פגישה עם נתניהו וחאן אל אחמר:מרקל נחתה בישראל - סרוגים

פגישה עם נתניהו וחאן אל אחמר:מרקל נחתה בישראל

בפעם ה- 8 הגיעה הערב (רביעי) קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לשהות של 24 שעות בישראל. במהלכן תיפגש עם רה"מ נתניהו והנשיא ריבלין וכן יקיימו המשלחות ישיבות ממשלה משותפות

author-image
פגישה עם נתניהו וחאן אל אחמר:מרקל נחתה בישראל
  קרדיט צילום: קובי גדעון, לע"מ

בפעם השמינית הגיעה הערב (רביעי) קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לשהות של 24 שעות בישראל. במהלכן תיפגש עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין וכן יקיימו המשלחות ישיבות ממשלה משותפות.

עם נחיתתה, התקלה מרקל על ידי השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגב שאמר לה כי "הקשר האמיץ בין המדינות מוסיף להתחזק". הנגבי סיפר: "קיבלתי בשם הממשלה את הקנצלרית שנחתה בישראל ליום של מפגשים מדיניים חשובים". בהמשך עוד הספיקה הקנצלרית לסעוד ארוחת ערב  עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במעונם שבירושלים.

פגישות עם נתניהו וריבלין

מחר היא תבקר במוזיאון יד ושם ולאחר מכן תעשה מרקל את דרכה למוזיאון ישראל- שם תקבל תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת חיפה ותשתתף בתערוכת חדשנות טכנולוגית. בשעות הצהריים מרקל תיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא, וכן תיפגש במלון המלך דוד עם ראש הממשלה נתניהו.

ההתייעצויות הבין-ממשלתיות יתמקדו בשיתופי פעולה בתחומי הביטחון, המדע, הכלכלה, הסייבר, התרבות ועוד. כמו כן, תתקיים סדרת דיונים וחתימה על מזכרי הבנות שמטרתם המשך חיזוק היחסים בין ישראל לגרמניה.

עוד קודם ביקורה, הודיעה אמש מרקל  לישראל כי במידה והמאחז הפלסטיני הבלתי חוקי "חאן אל-אחמר" יפונה לפני הביקור- היא תבטל את פגישתה המתוכננת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות הדיווח תנועת רגבים, שהובילה את המהלך המשפטי בבג"ץ לפינוי המאחז, קראו לנתניהו להקפיא את פינוי הכפר עד לאחר פגישתו עם מרקל שתתקיים מחר. "פגישת נתניהו עם הקנצלרית מרקל היא קריטית, כדי לומר לה שם באופן חד וברור: 'Genug ist genug'! ('זה מספיק!')" אמרו בתנועה.

נזכיר, כי ביוני האחרון נתניהו נפגש עם מרקל בברלין, כאשר השניים דנו בנושא המשבר ברצועת עזה.

מהמשטרה נמסר כי במהלך הביקור עצמו, צפויים שיבושי תנועה וחסימות לפרקי זמן קצרים ונקודתיים בצירי התנועה המובילים מן הכניסה לעיר ירושלים לכיוון מוקדי האירועים שבהם מרקל תשתתף, וזאת בשל מעבר שיירת פמליית המשלחת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לכל הרוחות
שוקי | 03-10-2018 22:06
הטינופת הזאת לא שווה את הפקקים