פניה למלונות: הסדירו מקום להדלקת נרות חנוכה כהלכה - סרוגים

פניה למלונות: הסדירו מקום להדלקת נרות חנוכה כהלכה

פניות רבות הגיעו ממי שמתכוונים לצאת לנופש בחנוכה ומודאגים מכך שהמלונות אינם מאפשרים להדליק נרות במקומות מותאמים כהלכה. הלובי איננו פתח הבית וכלל לא ניכר מי פרסם את הנס

פניה למלונות:  הסדירו מקום להדלקת נרות חנוכה כהלכה
  (Photo by Aharon Krohn/Flash90)

הרב מנחם פרל ראש מכון צומת פנה השבוע למלונות באילת בקריאה למצוא מקום להדלקת נרות חנוכה על פי ההלכה לנופשים. לדבריו, הוא קיבל פניות רבות ממי שמתכוונים לצאת לנופש בחנוכה באילת ומודאגים מכך שהמלונות אינם מאפשרים להדליק נרות במקומות מותאמים להלכה.

כידוע, לפי ההלכה  יש להדליק נרות בפתח החצר, או בפתח הבית, או על אדן החלון מול רשות הרבים. במלון, לא ניתן להדליק את הנרות בפתח החדר או בחלון, מחשש לדליקה. על כן יש שהורו להדליק בחדר האוכל אך גם שם בדרך כלל המלון לא מאפשר להדליק, מטעמים אחרים. כיום ברוב בתי המלון מסדרים שולחנות להדליק בלובי. אך הלובי איננו פתח הבית, הוא איננו חדר שינה או חדר אוכל המוגדרים כמקום מרכזי בבית וכלל לא ניכר מי הדליק ומי פרסם את הנס.

הרב פרל קרא למלונות לאפשר לציבור להדליק נרות בחדר האוכל במקום הסמוך לשולחנם ואם הדבר לא יתאפשר, הוסיף כי "המתארחים בבית מלון בימי החנוכה, ואינם יכולים להדליק נרות רגילים, אף לא ב'אקווריום' בחדר או צמוד אליו או בחדר האוכל סמוך לשולחנם, ידליקו בחדרם בפנס כיס המאיר לסביבתו ולא לצד אחד בלבד או בפמוט חשמלי, באופן מכובד היאה לפרסום הנס, ואף רשאים לברך על הדלקה זו.יצויין כי הרב שלמה זלמן אוירבך והרב אלישיב הורו בעבר לחיילים להדליק ולברך על חנוכייה חשמלית המחוברת למצבר הרכב. פסיקה דומה היתה בעבר גם לרב משאש. הרב פרל ציין כי בדק את הנושא עם הרב יעקב אריאל וכך הוא הורה להלכה.

הרב מנחם פרל: ראש מכון צומת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו