירה נגד 16 חברות תרופות גנריות, ביניהם חברת "טבע" הישראלית, בחדש לתיאום מחירים פסול.

על פי התחקיר שפורסם בעיתון, הרשויות חושדים שהחברות ביצעו ביניהן תיאום מחירים העובר על החוק בארה"ב, כשבין השאר נטען כי החברות תיאמו את מחיריהם של 300 תרופות שונות.  ג'וזף נילסן, עוזר לתובע הכללי במדינת קונטיקט, אמר כי "החברות  פעלו יחד כקרטל הגדול ביותר בתולדות ארה"ב".

לפי הכתבה, הקורבנות הם צרכני מערכת הבריאות האמריקאית ומשלמי המיסים, שנאלצו לשלם מחירים מופקעים על תרופות אנטיביוטיקה שכיחות ותרופות לטיפול בלחץ דם, דלקת מפרקים וחרדה. לפי ההאשמות, העלויות הופלו על כל המערכת, כולל בתי חולים, בתי מרקחת וחברות ביטוח, אך פגעו במיוחד במטופלים שהביטוח שלכם לא מכסה תרופות מרשם.

במרכז הפרשה נחקרות גם חברות תרופות גנריות הגדולות בעולם, ביניהם "מיילן", "סאן פארמסוטיקל" ו"דוקטור רדי". בעקבות הפרסום ב"וושינגטון פוסט" מניית טבע צנחה ונמצאת כעת בירידה של 6.5% בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו