נתניהו חשף באו"ם: "איראן מחזיקה במתקן גרעיני סודי"

נתניהו חשף באו"ם: "איראן מחזיקה במתקן גרעיני סודי"

בפעם ה- 9, עלה הערב (חמישי) ראש הממשלה נתניהו לנאום מרשים באו"ם. במהלכו חשף כי איראן מחזיקה במחסן אטומי סודי נוסף כחלק מתכנית הגרעין, והציג מפות עם אתרי טילים בלבנון

נתניהו באו"ם: "איראן מחזיקה במתקן גרעיני סודי"
  מפת אתר הגרעין הסודי שחשף נתניהו באו"ם (צילום: קובי גדעון , לע"מ)

רגע השיא של ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב, הגיע הערב (חמישי). במהלכו חשף כי איראן מחזיקה במחסן אטומי נוסף בטהראן כחלק מתכנית הגרעין הסודית והציג מפות של אתרי טילים מדוייקים השייכים לחיזבאללה ליד שדה התעופה בביירות שבלבנון.

בקהל נמצאים בין היתר שליח המזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו ובנו יאיר. וכן שרי הליכוד: צחי הנגבי, איוב  קרא ומירי רגב, זאת בנוסף לשמחה, לאה וצור ממשפחת גולדין, שבן משפחתם הלוחם הדר גולדין הי"ד מוחזק שבוי על ידי ארגון הטרור חמאס בעזה.

לאחר סדרה של מפגשים עם מנהיגי העולם, ביניהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא מצרים עבד א-פתח א-סיסי, עלה נתניהו על במת מועצת האו"ם בפעם התשיעית. 15 דקות לאחר השעה 20:00 (שעון ישראל) נפתח נאומו בפני המועצה הבינלאומית, כשהדבר הראשון שהזכיר היה, פרישת ישראל וארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן והתגאה בפריצה של המוסד הישראלי לארכיון באיראן.

המפות שנתניהו הציג באו"ם. מימין: איראן משמאל: ביירות

בהמשך חשף מידע חדש בנוגע לתכנית הגרעין של איראן והציג מפה ותמונה של מקום המתקן הסודי השני: "לאיראן יש מתקן סודי נוסף בטהראן לאחסן כמות ענקית של ציוד מתוכנית הגרעין הסודית. כמו הארכיב הגרעיני הוא נראה תמים. ניתן לראות אותו בגוגל".

לדבריו, "היה לאיראן לפחות 50 מכולות מלאות בחומר גרעיני מאוחסן שם. מדובר בעד 300 טון של חומר גרעיני. ישראל שיתפה את המידע שמצאנו על איראן", אולם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לא עשתה דבר מאז חשפה ישראל את התכנית הגרעינית", האשים נתניהו את  סבא"א שלא נקטה בשום פעולה למרות שעברו חודשים. "מה שאיראן מסתירה, ישראל תמצא", הבהיר לבסוף.

גם לחיזבאללה העביר מסר מאיים כשחשף אתרי טילים מדוייקים של ארגון הטרור ליד שדה התעופה בביירות שבלבנון. הוא הציג מפה אותה כינה "תמונה ששווה אלף טילים"והבהיר להם: "ישראל יודעת מה יש לכם".

נתניהו אמר לנוכחים כי "יש לו וידוי", וציין כי לעסקת הגרעין האיראנית הייתה השפעה חיובית אחת, גם אם לא מכוונת: "היא קירבה בין ישראל למדינות ערביות רבות, יותר מאי פעם. האינטימיות והחברויות, שמעולם לא ראיתי בחיי, היו בלתי יאומנות לפני מספר שנים".

נציגי המשלחת הישראלית באו"ם מקשיבים לנתניהו

לאחר שאבו מאזן כינה את חוק הלאום "גזעני וישראל עברה את ה"הקווים האדומים", מגיב נתניהו: "קוראים לישראל גזענית כי היא הפכה את העברית לשפתה הרשמית? היא מדינת אפרטהייד כי הצהירה על עצמה כבית של העם היהודי? זה מגוחך. יש כאן יותר מ-100 מדינות שיש להן רק שפה רשמית אחת, למרות שיש בהן הרבה שפות מדוברות; יש יותר מ-50 מדינות שעל דגלן יש צלב; יש שלל מדינות שמגדירות עצמן מדינות לאום על אף המיעוטים שבהן. רק ישראל ננזפת. מה שמיוחד בעם היהודי הוא לא שיש לנו מדינה – הוא שרבים מתנגדים לכך שיש לנו מדינת לאום", האשים.

נתניהו המשיך ותקף את יו"ר הרשות הפלסטינית: "אבו מאזן אמר כאן כי חוק הלאום מוכיח שישראל היא מדינת אפרטהייד גזענית – אבל אתה כתבת דוקטורט שמכחיש את השואה; הרשות גוזרת עונש מוות על פלסטינים המוכרים קרקעות ליהודים; אתה משלם לטרוריסטים שרוצחים יהודים – ככל שרוצחים יותר, אתה משלם יותר. ואתה מגנה את ישראל? אתה קורא לשראל גזענית? זו לא הדרך להשיג את השלום שכל כך נחוץ, ושלו ישראל נשארת נאמנה".

מחיאות כפיים סוערות

במהלך הנאום, ניצל נתניהו את בימת האו"ם כדי להודות על התמיכה של טראמפ והשגרירה ניקי היילי בישראל במוסדות האו"ם. הקהל מצידו יחד עם נציגים הישראלים מחאו כפיים דקות ארוכות ונעמדו לכבודם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
האום
רחל. | 27-09-2018 20:37
יישר. כח
2
ברוך הבורא ששלח לנו מנהיג דגול כזה יהי ה' עמו
עם ישראל חי | 27-09-2018 21:44
ביבי הוקיע את כל אירופה האנטישמים ימח שמם
3
לפוטין זה לא אכפת
עם דיבורים | 27-09-2018 21:57
הוא ממשיך בשלו. צוחק על כל העולם ועושה מה שהוא רוצה.
4
אם זה סוד אז למה גילית?
לא יפה יוסף | 27-09-2018 22:59
ככה שומרים סוד? פעם הבאה לא ישתפו אותך.