צפו: הניגון המוכר של הרב צבי נריה זצ"ל מקבל חיים חדשים

צפו: הניגון המוכר של הרב צבי נריה זצ"ל מקבל חיים חדשים

לקראת יום פטירתו של הרב משה-צבי נריה זצ"ל, ביני לנדאו משיק היום, במסגרת פרויקט 'צמאה'- גרסה חדשה לניגון המוכר שהנחיל הרב נריה לתפילת השבת • צפו

מרהיב: הניגון של הרב צבי נריה מקבל חיים חדשים
  (צילום: יוטיוב)

ניגון חוזר: בשבוע הבא יצוינו 23 שנים לפטירת הרב משה-צבי נריה זצ"ל (נפטר בי"ט בכסלו תשנ"ו), שאף נבחר לשמש כדמות החמ"ד השנה, ודמותו נלמדת בהרחבה באלפי מוסדות החמ"ד.

לקראת יום פטירתו בפרויקט 'צמאה 5', החליטו להקדיש חידוש מיוחד לניגון לזכרו. מי שנבחר לבצע את הניגון המכונה 'ניגון לשבת ויום טוב', שהנחיל הרב צבי נריה לעולם- הוא ביני לנדאו, שמבצע את הניגון ללא מילים.

את הביצוע הנוגע של ביני, מלווה קליפ ייחודי ומקורי הכולל יצירה מרהיבה הנעשית בטכניקת ציור בחול, של האמנית בחול נעמי זייבלד.

(קרדיטים: קליפ: סטודיו סולם יעקב| אמנות בחול: נעמי זייבלד | קרדיט צילום: אוריה הלר)

"ניגון לשבת ויום טוב הוא אחד מהניגונים שגדלתי עליהם בבית אבי ואימי" מספר ביני לנדאו על הניגון "הרגשתי לאורך העבודה עם 'צמאה' את השקעת הלב בעיבוד ובנגינה, ועכשיו כל זה זוכה ליצירת אומנות של קודש ו'חול'. מקווה שיפתחו הלבבות"

סיפורו של הניגון המיוחד החל בשנת תר"ץ (1939) בה עלה הרב נריה לארץ ישראל ונעשה מתלמידיו של הרב קוק בישיבת 'מרכז הרב'. כמה שנים אחר-כך, בכסלו תרצ"ד (נובמבר 1933), עלה על הקרקע הגרעין המייסד של כפר הרא"ה, והרב קוק ביקש מתלמידו, הרב נריה, לנסוע לשם ל'שבת חיזוק'.

בליל שבת ישב הרב נריה עם המייסדים ושר איתם את הניגון הזה, שאותו ספג בבית אביו, שהיה רב בעיירות של חסידי חב"ד, ובביתו שרו ניגונים חסידיים מקוריים. הניגון הזה הרים את התושבים לפסגות של התעלות רוח וקדושה. מאז החלו בישיבת כפר הרא"ה, אותה ייסד הרב נריה, לשיר את הניגון הזה בקביעות בליל שבת, ומשם הוא התפשט לקהילות רבות ברחבי הארץ.

ארבעה סינגלים יצאו עד כה מהאלבום החמישי בסדרת צמאה, ובהפקת האירועים כבר מתכוננים לפסטיבל החסידות הגדול של השנה- אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה. גם ביני אף יצטרף השנה לאחד המופעים של צמאה ויביא איתו את הצבע המיוחד שלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שווה!!
ניתאי | 19-11-2018 8:42
איזה כיף!
2
למה הם לא כותבים שנודע להם על הניגון הזה מהרב
שקכ | 19-11-2018 14:13
נריה זיעא!!??? ודרך אגב לענד - ברור שיש השפעה של נשמתו הארץ ישראלית של הרב נריה זיעא, על תוכן הניגון הזה, והוא כבר לא ניגון חבד גרידא...., זה ברור למורגל בניגוני חבד מחד ובתורת אי מאידך.
3
אחד הניגונים הנוראים.
יצחק | 19-11-2018 22:12
ניגון נורא, הורס את קבלת שבת עם אוירת נכאים ומחכה שרק ייגמר
4
צמאה לא עשו זאת בגלל שהרב נריה כו'...
זה של חב"ד!!!!!!!! | 30-01-2020 16:16
נו באמת........