הרב גורדין זועם: "איך אפשר לגור בבית שנבנה על דמו של אדם?"

הרב גורדין זועם: "איך אפשר לגור בבית שנבנה על דמו של אדם?"

אין שום סיבה ששלושים וחמישה עובדי בניין ייפלו אל מותם ל"ע. איך אפשר לגור בבית שנבנה מעל דמו של אדם שקיפד ל"ע את חייו לשווא. אז מה אם הם גויים? 'ורחמיו על כל מעשיו'

"איך אפשר לגור בבית שנבנה על דמו של אדם?"
  הרב עמיחי גורדין (צילום: באדיבות המצולם)

שלושה ימים אחרי הניתוח הקשה, ישב אברהם בן התשעים ותשע וחיכה בחום הכבד לאורחים. האורחים שהגיעו לא היו כוס התה שלו. שלושה בדואים מיוזעים שאבק עבודה זרה כיסה את רגליהם. ובכל זאת, אברהם רץ אליהם וקיבל את פניהם בלב פתוח. 'ורחמיו על כל מעשיו'.

לא האמנתי שאי פעם אתמוך בשביתה של ההסתדרות. מאז ומתמיד חשדתי בשביתות של ההסתדרות שהן כלי ציני לקידום מעמדם של הגופים החזקים במשק, כמו חברת החשמל ועובדי הנמלים. ובכל זאת, היום אני תומך.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הכריז לאחרונה על סכסוך עבודה בשל ההפקרות בשמירה על חיי העובדים בענף הבנייה. 35 הרוגים ל"ע גבתה השנה ההפקרות בענף הבנייה. פי שניים וחצי מהממוצע במדינות ה – OECD (לפי פרסומים בתקשורת).

(צילום: קיבי גדעון/ פלאש90)

לפי הסטטיסטיקה הזאת, כשאצלנו חלילה נהרגים 35 עובדים, במדינות ה– OECD נהרגים חלילה בממוצע 12 עובדים בלבד. קול דמיהם זועק אלינו מן האדמה. 'ורחמיו על כל מעשיו'. אין שום הצדקה לכך שגשר המכביה נפל, טוב שהאחראים נשלחו לכלא, אין שום סיבה שגשר התאורה של טקס הדלקת המשואות קרס, טוב שהעמידו על כך לדין את האחראים. אין שום סיבה ששלושים וחמישה עובדי בניין ייפלו אל מותם ל"ע. איך אפשר לגור בבית שנבנה מעל דמו של אדם שקיפד ל"ע את חייו לשווא. אז מה אם הם גויים? 'ורחמיו על כל מעשיו'.

איש אחד, הנושא את שמו של אברהם אבינו ומכהן כיו"ר ההסתדרות נאבק למען הדם הנקי הנשפך בארצנו, ועשרות חברי כנסת דתיים שותקים. תתעוררו בבקשה חברי כנסת יקרים ואהובים. אנחנו יודעים שאתם עסוקים במאה נושאים חשובים מאין כמותם. ולמרות זאת, אל תשכחו שמדובר בחיי אדם. 'ורחמיו על כל מעשיו'.

=======

המאמר יפורסם בשבת הקרובה בעלון 'שבת בשבתו'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
ושוב אתם נותנים במה לגורדין...
אורי | 25-10-2018 16:55
הרפורמי הזה
2
איך להפוך לרב "חברתי" שהתקשורת אוהבת: 3 צעדים
שי | 25-10-2018 17:20
1. בחר נושא שולי 2. במקום לשלוח מכתב למשרד ממשלתי רלוונטי, תטיף מוסר לציבור הדתי 3. בינגו
ל- 2 קראתי שוב ושוב ולא מצאתי הטפת מוסר
דני | 31-10-2018 12:17
דווקא לציבור הדתי. כן הטפת מוסר לכל החברה בישראל, ובצדק.
3
גם יפה וגם צדיק וגם קונצנזוס, כמה קל!
אחד תם | 26-10-2018 15:15
כמה קל להתבטא בנושאים כאלה, לצאת ממש יפה, צודק, אוהב אדם ומה לא. נראה אותך מתבטא לטובת אבות גרושים שמתאבדים בקצב מזעזע, אז מה אם הם גרושים? לטובת החקלאים בגליל שערבים שורפים להם אלפי עופות, עוקרים להם מטעים, הורגים להם פרות, אז מה אם הם חקלאים יהודים? למה נראה לי שלא נראה אותך? ...
4
זה לא רב נורמלי. מדבר לענין. ואפילו לא מסתיר
יעפת | 27-10-2018 23:46
את פניו עם פרווה. כי אין לו מה להסתיר כנראה. יש להניח כי הוא מ- חמשת האחוזים הנותרים
5
למספר 1
דני | 31-10-2018 12:15
הרפורמי הזה כפי שכינית אותו, יודע יותר תורה ממך, אוהב את התורה (בלימוד ומעשה) יותר ממך, מלמד יותר תורה ממך, וכנראה יותר רצוי לפני ה' ממך. אם היית קורא את דבריו תמיד, היית מבין לבד שאין בו שמץ ממה שהאשמת אותו. ממליץ לך לבקש סליחה מהר.
6
האם כבוד הרב משתמש במוצרים ממזרח הרחוק?
משה וחצי | 15-11-2018 3:58
גם שם בהרבה מקרים העובדים בסכנה, אבל מי רוצה לוותר על הסמארטפון? בקיצור, כותרת יפה ריק מתוכן.
7
הפועלים הערבים לא נשמעים לאף אזהרת בטיחות
בני | 23-01-2019 21:11
אנו חיים במזרח התיכון ולא באירופה. לערבים אין ערך לחיי אדם גם עם מדובר בהם עצמם. לגבי ניסנקורן ,כול ההסכמים לשיפו הבטיחות היו כבר סגורים ההשבתה היתה רק לצורכי פרסום.