נר שני: "ההישרדות של כל אחד ואחת מכם היא נס" - סרוגים

נר שני: "ההישרדות של כל אחד ואחת מכם היא נס"

נשיא המדינה הדליק נר שני של חנוכה עם ניצולי שואה מרחבי הארץ: "חג החנוכה על פי המסורת היהודית מכיל בתוכו את הגבורה ואת הנס. בדיוק כמו סיפור החיים שלכם. אתם, כל אחת ואחד מכם גיבורים"

נר שני: "ההישרדות של כל אחד ואחת מכם היא נס"
  (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הדליק הערב (שני) נר שני של חנוכה עם ניצולי שואה מרחבי הארץ. הדלקת הנר נעשתה בשיתוף מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, ובהשתתפות יו"ר המרכז קולט אביטל. אחד מהארגונים המייצג את ניצולי השואה הוא עמותת "עמך" המטפלת בכ- 20,000 ניצולי שואה ופועלת באמצעות רשת של 15 מרכזים הפזורים ברחבי הארץ. בטקס שהתקיים בבית הנשיא השתתפה קבוצת התיאטרון מרחובות של העמותה.

בפתח דבריו אמר ריבלין: "יש לי זכות גדולה וכבוד גדול לארח אתכם כאן, בבית הנשיא בירושלים בירת ישראל, מדינת היהודים החופשית, העצמאית, היהודית והדמוקרטית. ולומר יחד אתכם בשמחה גדולה ובלב שלם- 'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'".

לדברי ריבלין: "חג החנוכה על פי המסורת היהודית מכיל בתוכו את הגבורה ואת הנס. בדיוק כמו סיפור החיים שלכם. אתם, כל אחת ואחד מכם גיבורים. ההישרדות של כל אחד ואחת מכם היא נס. הסיפור שלכם הוא סיפורו של דור שלם, שקם משואה לתקומה. שנחלץ מתהומות הרוע ובחר בחיים. דור של גבורה ועשייה. דור שתרם לחברה הישראלית ולמדינת ישראל בכל תחומי החיים. דור שהתרומם משאול תחתיות והקים כאן בארץ ישראל ובמדינת ישראל -מדינה לתפארת".

(צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

נשיא המדינה סיפר כי "החנוכייה שאנו מדליקים בה היום את הנרות התגלתה בעיירה סומפולנו בפולין ממש עכשיו, בעקבות מידע שהגיע לידי המרכז הבינלאומי 'שם עולם' מאישה פולניה. היא הוצבה בבית הכנסת ושימשה את הקהילה היהודית בעיירה. במהלך השואה החנוכייה הוטמנה בעומק האדמה, והיא בין החפצים היחידים שנותרו זכר לקהילה היהודית של העיירה סמופולנו. עיירה תוססת, שמנתה כאלף מאתיים יהודים, והושמדה כמעט כליל במחנה ההשמדה חלמנו בפברואר 1942".

"אני יודע שאתם אנשי מרכז הארגונים של ניצולי השואה ובכלל זה הארגונים השונים, עושים כל שביכולתכם למען ניצולי השואה כדי להשיג סוף סוף פתרון הגיוני ראוי וצודק לאוצרות האמנות והתרבות של קורבנות השואה, שנבזזו, הוחרמו, הופקעו ונמכרו תחת הכיבוש הנאצי בגרמניה ובארצות האחרות. לשמחתנו החנוכייה הזו, שבה הביתה, אבל יש עוד חפצי אמנות ויצירות, שנבזזו וטרם הושבו. העוול הזה אסור שיימשך," הוסיף הנשיא.

בתום דבריו הדגיש הנשיא: "מעל הבמה הזאת אני מבקש לוודא שאנו עושים הכול כדי שניצולי השואה אשר חיים בתוכנו, ואלה הולכים ומתמעטים, חיים בכבוד וברווחה. זו חובתנו המוסרית כחברה כמדינה וכעם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עם כל הכבוד - עד כמה שידוע לי
אוראור | 06-12-2018 16:13
יום השואה זה רק בעוד כמה חודשים - אז בלי לזלזל ותסלחו לי מאוד - מדוע עושים עכשיו כתבה שמתאימה ליום השואה ולא לחנוכה? סתם שאלה.