התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד שקד - סרוגים

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד שקד

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד שרת המשפטים: ההחלטה של שקד להימנע מהקמת ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת רות דוד "בלתי סבירה באופן קיצוני", טענו עורכי הדין

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד שקד
  שקד (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד שרת המשפטים: על השרה איילת שקד לנמק מדוע אינה מורה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת רות דוד. עורכי הדין כינו את ההחלטה "בלתי סבירה באופן קיצוני".

בטענות העתירה הוסיפו עורכי הדין זהר אלטמן-רפאל, תומר נאור וד"ר אליעד כי "בעקבות התמונה הקשה המצטיירת לפיה הייתה דוד מעורבת בהטיות תיקים, בסגירת תיקים שלא כדין ובעבירות מתחום טוהר המידות, לא ניתן שלא לעשות בדיקה עמוקה ויסודית על מנת להאיר באור השמש מה בדיוק קרה בשנים בהן כיהנה כפרקליטת מחוז, בעודה מקיימת קשרים חבריים עם הגורמים שלעתיד תועמד יחד עמם בפני בית המשפט".

דוד מגיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

התנהלות בעייתית

בשנים 2014-2015 התפוצצה "פרשת רות דוד", כאשר פרקליטת מחוז, הואשמה בעבירות חמורות מתחום טוהר המידות ובמעורבות בפרשיות של העולם התחתון שהתרחשו לכאורה בעת כהונתה של דוד. מכל אחת מהפרשיות עלו חשדות כבדים להתנהלות בעייתית עד כדי התנהלות שאינה חוקית הכוללת הטיות תיקים, החלטות מוטות ועוד.

על כן אמרו בתנועה כי לא ניתן שלא לעשות בדיקה עמוקה ויסודית, על ידי ועדה בלתי תלויה, על מנת להאיר באור השמש מה בדיוק קרה בשנות כהונתה של דוד כפרקליטת מחוז, בעודה מקיימת קשרים חבריים עם גורמים שלעתיד צפויה לעמוד יחד עמם בפני ביהמ"ש.

לדברי השלושה,  יש לבחון היטב איזו השפעה הייתה לקשרים אלו על החלטותיה, וחשוב מכך כיצד ייתכן שפרקליטת מחוז, בעלת אחד התפקידים הבכירים ביותר, התנהלה בצורה כה בעייתית, אולי אף פלילית, והכל "מתחת לרדאר" מערכת אכיפת החוק".

עוד אמרו כי ההחלטה של שקד להימנע מהקמת ועדת בדיקה "בלתי סבירה באופן קיצוני". לדבריהם, "אי חקירת הפרשה משדרת מסר של "אין דין ואין דיין" במערכות אכיפת החוק, מסר המביא לפגיעה אנושה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שטייחו את פרשת רות דוד
פושעים | 05-10-2018 6:41
פושעים שנתנו ידם להשחתה של מערכת החוק והמשפט והרס הדמוקרטיה בישראל :- להזכירכם רות דוד ניהלה אירגון פשע מתוחכם ומשומן של תעשיית שוחד הטיית תיקים ותפירת תיקים במשך למעלה מעשור בתוך מערכת החוק והמשפט הישראלית מתחת לאפם של בכירי המערכת ושופטים שעצמו עיניים ,פעלה להדחתם של שוטרים בכירים ביותר,פרקליטים ושופטים במטרה להשתלט על מערכת החוק והמשפט בארץ כמו ארגון מאפיה . מונתה במסגרת השוחד שקיבלה לדירקטורית בחברת ב.יאיר שעסקה בהלבנת כספים לאירגון הפשע של אברג'יל ,קיבלה מתנות ושוחד במאות אלפי דולרים בהיותה פרקליטת מחוז ,רות דוד יחד עם רונאל פישר הנוכל סחטו אזרחים ושילמו שוחד לבכירי השוטרים בשביל לסגור תיקי שחיתות לרבות תיקי שחיתות בעריית ראשון לציון כפי שעולה מבגצ 7280/17 , רות דוד הייתה המח והמתכננת מאחורי תוכנית הסחיטה והשוחד בפרשת אלון חסן , מפחד החשיפה בכירי הפרקליטות סגרו להם את התיק ומנעו חקירה ,שופטי העליון מגלגלים עיניים . ואת כל זה איילת שקד ידעו וינשטיין ניצן ומנדלבליט טייחו ושיבשו .