לא רק ארה"ב: בלגיה תקצץ בסיוע לרשות הפלסטינית - סרוגים

לא רק ארה"ב: בלגיה תקצץ בסיוע לרשות הפלסטינית

משרד החינוך בבלגיה הודיע כי הוא יפסיק להעביר כספי סיוע למשרד החינוך הפלסטיני, ולא יממנו עוד את בניית בתי הספר ברשות כפי שעשתה עד כה. ההחלטה התקבלה לאחר שבית ספר שנבנה בסיוע בלגי נקרא על שם מחבלת

author-image
לא רק ארה"ב: בלגיה תקצץ בסיוע לרשות הפלסטינית
  מקצצים בסיוע לפלסטינים. בניין משרד החוץ בבלגיה (צילום: שאטרסטוק)

קיצוץ הסיוע לפלסטינים נמשך: משרד החינוך הבלגי הודיע היום (ראשון) כי הוא יפסיק להעביר כספי סיוע למשרד החינוך של הרשות הפלסטינית. כתוצאה הבלגים לא יממנו עוד את הקמת בתי ספר ברשות כפי שעשתה עד כה.

ההחלטה התקבלה לאחר שנודע למשרד החינוך כי בית ספר בחברון שנבנה בסיוע בלגי נקרא על שם דלאל מוגרבי- המחבלת האחראית לפיגוע בכביש החוף בשנת 1978. מוגרבי עמדה בראש חוליית מחבלים שהשתלטה על אוטובוס שנסע בכביש ורצחה 38 בני אדם, ביניהם 13 ילדים. 71 אנשים נוספים נפצעו באחת ממתקפות הטרור הקשות ביותר בישראל.

בהודעה הבלגית נאמר כי משרד החינוך מסרב לתמוך בהאדרת המחבלים. לדבריהם, בלגיה פנתה פעמים רבות לרשות הפלסטינית בדרישה שישנו את שם בית הספר, אך הפלסטינים סירבו לעשות זאת. לדבריהם, "כל עוד שמות בתי הספר משמשים כדי להאדיר את הטרור, בלגיה לא יכולה להמשיך ולשתף פעולה עם משרד החינוך הפלשתיני, והיא לא תעניק תקציבים לבניית בתי ספר". על פי סוכנות הידיעות JTA, מדובר במהלך חסר תקדים עבור מדינה אירופאית.

ההודעה של בלגיה מגיעה לאחר שממשל ארה"ב החליט לפני שבועיים להפסיק לחלוטין את העברת כספי הסיוע לתכנית האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), זאת על רקע הביקורת כלפיו וכחלק מההערכה המחודשת לגבי מדיניות החוץ של ממשל ארה"ב. קיצוץ המימון לארגון יחסוך לארה"ב 350 מיליון דולר לשנה, שיועברו במקום לארגונים אחרים. דוברת משרד החוץ האמריקני, הת'ר נויארט, אמרה כי ההחלטה התקבלה לאחר ש"הממשל בחן את הנושא בקפידה. עוד נטען כי אונר"א הוא "ארגון פגום מיסודו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו