אירופה בחשיכה: הצעירים מעולם לא שמעו על השואה - סרוגים

אירופה בחשיכה: הצעירים מעולם לא שמעו על השואה

אנטישמיות ובורות בסקר ענק שנערך ברחבי אירופה: זיכרון השואה כמעט ונעלם כאשר שליש מהנשאלים כלל לא שמעו על השואה או רצח מיליוני יהודים על ידי הנאצים, חושבים שליהודים יש השפעה רבה מדי והם כ-20% מאוכלוסיית העולם

אירופה בחשיכה: הצעירים מעולם לא שמעו על השואה
  שריפת בית כנסת. צילום: Yossi Shahar/ Flash90

נתונים מדאיגים מסקר ענק שערך ה-CNN: זיכרון השואה דועך באירופה, הסטראוטיפים האנטישמיים והדעות הקדומות נגד היהודים בקרב הצעירים באירופה חלחלו.

שליש מהנשאלים ענו שהם יודעים מעט או כלום על השואה או על רצח מיליוני יהודים, ובצרפת אחד מכל חמישה צעירים מעולם לא שמעו על השואה. באוסטריה, הארץ בה נולד היטלר, 12% מהצעירים אמרו שמעולם לא שמעו על השואה.

שאר הנשאלים שכן הכירו וידעו, כשני שליש, אמרו שישנה חשיבות בהנצחת השואה כדי להבטיח שזוועות כאלו לא יחזרו יותר לעולם, ואף מסייעת למלחמה באנטישמיות.

אך עדיין כמעט שליש מהנשאלים שכן הכירו את השואה אומרים כי היהודים משתמשים בשואה כדי לקדם את עמדותיהם או מטרותיהם.

ליהודים השפעה רבה מדי בפוליטיקה, תקשורת וכספים

כך גם שליש מהאירופאים אמרו שתומכי ישראל משתמשים בהאשמות של אנטישמיות כדי להפסיק את הביקורת על ישראל, ורק אחד מכל עשרה אמר שאין זה נכון.

בנוסף לגבי האנטישמיות באירופה כמעט 20% טוענים שפעילויות אנטישמיות באירופה מגיעות כתגובה להתנהגות יום-יומית של היהודים בארצם, ויותר מרבע מהנשאלים אומרים כי האנטישמיות בארצם מגיעה כתגובה למעשיה של מדינת ישראל.

כמעט אחד מתוך שלושה אומרים שליהודים ישנה השפעה רבה מדי בפוליטיקה העולמית, ובפולים ובהונגריה יותר מרבע אמרו שליהודים ישנה השפעה רבה מדי על התקשורת. בצרפת, אוסטריה וגרמניה כמעט רבע מהנשאלים אמרו שליהודים ישנה השפעה רבה מדי על תחומי הכספים במדינתם.

כמה יהודים יש בעולם? בורות גבוהה במדינות על היחס הכמותי של היהודים בעולם. רבע מהנשאלים בהונגריה וחמישית בפולים ובריטניה חושבים שהיהודים הם 20% מאוכלוסיית העולם.

רק 75 שנה לאחר מלחמת העולם השנייה ובעוד ניצולי שואה חיים, זיכרון השואה דועך באירופה.

חברת ComRes ערכה את הסקר עבור ה-CNN וראיינה 7,092 ב-7 מדינות בספטמבר 2018.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו