אם לא ידעתם: הסיפור 'במבי' הוא ציוני - סרוגים

אם לא ידעתם: הסיפור 'במבי' הוא ציוני

אביו של במבי שמוביל את צאצאיו למקום של שלום ובטחון, הוא דמות של זקן השבט, מסוג תיאודור הרצל, המוביל עמו אל ארץ מובטחת.. הרב שלמה אבינר על המסר הנסתר בסרט במבי

אם לא ידעתם: הסיפור 'במבי' הוא ציוני
  כרזת הסרט במבי בדיבוב עברי

הרב אמר פעם שבמבי היה ציוני?! וכי וולט דיסני היה ציוני?!

וולט דיסני היה גוי, לא אנטישמי, אלא אוהב יהודים, אך לא ציוני. אבל סרטו בנוי על ספרו של פליקס זאלטן Felix Salten, אשר שמו האמיתי היה זיגמונד זלצמן Siegmund Salzmann. הספר יצא בתרפ"ג בשם "במבי – חיים ביער", שהוא רומן מפתח Novel with a key, Roman à clef, על מצבם האומלל של היהודים הנרדפים באירופה.

אז איך הוא נדפס בגרמניה, ארץ אנטישמית?

אכן, בשנת תרצ"ו, כאשר הנאצים עלו לשלטון הוא הוחרם, בטיעון שהוא אלגוריה פוליטית על היחס ליהודים באירופה, וגם עותקים רבים נשרפו.

במבי – סרט ציוני

אבל בסרט במבי של דיסני, כל זה לא ניכר?

נכון. הוא הפך אותו זה לסרט על הגנת בעלי חיים. אבל זאלטן התכוון לחברה יהודית חלשה הסובלת מהפוגרומים ברוסיה. הפתרון הוא הציונות, וזאת לפני שהנאציזם איים עלינו. זאלטן היה כתב קבוע בעיתון די ולט Die Welt, מיסודו של תיאודור הרצל. אחר כך הוא השתייך ל"וינה צעירה", Jung Wien, תנועה רוחנית-ספרותית, שגם להרצל היתה שייכות אליה.

וכל זה כתוב בסיפור במבי?!

יותר מאוחר, הסופר היהודי הלא ציוני קרל קראוס Karl Kraus, שם לב שיש שרידים של יידיש בצורת ההתבטאות של הארנבות בסיפור, וכן שהציידים נראים בעלי פרצוף אנטישמי…

כל זה לא ברור…

מה שברור הוא הרגשת חוסר הבטחון המתמיד אצל בעלי החיים, המחפשים מקום בטוח איפה לגור.

זה כבר ציונות.

כן. אמנם ציונות מחמת פחד. יש שלוש דרגות בציונות: מחמת פחד, מתוך לאומיות, מתוך אידיאל של אמונה בד'. אכן, אביו של במבי שמוביל את צאצאיו למקום של שלום ובטחון, הוא דמות של זקן השבט, מסוג תיאודור הרצל, המוביל עמו אל ארץ מובטחת.

זה בכלל לא הבמבי של דיסני…

חוץ מדבר אחד טרגי מאוד: מותה של אם במבי – כלומר חיים של אורות וצללים. אך הרקע הוא הסכנה הנוראה בה נמצא עם ישראל וחיפוש מקום בו יוכל לשרוד בשקט.

ובסיכום?

אשרינו שזכינו למדינתנו! אנחנו כבר לא עופר איילים נרדף, אלא גור אריה יהודה הדורך על במותי ארצו, בחסדי ד' עלינו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
האינטרנט סופג הכל
נו באמת | 05-10-2018 0:21
גם קישקושים כאלה
2
בשבוע הבא - שילגייה
יפה מאד | 07-10-2018 16:40
יש למה לחכות
3
מזל גדול
חיים וייס | 07-10-2018 16:47
יש שלוש דרגות בציונות: מחמת פחד, מתוך לאומיות, מתוך אידיאל של אמונה בד'. מזל גדול שאת מדינת ישראל הקימו חילונים מתוך לאומיות. אם היינו מחכים לדתיים שיקימו את המדינה מתוך אמונה, היינו מחכים עד היום כמו שמחכים לבית המיקדש שירד מהשמיים