מפתיע: כמה ישראלים היו רוצים אוטונומיה חרדית בלב הארץ?

מפתיע: כמה ישראלים היו רוצים אוטונומיה חרדית בלב הארץ?

רגע לפני פרק הסיום של הסדרה ''אוטונומיות'', סקר בדק כמה ישראלים כיום היו רוצים שתהיה הפרדה מוחלטת בין החרדים לחילונים בארץ כפי שמוצגת בסדרה- התוצאות מפתיעות

author-image
מפתיע: כמה ישראלים היו רוצים לחיות כמו בסדרה?

מרגע עליית הסדרה "אוטונומיות", המציגה את ישראל קרועה ומפולגת בין המדינה החילונית שבירתה תל אביב, לבין האוטונומיה החרדית בירושלים, כשבין השתיים מפרידה חומה. קולות רבים הזהירו שאין העלילה רחוקה מהמציאות, ושמצב כזה של אוטונומיה חרדית בלב ישראל יכול לקרות בעתיד הקרוב.

לקראת סיום הסדרה, סקר בדק כמה ישראלים כיום היו רוצים שתהיה הפרדה מוחלטת בין החרדים לחילונים בארץ כפי שמוצגת בסדרה מבית היוצרים של שטיסל.

בסקר שערך מכון דיאלוג נשאלו 2 קבוצות מרכזיות באוכלוסייה הישראלית- קבוצת החרדים וקבוצת הכלל (הכוללת חילונים ודתיים שאינם חרדים) האם היו רוצים לגור במדינה אוטונומית חרדית/חילונית לגמרי, כלומר אוטונומיה עם מערכת חינוך נפרדת, מערכת משפט נפרדת וחומה או גבול ברור?

33% מהחרדים בישראל היו רוצים לגור במדינה אוטונומית, לעומת 39% מהאוכלוסייה הכללית (לא חרדים) שהיו רוצים את ההפרדה בין החרדים.

התוצאות אף גבוהות יותר מהממוצע הכללי בקרב תושבי ירושלים, בה 48% היו רוצים אוטונומיה. גם בקרב תושבי תל אביב 46% היו רוצים בכך.

אוטונומיה חרדית? כנראה כבר לא בגדר פנטזיה

באופן מפתיע הרצון להתבדל מהחברה לא הגיע דווקא מהאוכלוסייה החרדית. 70% בקרב האוכלוסייה הכללית (הלא חרדית) ענו כי היו רוצים לגור בשכונה "נקייה" לגמרי מחרדים, בעוד שרק- 53% מקרב האוכלוסייה החרדית היו מעוניינים לגור בשכונה "נקייה" מחילונים.

בשקלול של כלל המדגם, חרדים ולא חרדים, (ביחס לכמות הנשאלים והפילוח שלהם) – כ65% היו רוצים לחיות בעיר ללא חילונים/חרדים (בהתאם).

למרות הבעת הרצון לחיות בנפרד, נתון מעניין הוא שלשני הציבורים לא מפריע שיהיו להם שכנים חילונים/חרדים בבניין (כ71% מהנשאלים) אבל – בקרב תושבי ירושלים אשר חיים בצמוד עם תושבים חרדים בעיר, בשכונה וכו', נרשמת התנגדות גדולה יותר לשכנים חרדים (37% מתנגדים לעומת הממוצע שהוא 29%).

במהלך הסקר נשאלו המשתתפים גם בנושאי חינוך ותעסוקה. 82% מהחרדים לא מוכנים שמורה חילוני ילמד את ילדם (בניגוד לאוכלוסייה הכללית, ששם יותר חלוקים – 39% מסכימים שמורה חרדי ילמד את ילדם, 42% לא). 46% מהחרדים היו מסכימים לעבוד במקום עבודה חילוני, לעומת 51% מהאוכלוסייה הכללית שלא היו מסכימים לעבוד במקום עבודה חרדי.

הפרק האחרון של אוטונומיות ישודר ביום חמישי (11/10) בשעה 22:15 ב- HOT3

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ההפרדה היא הנטישמיות יותר גרועה מהגויים
רוחמה | 07-10-2018 10:38
בחוץ לארץ חיים יהודים וגויים חרדים וחילונים ביחד רק אנטישמים מתנגים לשכנים יהודיים וכך זה בארץ הקודש האנטישמים שתנגדים לשכנים חרדים בהיותי ילד בתל אביב היו בכל בית חרדים וחילונים ולא היה שום שינאה או ריב בין השכנים לסוכה שלנו באו לבקר חילונים עם ילדהם ולא היה שום פחד אחד מהשני היום השינאה היא תהומית
אוטונומיה
מרדכי | 07-10-2018 12:19
נעשה אוטונומיה לשמאלנים נכניס אותם עם החברים שלהם הפלסטינים
2
אוטונומיה
מרדכי | 07-10-2018 12:10
אולי נעשה אוטונומיה לשמאלנים נכניס אותם עם הפלסטינים
3
סידרה נפשעת שצריך לתבוע את היוצרים
ע | 08-10-2018 18:21
הסידרה הזאת אנטישמית, מלאה שקרים ומסיתה לשינאת חרדים, פשע שיצרו אותה ופשע שאישרו אותה לשידור. גועל נפש כמו הסדרה האנטישמית היהודים באים שעכשיו מפיצים ביוטיוב גם עם תרגום. מרשות השידור של מדינת ישראל יוצאים התכנים הכי אנטישמים במימון כספי הציבור. פשוט להקיא. גבלס היה גאה בהם.
צודק
ש.ב | 17-10-2018 21:34
צודק בהחלט, אני מכיר כמה חרדים מקרוב הם כל כך רחוקים מכל המובא בסידרה אולי כדאי לעשות סרט דומה על הבדלה של עדה מסויימת נראה מה יהיה אז...אבל על חרדים תמיד אפשר לעשות ולהקצין ....חבל..