מכשול לפסקת ההתגברות: יהדות התורה מציבים אולטימטום

מכשול לפסקת ההתגברות: יהדות התורה מציבים אולטימטום

ביום ראשון הקרוב צפוייה לעלות הבית היהודי את "פסקת ההתגברות הצרה", לממשלה, אולם ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה מציב אולטימטום: "או שתהיה פסקת התגברות מלאה או שלא תהיה בכלל"

מכשול לפסקת ההתגברות: יהדות התורה מתנגדים בחריפות
  (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

ביום ראשון הקרוב צפוייה לעלות הבית היהודי את "פסקת ההתגברות הצרה", לממשלה, אולם הבוקר (חמישי) מציב חה"כ יעקב אשר מיהדות התורה אולטימטום: "או שתהיה פסקת התגברות מלאה או שלא תהיה בכלל".

בכאן ב', הסביר אשר בחריפות כי במפלגתו מתנגדים למהלך. "לא נסכים לפסקת התגברות לפי הזמנה. לא יכול להיות שבדברים שיש לכחלון לחץ פוליטי או לחץ של הפגנות כמו בסיפור המסתננים אז תהיה פסקת התגברות, ובדברים אחרים לא תהיה".

בבית היהודי מסמנים את  השר משה כחלון, למרות שהודיע כי יסכים לקבל פסקת התגברות צרה במטרה לענות על בעיית המסתננים, ובכך לעקוף את בג"ץ, אולם בשל התנגדות יהדות התורה, הדבר עלול ליצור קושי בהשגת הרוב הנדרש להעברתה.

היוזמת, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאל אמרה: "זוהי שעת המבחן של שר האוצר כחלון". כשלדבריה,  "כבר חודשים שהוא מושך את הממשלה שמאלה ומונע את חקיקת פסקת ההתגברות הרחבה. כעת אנחנו מובילים את הצעת החוק המצומצמת ספציפית על המסתננים".

לדבריה, "זה בדיוק החוק שכחלון טען שיתמוך בו. אני מצפה שיעמוד בהבטחותיו לתושבי דרום תל אביב".

גם שרת המשפטים איילת שקד הגיבה על הצעד: "לצערי, השר כחלון מנע חקיקת פסקת התגברות רחבה. מפלגת "כולנו" התחייבה לתמוך בפסקה בעניין המסתננים בלבד ואני מקווה שחבריה יעמדו בהבטח

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודק כל אחד דואג לאיטרסים הצרים שלו אז כולם ב
משה | 25-10-2018 22:03
סירה