האולטימטום של חמאס מישראל: 15 מיליון כל חודש - סרוגים

האולטימטום של חמאס מישראל: 15 מיליון כל חודש

אחרי שנתניהו אישר הכנסת דלק קטארי לרצועת עזה, חמאס מגביר את הדרישות והעביר מסר לישראל, שלמו 15 מיליון דולר במזומן כל חודש, או שנסלים את העימותים מול הגדר

author-image
האולטימטום של חמאס מישראל: 15 מיליון כל חודש
  (צילום: עבאד ראחים חאטיב/פלאש90)

ההסלמה בדרום. לאחר מטח הרקטות על ישראל במהלך השבת, מפרסמת במוצ"ש הפרשנית המדינית של חברת החדשות, דנה ויס, כי חמאס הציב אולטימטום לישראל להפסקת העימותים.

מדובר בניסיון סחיטה, לפיו חמאס דורש כי ישראל תזרים 15 מיליון דולר במזומן מדי חודש או שחמאס יפנה להסלמה. ההודעה של ארגון הטרור יצאה לאחר שרה"מ נתניהו החזיר את הספקת הדלק הקטארי לרצועה, ואז חמאס העלה את רף הדרישות. במסמך שהעביר מנהיג הארגון יחיא סינוואר למצרים – הוא דורש שישראל תעביר את הכסף הקטארי לתשלום המשכורות בעזה במזומן לידי החמאס.

חמאס גם נוקב בתאריך: זה צריך לקרות עד יום חמישי הקרוב, ואם לא – הם יגבירו את המהומות מול הגדר. הדרישה לתשלום במזומן נועדה לעקוף את מנגנון התיאום והפיקוח הישראלי שהיה נהוג עד כה – כאשר אבו מאזן שילם את המשכורות בשקיפות. שינוי המצב הקיים יאפשר לחמאס להזרים את הכסף ישירות לפעילות הטרור. בישראל שוקלים כעת כיצד להגיב לדרישה החדשה – למיטב ידיעתנו טרם גובשה עמדה.

צה"ל תקף בניין מטכ"ל של חמאס

בתגובה לעשרות הרקטות שנורו מעזה לשטח ישראל תקף צה"ל, באמצעות מטוסי קרב, את מטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ועוד עשרות יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. בין היתר תקפו בניין בן 4 קומות, המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, שנמצא בבעלותו בשכונת דרג' בעזה. קודם התקיפה, הזהיר צה"ל וקרא מספר פעמים ליושבי המבנה לפנותו.

בנוסף, תקף צה"ל שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. בין היעדים שנתקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הרקטות שמוביל הארגון משעות הלילה לעבר יישובי הדרום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
האפהסים
הדייקן | 27-10-2018 23:25
לא אתפלא אם ישלמו. צריך החירות ומיד!
2
החמאס דורש מיליונים תמורת שקט.
סמדר חי | 27-10-2018 23:57
לא יאומן! וממשלת ימין עוד שוקלת מה להשיב?
3
ממשלה רופסת!!!
ירושלמי | 28-10-2018 2:21
לאן הגענו????
4
עזה
צסופי | 29-10-2018 13:06
תפסיקו לבלבל במוח שום מבצע למה לשלוח שוב חיילים די כול הכבוד לביבי הוא יןדע מה שהוא עושה