גיבורה: שלפה את ילדיה מהמיטה רגע לפני הפגיעה - סרוגים

גיבורה: שלפה את ילדיה מהמיטה רגע לפני הפגיעה

תחקיר ראשוני של האירוע בבאר שבע מעלה כי אם המשפחה הצליחה בתוך פחות מדקה לשלוף את שלושת ילדיה מהמיטות ולהכניסם לממ"ד. הקומה בה ישנו נהרסה כליל


ההסלמה בדרום.

מתחקיר ראשוני של אירוע הנפילה בבאר שבע עולה כי אם המשפחה הצילה את ילדיה כאשר בתושייה ובאומץ רב שלפה את שלושת בניה מהמיטה שניות ספורות בלבד לפני פגיעת הטיל בביתה שקומתו העליונה, זו שבה ישנו הילדים, נהרסה כליל.

מדובר בביתה של משפחת גולדשטיין המתגוררת באחת השכונות הוותיקות בעיר. ברגעים אלה נבדק האם הבית בסכנת התמוטטות.

כאמור, מהתחקיר הראשוני של האירוע עולה כי האם, שהייתה בקומת הבית התחתונה, הספיקה תוך פחות מדקה משמיעת האזעקה להוציא את הילדים, בני 9, 10 ו-12, ממיטותיהם בקומה העליונה – זו שנפגעה באופן הקשה ביותר – להכניסם למרחב מוגן.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס בראיון לרדיו 'קול חי' לנפילת הטיל בעירו ואמר: "אינני נותן עצות למדינה מה לעשות, אבל הממשלה צריכה לקבל החלטות. אי אפשר להסכים ששגרת העפיפונים והרקטות תימשך. רוצים שקט".

סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר נשמעה אזעקת צבע אדום במספר ישובים בדרום בעקבות שיגור רקטות מעזה לשטח ישראל. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בבאר שבע וגרמה להרס כבד. שבעה בני אדם לקו בחרדה. בנוסף, שלושה בני אדם נפצעו קל במהלך ריצה לממ"ד.

מאז הנפיל מטוסים של חיל האוויר תוקפים ברצועת עזה. בבאר שבע בוטלו הלימודים וביישובים בעוטף עזה הלימודים יחלו בשעה 10:00 בבוקר.

ראם ונטורה, המתגורר ברחוב בו אירעה הנפילה אמר לאתר ynet: "פתאום שמענו אזעקה, היה בום אדיר. לא שמעתי כזה מעולם. יצאנו מהבית לחפש את היירוט והיה ריח של אבק שריפה. הלכנו לפי הריח וברחוב המקביל ראינו בית שנפגע". לדבריו, "הבית פשוט פורק, רק העמודים נשארו, לפחות בקומה הראשונה. כשהגעתי המשפחה עדיין הייתה בממ"ד".

שגיא, שגר בסמוך, סיפר: "שמענו בום ממש חזק, בהתחלה חשבנו שזה מרחוק ואז ראינו הרבה ניידות ברחוב והבנו שזה פה. התקרבנו לרחוב, ראינו את הנזק ולא הבנו בדיוק מה קרה. הנזק מאוד משמעותי".

שכן אחר, יוסי אוחיון, הרחיב: "שמענו אזעקה, ירדנו לממ"ד ואז פתאום שמענו בום חזק מאוד. שמעתי שברים של משהו שעף לבית. כל השכונה יצאה החוצה. ואז הסתובבנו מסביב. חשבנו שזה פגע בסורוקה או באוניברסיטה ואז מצאנו את הבית שנפגע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא היתה שום הסלמה בדרום
נרקיס | 17-10-2018 10:16
הפעם זה אמנם פגע וכיפת ברזל לא עבדה אבל זה ממש לא הסלמה. גם אם חלילה היו נהרגים 30 אנשים כי זה היה נופל על בית ספר או בית חולים - לא היתה כאן שום הסלמה. המצב בדרום חמור מאד כבר תקופה ארוכה ולא צריך לחכות לנפילות כדי לפעול.