מרקל ביקרה ביד ושם: "לגרמניה יש אחריות" - סרוגים

מרקל ביקרה ביד ושם: "לגרמניה יש אחריות"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיע לביקור במוזיאון יד ושם, בפתיחת היום שני לביקורה בישראל. במהלך הביקור הביעה צער על מעורבות הציבור הגרמני ברדיפת היהודים בשואה, ואמרה כי לגרמניה יש אחריות על הנעשה

author-image
מרקל ביקרה ביד ושם: "לגרמניה יש אחריות"
  (צילום: ארון בן חקון\POOL)

היום השני לביקורה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישראל החל הבוקר (חמישי) בביקור במוזיאון יד ושם, שם השתתפה בטקס באוהל "יזכור", סיירה במוזיאון וב"יד לילד".

במסגרת הטקס מרקל הניחה זר לזכר ששת מיליוני ההרוגים בשואה, וכן נשאה נאום בו הביעה צער על מעורבות הציבור הגרמני ברדיפת היהודים בשואה, ואמרה כי "לגרמניה יש אחריות עיקרית על הנעשה". עוד הוסיפה כי "עצוב לראות כיצד אזרחים בני אומות אחרות השתתפו במעשי הרצח".

בתום הטקס, מרקל חתמה על ספר המבקרים של המוזיאון. "לפני כמעט 80 שנה, בליל הבדולח של נובמבר, סבלו היהודים בגרמניה משנאה ואלימות שלעולם לא ידעו קודם לכן" כתבה בגרמנית. "מה שהגיע לאחר מכן זהו פשע שלא היה כדוגמתו כשבר הציוויליזציה של השואה. מאז יש לגרמניה אחריות לזכור את הפשע הזה, ולהילחם באנטישמיות, שנאת זרים, אלימות ושנאה".

מיד ושם מרקל תעשה את דרכה למוזיאון ישראל, שם תשתתף בטקס בו תקבל תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת חיפה ותשתתף בתערוכת חדשנות טכנולוגית. בשעה 12:30 תיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא, ובשעה 14:00 תיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום פגישתם תיערך מסיבת עיתונאים משותפת, בתומה יחל מפגש בין ממשלתי אשר יתמקד בשיתופי פעולה בתחומי הביטחון, המדע, הכלכלה, הסייבר, התרבות ועוד. כמו כן, תתקיים סדרת דיונים וחתימה על מזכרי הבנות שמטרתם המשך חיזוק היחסים בין ישראל לגרמניה. מרקל תמריא מישראל חזרה לגרמניה הערב בשעה 19:30.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הפוך
טלו קורה | 04-10-2018 9:49
מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה. צריכים להפסיק את הפצת השקרים והשיימנג. תהיו טובים תתמכו בטוב. לא הצליחו להורגו, ניסתה בתאונות והרעלות ומעצרים, והפצת שקרים, הוא תמיד שימש בתפקידים ציבוריים, המפיה חושבת שרק אם הוא בארץ הוא קיים. הרעים תמיד הפיצו שקרים על הטוב מה שהם, שלא יבינו שהם הרעים והנוכלים והוא הטוב האמיתי. והוא הצודק בהכל.
2
היא חתמה בספר: אני ע-נגלה מ-ר-קל=עמלק
עם ישראל חי | 04-10-2018 10:08
במלה 'ענגלה' עי''ן וב'מרקל' אותיות 'מלק' = עמלק