יוגב לחברי המרכז: אל תצביעו בעד החוקה של בנט - סרוגים

יוגב לחברי המרכז: אל תצביעו בעד החוקה של בנט

במהלך ועידת הבית היהודי המתקיימת בשעה זו, מתח ח"כ יוגב בקורת על החוקה החדשה שמנסה בנט לקדם, וקרא לחברי המרכז לדחות את ההצבעה: "תהפוך את דעותיכם ללא רלבנטיות"

author-image
יוגב לחברי המרכז: אל תצביעו בעד החוקה של בנט
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

חבר הכנסת מוטי יוגב קרא לחברי מרכז הבית היהודי לדחות את ההצבעה על שינויי החוקה לאחר הבחירות המוניציפליות. במהלך דברים שנשא בועידת המפלגה המתקיימת בשעה זו, מתח יוגב בקורת על נסעיפים החדשים בחוקה ואמר לחברי המרכז כי הם יהפכו את הדעות שלהם ללא רלבנטיות.

במהלך דבריו פנה יוגב לחברי המרכז ואמר: "מעריך מאד את פועלכם הרב למען הבית היהודי ובכלל, ומבין את הצורך לרענן ולחדש".

לדברי יוגב: "אנחנו רוצים לשמור את היד חזק על ההגה, השאלה היא באיזו דרך אנו מבקשים לנסוע? עם השינויים האלו בחוקה חשוב שנשמור על בסיס הבית, בכדי שיהיה מי שידאג גם לצרכי הציבור שלנו. אני תומך בהרחבת השורות ולהשיב בראש ובראשונה, את כל מי שעזבו אותנו מבני הציונות הדתית, בערים ובמושבים, בקיבוצים הדתיים ובהתנחלויות, מסורתיים, עולים חדשים וחילוניים המאמינים בדרכנו. יחד עם זאת, יש לשמור ואף לחזק את דרכנו הציונית- דתית. דרך שאת קריאת הכיוון שלה יסד בפרשת השבוע "לך-לך" אברהם אבינו, דרכו של עם ישראל לאורך הדורות וכיום דרכה הייחודית של הציונות הדתית והבית היהודי, לחבר את עם ישראל לתורת ישראל, בארץ ישראל ובמדינת ישראל".

יוגב המשיך ואמר כי "מונחת בפנינו הערב הצעה לאשר שינויים בחוקה. השינויים הללו יגרמו לכך שדעותיכם תהיינה פחות רלוונטיות בהחלטות החשובות. ההצעות לשינוי החוקה המצמצמות את השפעת חברי הסיעה והמרכז, עלולות אף לייתר את הרצון והצורך בהתפקדות לבית היהודי. אנו עומדים לקבל החלטות רבות משמעות".

יוגב מתח בקורת על הדרך בה התקבלו הסעיפים החדשים בחוקה ואמר: "'תשועה ברוב יועץ', אמר החכם מכל אדם בספרו משלי. שינויים יסודיים שכאלו, מן הראוי לדון בהם קודם בסיעה, בדיון רחב יותר במרכז, אף במחשבה ושיקול דעת ציבורי. לא בלחץ זמן של שבועיים בזמן ההתמודדות במישור המוניציפאלי, בלא שניתן להציג הסתייגויות".

"כולנו רוצים לראות את מפלגתנו גדולה ככל הניתן: ציונית-דתית, מגוונת ודמוקרטית. אני סבור שהשינויים הללו עלולים לגרום לתוצאה הפוכה. מאמין שככל שנהיה נאמנים לדרכנו הציונית-דתית, נאמנים לבוחרינו בשטח ונאפשר לכם ולהם להשפיע, נגדיל בע"ה את בסיס תומכינו ובוחרינו ואת כוח השפעתנו. כעת עד ה -30 לאוקטובר למניינם, פחות זמן להאריך בנאומים ולקבל החלטות רבות משמעות במישור המפלגתי, כעת זמן בחירות מוניציפאליות ותשומת ליבנו וזמן כולנו צריך להיות מופנה להצלחת נציגינו בשטח, בבחירות המוניציפאליות".

"על כן", אמר יוגב, "אני מציע שנצביע על דחיית ההצבעה על ההצעות לשינויים בחוקה למועד אחר, כאשר לפני כן נדון בדברים בכובד ראש בסיעה ובמרכז, נמצא את האיזונים שיגבירו את האמון הציבורי ויסייעו להגדלת כוחנו וייצוגנו. מבקש שהצעתי תבוא להצבעה ותינתן האפשרות לחברי המרכז להצביע עליה באופן חשאי. חיזקו ואימצו, כל חברינו המתמודדים ברשויות. כולנו לשירותכם. אוהב את כולכם, יהי ה' עימכם וברכת הצלחה גדולה לכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מלחמות מיותרות
אבי יצחק | 14-10-2018 19:33
מלחמות היהודים
2
מה עם הדרוזי ?
יפה יוסף | 14-10-2018 19:34
המשוריין הדרוזי יהיה מחוייב לתורת ישראל ?
3
כיום יש בישראל השתלטות של משיחי השקר
אדם | 14-10-2018 19:54
משיחי השקר הימנים הקיצונים מעדיפים את האדמה על האדם. אנימקווה שהם ייכחדו מעל פנח האדמה.