ה'דיל' של ליאון: מינוי רבנים חרדים לירושלים - סרוגים

ה'דיל' של ליאון: מינוי רבנים חרדים לירושלים

המועמד לראשות העיר ירושלים משה ליאון, סגר לכאורה 'דיל' אודות זהות הרבנים שימונו לבירה בתמורה לתמיכת ש"ס ו'דגל התורה. ליאון: "לא מכירים". משה: "פייק ניוז. הנושא לא נדון"

author-image
ה'דיל' של ליאון: מינוי רבנים חרדים לירושלים
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

לקראת הסיבוב השני בבחירות על ראשות העיר ירושלים, המועמדים משה ליאון ועופר ברקוביץ' ממשיכים לנסות לגייס את תמיכת הציבורים השונים בעיר. לאחר שבסוף השבוע האחרון דווח כי מפלגת 'הבית היהודי' צפויה לחתום על הסכם תמיכה עם ברקוביץ', אמש (ראשון) הגיע תורו של ליאון להיפגש עם יו"ר המפלגה בירושלים, חגית משה, ולנסות לגייס את תמיכתה.

על פי הדיווח באתר ynet, ליאון סגר 'דיל' אודות זהות הרבנים הראשיים שימונו לירושלים אחרי הרבנים אריה שטרן ושלמה עמאר. על פי הדיווח, השניים שצפויים להתמנות הם בנים של שני רבנים ראשיים לשעבר; המועמד של ש"ס, הרב דוד יוסף- בנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ומועמד 'דגל התורה', הרב משה חיים לאו- בנו של הרב ישראל מאיר לאו ואחיו של הרב הראשי הנוכחי הרב דוד לאו.

ראוי לציין כי כהונתו של הרב שטרן צפויה להסתיים בעוד כשנתיים, ואילו כהונתו של הרב עמאר צפויה להסתיים כמה שנים מאוחר יותר, אך ההערכה היא שהדיון על מינוי שני הרבנים ייעשה במרוכז.

עוד עולה מהדיווח, כי בפגישה עם חגית משה, ליאון לא הכחיש שאכן נסגר "דיל" הנוגע לזהות הרב האשכנזי. יו"ר סיעת הבית היהודי בעיר הבהירה לו, וגם ליריבו עופר ברקוביץ', כי "הבית היהודי בירושלים רואה חשיבות עליונה במינוי רב ציוני-דתי. מבחינתנו זה חמור אם ימונו שני רבנים חרדים בעיר". במשא ומתן שמנהלים בציונות הדתית מול שני המועמדים מדגישים כי אחת מדרישותיהם נוגעת לחשיבות מינוי הרב הציוני-דתי.

ממטה משה ליאון נמסר בתגובה: "איננו מכירים את הדברים, אך הנטען בהם אינו אמת ואין לו כל יסוד במציאות".

מהבית היהודי בירושלים נמסר לסרוגים: "הפרסום הבוקר לפיו סוגיית נושא הרבנים הראשיים לירושלים נדון בפגישת משה ליאון וראש סיעת הבית היהודי , חגית משה, הינו פייק ניוז לחלוטין. הנושא לא נדון, לא דובר ולא הוזכר כלל בשיחת חגית משה ומשה ליאון".

"מובן אליו שנושא זה, כמו מכלול הנושאים הנוגעים לציונות הדתית בירושלים, ידונו בשיחות הבאות. לא נאפשר להפוך את המאבק על קולות הציונות הדתית בירושלים, למלחמת פייק ניוז בין המטות השונים. רק הודעות רשמיות שיצאו מטעם הבית היהודי בירושלים, ישקפו את המצב לאשורו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
לא מצביע למושחתים!!
דיי נמאס | 05-11-2018 9:16
הביתה!! מספיק הרסתם את העיר נבלות עם כל הקומבינות האלה שלכם!! תראו איך אנחנו נראים, איך עיר הבירה של ישראל נראית!! נמאס לנו כבר להתבזות ולהיות חלק מקומבינות כאלה ואחרות ורוצים הפעם ראש עיר ישר ונקי!!
הצעה לליאן.הסר מועמדותך.קבל תפקיד
גם ד.ג.ל. שוקלים | 06-11-2018 10:57
דגל=ר,ת דרעי,גפני,ליברמן. ה3שוקלים,עפי דיווחים לכאורה להמנע מללכת בקיר עם מועמד שקיבל לחברות העיר פחות מ2.5%=0מנדטים. ולהציע מניעת בחירות למען השלום בעיר. ובתמורה ייקבל ליאון תפקיד בכיר. ורשימות דגל,סש וליברמן ייצורפו לקואליציה של עופר. דגל ושס אף מזהירים שייפנו פרסה אם ליאון ייסרב. דיעה: אם אכן ה3ד.ג.ל. יסכימו זה טוב לעיר.
2
קצת יושר לא יזיק
יהודי | 05-11-2018 9:35
מה % החרדים בירושלים? ומה % הדתל? גנבי סוסים...........
3
לא פלא שאלחנן שילה (מהפייסבוק שלו) תומך בעופר
יהודי פשוט | 05-11-2018 9:41
הרי האיש (אלחנן הנל) מלמד במכינות רפורמיות - ומה הפלא היהפוך כושי עורו, צבועים גלו את מסכותיכם ברקוביץ' זאב בעור כבש, בשגרה קורע את העירוב ובבחירות מחייך לכולם
4
עוד לא ניבחר וכבר מושחת
יוסי | 05-11-2018 10:03
בושה וחרפה להצביע לאון ,וכל מי שיצביע ללאון הוא שותף מלא לשחיתות שתיהיה בירושלים ברשות לאון.
5
הפחדות של ברקוביץ' והבית היהודי
לפיד | 05-11-2018 10:42
כדי שיצביעו בשבילם הכול שקר וכזב
יש גבול
מוטי | 05-11-2018 12:48
למסע ההפחדות של ברקוביץ ושות' נא לא לקחת את הציבור הדתי כמובן מאליו שילך עם ברקוביץ. תנו אפשרות בחירה.
6
עוד הפחדות מהקרן החדשה
סמי | 05-11-2018 11:42
מספיק רק לראות כמה מתאמץ הפשקוויל של המדינה ביחד עם עיתון הארץ והקרן להשמדה כדי להריץ את ברקוביץ'. עוד רגע גם יגידו שליאון רצח את גנדי
7
אולי הבית היהודי הגזימו עם דרישותיהם
יוסי | 05-11-2018 12:24
יש כלל . מי שרוצה הכל יוצא בלי כלום . אם היו מבקשים בהתאם לכוחם כנראה היו בתוך הדיל...
8
עוד 10 שנים
ציוני דתי | 05-11-2018 14:02
רבני העיר מכהנים עד גיל שמונים לאחר אישור פןרמלי ואוטומטי של מועצת הרבנות.הרב עמאר בן פחות מ70 והרב שטרן בן 72 כך שבחירות לרבני העיר יניו לכל המוקדם בעוד 10שנים.גם אז השךעתו של ראש עיר קלושה ביותר.ניר ברקת קנה את קולות הציונות הדתית כשהבטיח רב אשכנסי מהציונות הדתית.ברקוביץ מנסה לחזור על התרגיל ומפרים כזבים ללא שום כיסוי.
9
בחירות
אפרת | 05-11-2018 14:29
אנא תושבי ירושלים צאו להצביע לברקוביץ ליאון יהפוך עוד שכונות בירושלים כמעוז לדתיים עם כל הדילים שהוא רוקם לא צריך ירושלים חרדית
10
המועמדים של ליאון
אריאל | 06-11-2018 8:38
לרבנות העיר ירושלים הם לא כאלה נוראיים כפי שמנסים לצייר זאת, הם באים ממשפחות רבניות מובהקות וותיקות, משפחות לאו ויוסף, ובודאי יתרמו מנסיון רב השנים של משפחותיהם לרבנות ירושלים.