אחת ולתמיד: כך תוכלו להבחין בקלות ב"פייק ניוז" - סרוגים

אחת ולתמיד: כך תוכלו להבחין בקלות ב"פייק ניוז"

תוסף חדש לדפדפו בשם "TrustedNews" מאפשר לכם לדעת האם כתבות הם לגיטימיות או "פייק ניוז". התוסף מתבסס על דירוגי אתרים של סוכנויות המודיעין השונות כדי לקבוע האם מדובר באתר אמין או שמפרסם תכנים שקריים

author-image
אחת ולתמיד: כך תוכלו להבחין בקלות ב"פייק ניוז"
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות נראה כי תופעת ה"פייק ניוז"- תכנים שקריים המופצים במסווה של חדשות אמיתיות, במטרה להשפיע על דעת הציבור ברשת- הפכה למטרד של ממש. מרבית הציבור כבר לא מסוגל לדעת האם כתבה שנשלחת אליו היא אמיתית או מומצאת- אך כעת נראה שיש פתרון לבעיה: חברת הטכנולוגיה "Eyeo" השיקה היום (ראשון) תוסף חדש לדפדפן האינטרנט בשם "TrustedNews" (חדשות אמינות), אשר מאפשר לגולשים לדעת האם כתבה שנצפית היא לגיטימית- או שמא "פייק ניוז" מומצא.

התוסף מתבסס על דירוגי אתרים של סוכנויות המודיעין בעולם כדי לקבוע האם כל אתר שאליו הגולש מגיע הוא אמין או לא, ומציג למשתמשים דירוג של "רמת האמינות" של האתר שבו הוא מבקר. במידה ומדובר באתר לגיטימי, התוסף יציג סמן וי ירוק בצד חלון הדפדפן, כשלחיצה תציג את הדירוג של הסוכנויות השונות. במידה ומדובר ב"פייק ניוז" האתר יתריע על כך למשתמש- ויציג דירוג של אופי האתר.

קיימים מספר דירוגים שונים לאתרי "פייק ניוז", ביניהם אתרים לא אמינים, אתרים שמפרסמים כתבות סאטיריות, ואתרים שהתכנים בהם ממוגדרים כ"מוטים" לטובת עמדה פוליטית מוגדרת. עוד תוכלו לדעת האם התכנים מועלים על ידי עובדי האתר או על ידי גולשים באופן עצמאי, וכן האם כותרות האתר "מטעות" במטרה להגדיל את מספר הצפיות.

התוסף ניתן להורדה באתר הרשמי של החברה. בשלב הזה הוא זמין רק לדפדפן כרום של גוגל, אך בחברה מתכננים להציג גם גרסה לפיירפוקס ולספארי בעתיד הקרוב. כמו כן, בשלב הראשון התוסף עובד רק עבור תכנים בשפה האנגלית, כשהחברה מתכננת להרחיב בעתיד את הדירוגים גם לאתרים בשפות שונות באמצעות שיתופי פעולה עם סוכנויות מודיעין בינלאומיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו