דרמה פוליטית: ליברמן יודיע בצהריים על התפטרות? - סרוגים

דרמה פוליטית: ליברמן יודיע בצהריים על התפטרות?

שר הביטחון ליברמן ייכנס באופן חריג את סיעת ישראל ביתנו בצהריים ולאחר מכן יצא בהצהרה לתקשורת. ההערכות: יודיע על התפטרות על רקע הדשדוש בעזה. בכך תחל מערכת הבחירות

דרמה פוליטית: ליברמן יודיע בצהריים על התפטרות?
  (צילום: דוד כהן/פלאש90)

יממה לאחר הפסקת האש, ופחות משש שעות לאחר שמועמדו משה ליאון נבחר לראשות עיריית ירושלים, יצאה הודעה דרמטית מלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן.

על פי ההודעה. תיתכנס בשעה 12:00 ישיבה מיוחדת של סיעת 'ישראל ביתנו' בכנסת. מדובר בצעד חריג משום שעל פי רוב ישיבות הסיעה מתקיימות ביום שני. ההמשך דרמטי לא פחות. בסיום הישיבה, בשעה 13:00, ימסור הצהרה לתקשורת."

במערכת הפוליטית מעריכים כי ליברמן מתכוון להודיע על התפטרות מתפקיד שר הביטחון. ברקע נמצא כמובן הסכם הפסקת האש עם חמאס, שלפי דיווחי ליברמן נעשה נגד הסכמתו. לפי התידרוכים מלשכת ראש הממשלה, הסכימו כל השרים על הפסקת הירי לעבר חמאס, מה שמציב את ליברמן בעמדת נחיתות, עד שחבר הכנסת לשעבר ממפלגתו שרון גל, כינה את ליברמן "רמבו צעצוע" ואמר שהוא מתבייש שהיה חלק ממפלגתו.

הדשדוש בעזה או חוק הגיוס?

בלשכת שר הביטחון מסרבים להתייחס לאפשרות כי ליברמן יתפטר, אך מנגד גם לא מכחישים אותה. כזכור במהלך מבצע 'צוק איתן' הודיע ליברמן שהיה אז שר החוץ, תוך כדי מבצע, על פירוק "הליכוד-ישראל ביתנו", וזאת על רקע הכיוון אליו משך נתניהו.

אפשרות נוספת שעולה היא חוק הגיוס. כעת, לאחר שש"ס והליטאים ניצחו באופן מוחץ את החסידים בירושלים, הקרע בעולם החרדי מאפשר להם ללחוץ את החסידים שבשלב זה מונעים את המשך חקיקת חוק הגיוס, אותו מעוניין ליברמן להעביר.

במישור הפוליטי, פרישת ליברמן מהממשלה מפרקת את הקואליציה, שנשענת בלעדיו על רוב נזיל של 61 חברי כנסת, מצב שגרם להפסדים קואליציוניים בתחילת הקדנציה, ויגרום לקואליציה לא לתפקד, בייחוד כשזו השנה האחרונה שלפני הבחירות.

ליברמן כדרכו מספק דרמה, ונצטרך להמתין לשעה 13:00 כדי לראות איזה שפן הוא שולף מהכובע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חורבן בית 3
הערבים ניצחו | 14-11-2018 9:04
כנראה שהשמאל באמת צודק נתניהו הביתה פעם ההיתי הולך עם בגאווה שאני ליכוד היום אני מתבייש הפסדנו לערבים ובצדק להם לפחות יש קו ברור לחסל את מדינת ישראל ובליכוד מעשנים סיגרים מארגנים בושדיידה באילת בושה וחרפה
2
הלוואי שיתפטר
נ. | 14-11-2018 9:24
שר ביטחון ביזיון
3
גם בנט צריך להתפטר!!!
רפאל | 14-11-2018 11:34
אם הוא נשאר אז זה אומר שהוא מסכים עם התבוסה לחמאס
4
איך עוד אף אחד לא שם לב?
רחל | 14-11-2018 11:41
בסד חמאס דרש את פיטוריו של ליברמן כתנאי להפסקת אש וקיבל זאת זה! אמנם מצחיק אבל זה ממש מה שקרה. תושבי הדרום צודקים. ביבי מכר אותם !! לא יודעת איזה יעדים צהל תקף או לא .. גם קצת מוזר כשזה קורה בתקופת טראמפ. משהו פה מאוד מוזר. נראה לי שהקשר בין ההצגות התקשורתית של כולם בנט ליברמן ביבי והחמאס. אין בהן שום קשר למציאות. הם פשוט צוחקים על כולנו. מרגיש קצת כמו איזה משחק שהם שיחקו בו והשתעממו אז הפסיקו באמצע.