הבצורת- מסר שהקב"ה מנסה להעביר לנו - סרוגים

הבצורת- מסר שהקב"ה מנסה להעביר לנו

גם אם זה לא המפתח היחידי, זהו וודאי סוג של מסר. ובמסר הזה קשה לטעות. 'ועצר את השמים ולא יהיה מטר'. אין גשם, יש עכברת, אין טיולים ברמת הגולן, אנחנו צריכים להתעורר

author-image
הבצורת- מסר שהקב"ה מנסה להעביר לנו
  (צילום: שאטרסטוק)

מתוך הדו"ח הרשמי של רשות המים והשירות ההידרולוגי על עונת הגשמים האחרונה: "הבצורת המתמשכת באגן הכינרת הינה החמורה ביותר המתועדת ב-100 השנים האחרונות… הבצורת באה לידי ביטוי בירידה חדה בשפעת המעיינות עד כדי התייבשות מתועדת ראשונה של חלקם… ריכוזי המליחות בכינרת צפויים לעלות… לרמה הגבוהה ביותר מאז הופעל מוביל המים בשנות ה- 60".

מתוך הציווי הרשמי של הקב"ה, מופיע בכל סידור מצוי: "אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם… וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ… הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם… וְחָרָה אַף יְקֹוָק בָּכֶם וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר (דברים יא)".

אם אנו באמת מאמינים במה שאנו משמיעים לאוזנינו פעמיים ביום, אנחנו צריכים להיות מודאגים. מאוד מודאגים. אנשי מדע יגידו לנו שמדובר בבצורת מתמשכת במזרח התיכון כולו, ושמצבה של מדינת ישראל, בשל מתקני ההתפלה, טוב לאין שיעור ממצבם של אויבינו באיראן ובסוריה.

הרב עמיחי גורדין (באדיבות המצולם)

אבל אנשי אמונה יגידו לנו שגם אם לא יחסרו לנו מים לשתייה, מישהו שם למעלה מנסה להגיד לנו משהו. זה נכון שעצירת גשמים אינם המפתח היחידי להבנת רצון הא-ל (ועיינו בסיפור חז"ל המופלא על המפגש של אחאב ואליהו בשבעה של חיאל בית האלי) אבל גם אם זה לא המפתח היחידי, זהו וודאי סוג של מסר. ובמסר הזה קשה לטעות. 'ועצר את השמים ולא יהיה מטר'. אין גשם, יש עכברת, אין טיולים ברמת הגולן, אנחנו צריכים להתעורר.

נקבל על עצמנו ביום הכיפורים הבא עלינו לטובה, להיות יותר טובים. להקפיד יותר על מצוות התורה ועל כבוד חברינו. להגביר בנו אהבת תורה ואהבת חינם. ובורא העולם יגזור על כולנו שנה טובה וגשומה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נכון יותר
ושראל | 13-09-2018 12:24
לו האלוהים היה מפתח אמונה דתית אצל החילוניים , מבלי להעניש גם את המאמינים הדתיים .
2
כניראה שהשבדים הם צדיקים גדולים
יפה יוסף | 13-09-2018 14:37
להם אין מצוקת מים כלל אז כניראה שהם פועלים לפי רצון האל.
3
זה עוד כלום
חיים מנחם | 13-09-2018 20:15
בשואה הקבה העביר מסר הרבה יותר חזק. עכברת זה משחק ילדים לעומת המסר שהקבה העביר לעם היהודי בשואה
4
בכלל לא בטוח שזה מסר
אתה בטוח? | 18-09-2018 13:50
יכול להיות שקבה סתם עייף או משועמם או עסוק. קשה מאד לדעתץ
הקב"ה בפנסייה מאז ספר דברים
לא מדויק | 24-09-2018 10:54
עשה עוד כמה ניסים קטנים בנביאים א' אבל מאז כמעט כלום. כניראה שכל כך הרבה קדנציות בתפקיד גורמות לשחיקה. לא כל אחד הוא ביבי שכוחו רק הולך וגדל ככל שחולף הזמן.