נתניהו: "אין כתב אישום, לא רוצה בחוק החסינות" - סרוגים

נתניהו: "אין כתב אישום, לא רוצה בחוק החסינות"

ראש הממשלה נתניהו מבהיר היום (שלישי) כי אינו רוצה בחוק החסינות שמקדם חבר הכנסת מסיעתו, מיקי זוהר, והודיע: "ההצעה לא תקודם". לדבריו, "משוכנע שלא יהיה כתב אישום כי לא היה כלום"

author-image
נתניהו: "אין כתב אישום, לא רוצה בחוק החסינות"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

זמן קצר אחרי שעלתה, "חוק החסינות" שמקדמים בלכיוד כבר נבלם, על ידי יו"ר המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אינו רוצה בחוק והוא ביקש מח״כ זוהר שלא לקדמו. ההצעה לא תקודם", הבהירו בליכוד.

עוד נמסר כי "נתניהו משוכנע שלא יהיה כתב אישום כי לא היה כלום"|.

לפי ההצעה לתיקון החוק, בטרם הגשת כתב אישום נגד חבר כנסת, יהיה צורך קודם בהסרת החסינות על ידי ועדת הכנסת. אם יאושר, החוק עשוי להשפיע גם על – חיים כץ ודוד ביטן.

לפי סעיף ב'חוק חסינות חברי הכנסת' ששונה לפני 13 שנה ומאז ועד היום לא נעשה בו שימוש, חבר כנסת יכול לאחר הודעת היועץ המשפטי לבקש שלא להסיר את חסינותו, אם "כתב האישום נגדו הוגש שלא בתום לב או בתוך הפליה".

נבחרי ציבור יהיו מוגנים מרדיפה פוליטית

לדברי זוהר, "הצעת החוק שהגשתי נועדה להשיב את המצב לקדמותו ולהביא לכך שנבחרי ציבור יהיו מוגנים מפני רדיפה פוליטית כיוון שכתב אישום יוכל להיות מוגש נגדם רק באישור ועדת הכנסת. אין חולק שהדמוקרטיה הישראלית חייבת להבטיח קודם כל את רצון העם ולמנוע מגורמים לא אובייקטיבים לפגוע ברצונו, רק העם יקבע מי יהיו נבחרי הציבור שלו ורק בידיו יהיה להחליט מי ראוי ומי לא. על כן, לעניות דעתי, כתב אישום בזוטי דברים ובמיוחד כשהוא קנטרני ולא הוגן המגיע עקב לחץ תקשורתי או פוליטי כלפיי נבחר ציבור מוטב לו שיוכרע רק על ידי הציבור.

על מנת למנוע לזות שפתיים ראוי לציין כי הצעת החוק הזו מגיעה על דעתי בלבד ונועדה להגן על כל חברי הכנסת מימין ומשמאל ואין לרה"מ כל נגיעה ליוזמה החשובה הזו", הדגיש זוהר.

באופוזיציה תוקפים: "ישראל היא לא מלוכה, נתניהו לא יושב על כס, אסור להישאר אדישים לחוקים שמנסים להגן על ״המלך״", טען יו"ר סיעת המחנה הציוני, יואל חסון.

ח"כ אלעזר שטרן הגיב גם הוא, "כמי שישב שנים בוועדת הכנסת, הייתי עד לכך שהוועדה משמשת בשנים האחרונות כלי בידי הקואליציה להעברת כל החלטה שהיא רוצה. אין שם דיון אמיתי. יש סיבה טובה לכך שיש בישראל הפרדת רשויות, אין זה מתפקידם של חברי הכנסת לשפוט מי ראוי לחסינות ומי לא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ה' עמך ועם ישראל אתך נתניהו היקר
עם ישראל חי | 23-10-2018 16:22
תאריך ימים ושנים עם רעייתך בנעימים. ותמשיך להנהיג את ארץ ישראל
2
שיטה ידועה
חיים וייס | 23-10-2018 16:29
בפומבי מצהירים לא רוצה, ובפועל שולחים את מלחך הפינכה התורן לבצע את העבודה.