ירדן חושפת: זו הסיבה לביטול ההסכם עם ישראל - סרוגים

ירדן חושפת: זו הסיבה לביטול ההסכם עם ישראל

גורמים בכירים בירדן אמרו לעיתון "אל חיאת" כי הצעדים שנקטה ממשלת נתניהו בנוגע לירושלים הביאו להחלטה לבטל את נספחי הסכם השלום. לטענתם, "יכולנו להתגמש, אך נתקלנו במדיניות עיקשת של ישראל"

author-image
ירדן חושפת: זו הסיבה לביטול ההסכם עם ישראל
  נתניהו ומלך ירדן עבדאללה. ארכיון (צילום: קובי גדעון\לע"ם)

הסיבה לביטול נספחי ההסכם הירדני נחשפים: גורמים בכירים בירדן אמרו הבוקר (רביעי) לעיתון "אל חיאת" כי המדיניות של ממשלת ישראל וראשה בנימין נתניהו הובילו להחלטה שלא לחדש את נספחי ההסכם ולהחזיר לשליטתה את אי השלום בנהריים ומובלעת צופר בערבה.

"יכולנו להתגמש בנושא ההסכם וחידוש הנספחים, אך נתקלנו במדיניות עיקשת של ממשלת נתניהו, ובצעדים חד שצדדים שנקטה בעניין ירושלים והמקומות הקדושים" טענו הבכירים. "כתוצאה בחרנו שלא לעשות זאת ולבטל את הנספחים".

הדברים הנוכחיים מגיעים לאחר שהמלך עבדאללה טען אמש כי "זאת תמיד הייתה העדיפות העליונה שלנו וההחלטה שלנו לסגת מהנספחים בהסכם השלום מבוססת על שאיפתנו לקחת את מה שצריך עבור ירדן והירדנים". על פי דיווח בג'ורדן טיימס, ההחלטה של המלך באה בעקבות בקשה של פעילים מהממשלה לא לחדש את ההסכם ולבטל את הבעלות הישראלית על אדמות ירדניות.

כזכור, מלך ירדן הודיע אמש כי בכוונתו לבטל את הנספחים להסכם השלום, וכך להחזיר לריבונותה שטחים חקלאיים הנמצאים בבעולת ישראלית. בעקבות ההודעה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישראל תנהל משא ומתן עם ירדן על ביטול ההסכם, וכי ייתכן שעוד יגיעו להסכמה.

"בהסכם השלום ירדן שמרה לעצמה את האופציה לקבל לידיה את השטח בנהריים ליד הירדן ואת מובלעת צופר בערבה. נמסר לנו היום שהיא מבקשת לממש את האופציה הזאת בשנה ה-25" אמר נתניהו אמש. "ניכנס איתם למשא ומתן על האפשרות של הארכה של ההסדר הקיים, אבל אין ספק בראייה כוללת, שההסכם כולו הוא נכס חשוב, חשוב ויקר לשתי המדינות ומצטרף לשלום עם מצרים שאותו כונן בגין".

שני הסכמי השלום מתלבטים כעוגנים מרכזיים של יציבות אזורית" הוסיף. "בנוסף, הם מרחיבים את הקשרים עם עוד מדינות ערביות שמדינות שישראל איננה אויב שלהן".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מקווה עוד בימי חיי לזכות
דוד | 22-10-2018 10:35
שהגדה השנייה של נהר הירדן ארץ הגלעד ישוחררו ויחזרו לחיק עם ישראל בארץ ישראל
2
אין בעיה נבטל גם אנחנו את נספח המים-והכינרת ל
אין בעיה נבטל גם אנח | 22-10-2018 11:47
אין בעיה נבטל גם אנחנו את נספח המים-והכינרת לא תתיבש!!
3
לבטל את סמכויות ירדן בהר הבית
רוני | 23-10-2018 12:08
ירדן קיבלה כמובן מאליו את המתנה שנתנו לה אחרי מלחמת ששת הימים. מישהו צריך להחזיר את הר הבית למשוואה....
4
שתי גדות לירדן
ציון | 25-10-2018 23:29
ביטול מדינת ירדן? איזה קשקוש ! איפה אתה חי?